Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 673 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 23.02.2018 8:03 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17155
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
DAF píše:
... kvůli času. Než bych to posbíral a dojel na plac, byla by už skoro tma.

No, právě proto si občas pořizuji bublinková házedla typu F8F apod. Podle ranní předpovědi to hned naházím do auta a po práci jedu rovnou na letiště (mám to z práce 2km, z domova 4km ...). Někdy se zadaří i o polední pauzu (máme 1 hodinu).
Taková rychlovka na stojáka :mrgreen:

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 23.02.2018 11:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 208
No tak pánové to je konečně příjemné čtení a je jedno jestli lítáte pro zábavu,výuku (jako já) a nebo zjišťování nových podmínek a zařízení v poletuchách. Samozřejmě ani já nelením s lítáním ani když je špatné počasí ,natož když je takhle krásně a u mě obzvlášť nebývalé možnosti létat 100m od baráku na 6ha louce třeba sEDFkem nebo si povyjedu o 2km dále a využívám lyží na MAGNUMU a sněhové plochy,to je příjemný zážitek když doleva koukám na zelenohnědé louky a pole a do prava na zasněžené kopce KRKONOŠ,příjemné poletování v prosluněných odpoledních všem příznivcům i odpůrcům jakého koliv zařízení v letounech


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 23.02.2018 23:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 556
Bydliště: Brno
Přečetl jsem si posledních asi 10 stránek tohoto vlákna a nestačím se divit. Proto mi dovolte, abych přispěl i se svým názorem; sorry za delší text:

Pravdu má Čestmír v tom, že dneska je doba rychlejší, že spoustu věcí které se před 40 lety musely "vydřít", "vysedět", dneska jde přeskočit. A podle mě je to dobře, Jyrry. Kdo má prachy a zájem lítat, může lítat relativně brzo. A může se učit třeba za cenu peněz (byť třeba dospěje jen k názoru "toto příště nedělat, i když přesně nevím proč"). Kdo nemá prachy ale zase má čas, je na tom podobně jako před lety - investovaným časem lze dost ušetřit. Výhoda dnešní doby je v tom, že díky možnosti daleko rychlejšího startu míň hrozí to, že to někoho kdo tento koníček fakt chce dělat, přestane bavit kvůli tomu, že nemá dost trpělivosti na tu jednu jedinou dostupnou cestu. Že je na výber víc než jedna cesta. Vizte zmiňovanou zkušenost se Svazarmem.

Já jsem to měl podobné s elektronikou - jako kluk jsem si s tím chtěl hrát, ale součástky byly drahé, a že bych se někde dostal k osciloskopu nebo aspoň multimetru (byly jen analogové voltmetry, a i ty byly dost drahé), o tom jsem si mohl leda nechat zdát. Některé věci mi fungovaly (asi náhodou), jiné ne, a nebyl jsem schopen zjistit proč. No a ejhle, po pětadvaceti třiceti letech, multimetr jsem si koupil za pár stovek s fakt dobrou přesností, nakonec i ten osciloskop, a součástky vzhledem k ceně kupuju vždycky minimálně dvě, abych když jednu spálím, nemusel čekat až se zas dostanu do obchodu. A najednou jsem schopen zkonstruovat víceméně vše co potřebuju, a hlavně jsem schopen to bez problémů oživit a odladit. Nehledě na to, že není třeba dělat věci pomocí bipolárních tranzistorů s kdovíjakou charakteristikou ke které je třeba složitě počítat odpory, prostě se použijí MOSFETy a do obvodu se plácne ATtiny za 15 korun, pomocí které si projekt přizpůsobím daleko líp, než bych byl schopen udělat i desítkama tranzistorů.

Rychlost dnešní doby berte jako výhodu, ne jako nevýhodu. A kdo chce, ten se ty věci okolo aerodynamiky naučí za pochodu. A bude se je učit tím stylem, že u spousty teoretických tvrzení si vzpomene, "jo, takhle se mi to letadlo přece chovalo!", což je daleko lepší a názornější (a rychlejší!), než pokud by ho to někdo nutil naučit se předem, než mu vůbec dá do ruky kniply, a než si pod tou teorií něco představí.

Ad stabilizace: to vůbec nejsou tisíce korun, jak se tady píše. Dneska jsem (po roce létání!] poprvé zkusil do letadla osadit stabilizaci. Stála ně - podržte se - 204 korun: https://www.ebay.com/itm/P1-GYRO-3-axle ... 2812491658 - chtěl jsem to hlavně kvůli natáčení videa ve větru. A fakt to funguje - za ty dvě stovky je tříosá tříkanálová stabilizace s výběrem normální letadlo, V-tail, elevony, s ovládáním attitude-off-stabilizace. Bez vzdáleně regulovatelného zisku a bez režimu "záchrana". Ale prostě na poryvy větru to reaguje fakt rychleji než může na tu dálku reagovat člověk.

_________________
Sky Surfer 1400, samokřídlo Ita, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 8:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5598
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Nikdo neřekl, že stabilizace je blbost. Stabilizace má určitě své opodstatnění, ale je třeba ji používat "přiměřeně". Má být pomocníkem a ne berlou. Třeba při filmování určitě napomůže kvalitě obrazu, neměla by ale kamuflovat nedostatky stavby. Může eliminovat vliv větru, půjde ale začátečník létat ve vichru?
Dnešní doba je rychlejší, otázkou zůstává, zda to je vždy dobře. Dělám-li jakoukoliv technickou disciplínu, je dobré si postupně sehnat aspoň základní informace o fungování, jinak se těžko budu posouvat dál. To ale neznamená, že se musím stát špičkovým odborníkem na světové úrovni. V případě modeláření stačí mít ponětí o vlivu seřízení a těžiště na letové vlastnosti (zjednodušeně řečeno). Nováček může klidně začít na setu a pokud ho to chytne, informace pak dohledá. Ale i ten set je třeba sestavit správně. Ano, sety jsou v podstatě Lego, ale i tam se dá kostička špatně nacvaknout.

P.S. Bohužel model si do kufru auta při cestě do práce dát nemůžu, jezdím přes půlku Práglu, navic sockou (autem to nemá cenu, z mnoha důvodů), proto bych musel stejně nejdřív domů. No a pak na plac, byť je to jen 6 km. Tam se dřív než v 5 nedostanu a to zatím nemá cenu. Až bude vidět do déle, tak potom ano.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 13:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1298
Bydliště: Letovice,ČR
Už jsem nechtěl psát, ale napíšu to za sebe, jak to vidím já a vnímám, co bylo napsaný.
YenyaKas píše:
Pravdu má Čestmír v tom, že dneska je doba rychlejší...

Ano, je rychlejší. Nikdo nechce, aby všichni začínali od vlaštovky. Ale představa, že za komára se stavělo proto, že se člověk 8 hodin v práci nudil a proto vyvíjel doma nějakou činnost je k smíchu. Věřím, že kdyby se dalo kupovat to, co dnes, tak by se kupovalo. Jenže většina stavěla a staví prostě proto, že je to baví. ( Pro ty zrychlený. Pokuste se něco postavit a možná pochopíte ten rozdíl. Třeba jen ten pocit, že jste to dokázali a letí to.)
Nikdo nezatracuje tyto vymoženosti ( taky zvažuju vysílačku s telemetrií), ale rady zněly v duchu: máš nevhodný éro a i se stabilizací to není vhodný na učení. A upřímně. Rady typu: zapoj to na směrovku- je zhovadilost.
To tady píšou ti zkušenější mnoha slovy. Jenže nějak není vůle to vnímat a slyšet.
Jak jsem psal. Nikdy jsem ji zatím necítil potřebu využívat. ( Může se to změnit a umím si ty situace představit.)
Vždy jsem lítal jen rekreačně a zdaleka nemám zkušenosti mnohých, co sem píšou,ale takto to vnímám.
A na závěr malá zkušenost. Dodělal jsem loni druhýho šturmovika. Blbě se háže a tak ho startuju z katapultu.
Po startu padal hned ke straně. Dalo se to zvládnout, ale bylo to o fous. Jak to nabralo rychlost, už to letělo normálně. Nikdy jsem s tím neměl problém a u tak malýho stroje jsem to ani nečekal. Prostě bylo jedno křídlo o něco těžší. Kdybych tam měl stabilizaci asi by to letělo hned fajn, ale NIKDY bych na to nepřišel. Ano nic by se nedělo, kdybych ji používal pořád. Ale protože bych naznal, že je tam zbytečně, vyndal bych ji. A u dalšího startu bych čekal, že poletí dobře a pravděpodobně by to nedopadlo.

P.S. Zatím co si tady navzájem vylejváme svoje myšlenky, zakladatel vlákna nás má někde. Tak proč probůh tolik stran?

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 13:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17155
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Shorty píše:
... proč probůh tolik stran?

Protože jsem líný hledat kde to odstřihnout (a stabilizačně konverzační odstřižek někam odsunout). :|

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 19:07 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.9.2016
Příspěvky: 37
Bydliště: Brno
Zdravím všechny, snad jsem se do téma trefil. Začal jsem s drony ale to je nuda na filmování a focení ano ale jinak nic (DJI P3S). Pak přišly vrtulníky a to nezvládám už jsem vrazil moc peněz do ND. Pak přišla Walkera 250R a to je fajn i když je to taková trochu neposlušná koza. Tak teda te|ď bych chtěl zkusit letadla. Jsem ten trochu kritizovaný typ - kup a lítej. No nicméně mám asi 100hod. na Phoenix 5.5. (lítám jenom s Carbon Cub) a teď se poohlížím po letadýlku a vyšlo mi Carbon Cub S+. Chtěl jsem se zeptat přítomných zda s tímto érem nemá někdo zkušenosti příp. zda ho může začínajícímu doporučit.
Děkuji za případné reakce.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 21:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.5.2006
Příspěvky: 9081
Bydliště: Bratislava dnv SK
TiroP3s, Tvoja otázka len nadväzuje na dlhú polemiku čo sa tu rozbehla, konkrétnym príkladom.
Aj keď upraveným na to že ide o model ktorý by mal byť poslušný začiatočnícky -
- že je model naložený elektronikou ktorá má pomôcť hlavne začiatočníkovi, Safe+ a AutoLand a GPS fence..
V tomto prípade, že model je vhodný pre začiatočníka, to asi nemusia všetci tak kritizovať, ale napriek tomu..

Dovolím si povedať že ani Cub sa mi nezdá ideálnym, ani video čo som si pustil ma nepresvedčilo že je začiatočnícky, a ani na tú elektroniku stále dostatočne neverím.
Radím začať s modelom ktorý sa správa trochu ako vetroň a dá sa bez veľkých znalostí zalietať tak aby to bolo v poriadku.
To znamená že po vypnutí motora bude kĺzať, po zapnutí stúpať, na pol plynu poletí rovno, a do toho si nechá kecať vysielačom - mierne, žiadne prudké poskoky ako na reklamnom videu čo prvé našiel google
https://www.youtube.com/watch?v=-FO7Yrp0JIA
To podľa mňa nie je úplne dobrý model pre začiatočníka, akokoľvek to môže byť model dobrý ako pokračovanie, na blbnutie a podobne. Inak podľa mňa bez problémov (a bez zbytočnej elektroniky) lietajú modely od Multiplexu, a ako prvý sa vždy odporúča EasyStar. Neviem o tom žeby sa na tom niečo zmenilo, akokoľvek sa globálne otepľuje..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 22:01 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.9.2016
Příspěvky: 37
Bydliště: Brno
coro děkuji za reakci. No je to horor při výběru, rozumím tvé reakci. Na trhu je toho hodně a i když půl roku brouzdám ve vodách modelařiny, (jsem důchodce) včetně videíí na Yotube zjistil jsem, že pravděpodobná většina se kloní k tomu co jsi napsal, tedy něco co má vrtulku a trochu to klouže a není tak nadupáno elektronikou. No nic budu dál bádat. Snad se někdy rozhodnu. No měl jsem tedy v plánu Spektrum Tx9 a toho Carbona s+. Každopádně děkuji za reakci.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 22:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1298
Bydliště: Letovice,ČR
Pokud chceš levnou verzi na začátek, šlo by i tohle: https://eshop.reichard.cz/elektro-trene ... -unit.html
Má to sice motor v předu, ale je to hodný a pomalý. Jen je třeba asi dodělat křidýlka. Před pár lety jsem ho nachystal jednomu, co po prvním startu spadl s Cessnou 480. Tohle zvládl hravě.
Doplň si bydliště. Je to potom jednodušší.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 22:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 794
Bydliště: Teplice, Praha
TiroP3s píše:
a vyšlo mi Carbon Cub S+

Tohle? http://www.astramodel.cz/cz/katalog/hob ... 59553.html


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 22:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 794
Bydliště: Teplice, Praha
TiroP3s píše:
nicméně mám asi 100hod na Phoenix 5.5.

Za 100 hodin bys venku postupem přes přiměřené tři modely už létal akrobacii. Bez AutoLand, Holding Pattern, Panic Recovery, ...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.02.2018 23:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 794
Bydliště: Teplice, Praha
TiroP3s píše:
DJI P3S, vrtulníky, Walkera 250R ...

Když to čtu, tak nějaké peníze jseš schopen do věci dát ;-)

Kup si https://www.rc-factory.cz/letadla/kompl ... acatecniky , získáš letadlo, které uřídíš, získáš rádio, které využiješ. Běž ven, najdi si vhodné místo a bezvětrné počasí. Dej si jednoduché úkoly. Hodit letadlo, letět rovně třeba jen ve dvou třech metrech, přistát. Trim výškovky a směrovky nastavit tak, aby to letělo samo rovně. Hodit, letět rovně, opatrně zatočit doleva / doprava, letět rovně, přistát. Potom zkus letět, nejdříve doleva, tam se mírnou zatáčkou otoč do protisměru, leť rovně doprava, otoč do protisměru, leť doleva. Snaž se letět rovně, plynem udržovat výšku. Přistát do předem vyhlédnutého místa. Když Ti to půjde, zkus letět směrem od sebe, sto metrů od sebe letadlo otoč a zkus letět proti sobě. Zase rovně, zkus udržovat výšku. Létej jen před sebou, za modelem otáčej jen hlavu, nestoupej zbytečně vysoko, stačí pět metrů, deset maximálně. Když poletíš proti sobě, neotáčej se k modelu zády. Na jedno nabití baterky můžeš zpočátku udělat plno takových kratičkých letů, intenzivně se budeš učit.

Běžně je možné vidět odhod modelu, stoupání do "závratné" výšky stále na plný plyn, potom chaotický let, kdy letadlo neletí ani chvilku rovně - odborně bych řekl neletí ani chvilku v ustáleném režimu, let bez motoru dolů většinou s houpáním a snaha udržet se v přiměřené vzdálenosti. 20 minut letu, kdy se adept létání skoro nic nenaučí, jen opadne trochu strach a pohyby kniply už nejsou doraz doraz.

Když Ti půjdou tyto jednoduché úlohy, když budeš s takovým letadýlkem umět letět rovně, rovně proti sobě, letět tam, kam se rozhodneš Ty, přistát kam se rozhodneš Ty, můžeš to zkusit za mírného větru nebo na jiném místě, třeba na louce, kde není tolik prostoru.

Pak můžeš pokračovat třeba Pegasusem http://produce.va-models.com/modely-let ... e/pegasus/
Budeš mít letadlo, které pořád bude hodné, ale je větší, budeš moci létat ve větších vzdálenostech a výškách. Budeš se seznamovat s rozdíly mezi létáním v podvečer nebo v poledne, na rovině nebo ve svahovém terénu. Naučíš se posuzovat počasí, podmínky k létání.

Další může být třeba FunCub https://www.jino.cz/funcub-1400mm-stave ... iplex_3771
model s křidélky, motorák.

Ale všechno jde lépe a snadněji, když se skamarádíš s někým v okolí, kdo s modely létá.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.02.2018 0:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 556
Bydliště: Brno
No nevím. Já když jsem studoval jak se mám učit lítat, tak první pravidlo co všude doporučovali bylo "létej tři chyby vysoko" a "výška je tvůj přítel". A toho bych i zpětně nahlíženo doporučoval se držet. Na nějaké zatáčky v pěti metrech bude čas, až to bude umět. Zvlášť s tříkanálem bez křidélek, se kterým se zatáčí stylem: furt nic, furt nic, furt nic, a teď už je to moc. Výška je začátečníkův přítel, ne že ne.

Já bych doporučoval první let fakt nastoupat aspoň tak 20-30 metrů, zkoušet opatrné zatáčky na obě strany, samozřejmě nelítat si nad hlavou, samozřejmě nelítat na plný plyn, zkoušet letět rovně, zkusit táhlou zatáčku, zkusit let od sebe i k sobě, zkusit "zatočit tak, ať pak přilétám co nejpřesněji ve směru od támhletoho stromu", podle typu letadla zkusit jak se chová bez motoru, atd.

A až po nějakých deseti minutách bude člověk mít aspoň trochu nějakou představu o tom, co ten model dělá, pak teprve zkusit přistát. Resp. zkusit se přiblížit na přistání a být připraven na to, že nepochybně budu příliš vysoko a pojedu ještě jeden okruh. Nebo i dva nebo tři. Nesnažit se dostat model na zem za každou cenu na první přiblížení. Přistání po první zatáčce v malé výšce po pár vteřinách zkušeností s modelem je koledování si o průšvih.

No a u přistání nejde létat furt "před sebou", pokud jsem odstartoval "před sebe" proti větru. Musím se přiblížit na přistání zase ve stejném směru, tedy se musím otočit. I tak bude mít problém to dostat na zem, a přistane desítky metrů před sebou nebo desítky metrů za sebou.

_________________
Sky Surfer 1400, samokřídlo Ita, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.02.2018 1:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 794
Bydliště: Teplice, Praha
Létej tři chyby vysoko - ono to je o tom s čím letíš a jak k tomu prvnímu druhému třetímu letu přistupuješ. Tři chyby vysoko může být modelu tytu Beta, SkySurfer třeba 50 metrů. Jak by ses dostal do takové výšky s modelem bez motoru? Jak bys začal létat, když bys měl k získání výšky jen mez nebo gumicuk, který Tě vytáhne třeba jen dvacet třicet metrů.

Nevěříš tomu, že je možné letět nízko (těch pět deset metrů) i když ty modely, co jsem uvedl, umí letět samy a když začneš kratičkými lety - hody, tak ho dokážeš vytrimovat, zaklouzat. Nevěříš tomu, protože všichni to valí na plný plyn hlavně pryč od země. Neví, že mají trimovat, jsou vyvalení z reakcí modelu na jejich hrubé pohyby kniply, neví, že pro zaletění zatáčky stačí malý náklon a ne náklon 45 stupňů. Já jsem se musel naučit létat s modelem bez motoru, s modelem rozbitným :-), věděl jsem, že když se mi letadlo nakloní malinko na stranu, že ten náklon musím vyrovnávat, věděl jsem, že když se to letadlo blíží k zemi, že musím mít křídla srovnaná, že musím podrovnat. Naučil jsem se to snadno, protože hodem modelu na svažité louce nebo z meze jsem letěl nad zemí a dobře jsem mohl vidět i mírný náklon. Když mi to šlo, natáhli jsme gumicuk, letadlo vyletělo do 30 metrů, bylo už vytrimované a tak jsem měl jen starost, abych letadlo v prostoru vedl tak, abych byl na přistání u sebe. Už jsem nezápasil o rovný let. Letadlo jsem rozbil až když jsem šel létat za pro mě příliš těžkých podmínek, příliš foukalo.

Ke každému letu jsem přistupoval tak, že musím pěkně přistát. Každý let jsem měl předem promyšlený, každý let jsem dopředu přemýšlel co udělám. Když mi letadlo rozhoupal poryv, věděl jsem, že musím potlačit, když mi letadlo padlo do prudší zatáčky, věděl jsem, že musím náklon zmírnit. Je to vlastně stejné, jako když se učí létat pilot velkého letadla. Ten taky není z EPP a nemáme zjara na letištích řady mrtvol pilotních žáků. Pilotní osnovy obsahují nejdříve jednoduché úlohy, instruktor učí žáka postupně další a další věci, v zásadě stejné, jako se musíme učit s modely. Třeba letět rovně s letadlem je stejně těžké jako letět rovně s modelem. Pilot se musí naučit vnímat zvuk motoru, rychlost letadla, vnímat drobné náklony a utíkání ze směru, pilot modelu stejně. Pilot se musí naučit orientovat v prostoru, najít na zemi letiště, pilot modelu se musí naučit vnímat vzdálenost od země, poznat kam vlastně letí. Základním instinktem, který se musí naučit oba je udržování rychlosti letu a když rychlost klesá, že musí potlačit. Piloti letadel i piloti modelů fungují tak, že mají let promyšlený vždy nějakou dobu dopředu. Když poletím deset metrů vysoko a vím, že náklon letadla nesmí být větší než, že rychlost letu by neměla klesat, že letadlo by nemělo stoupat, tak za předpokladu, že už jsem si ten model při předchozích kratičkých letech vytrimoval, tak nebudu potřebovat výšku na tři chyby. Prostě dokážu letět.

Když může jeden člověk první let v životě absolvovat na glajtru, kde sedí sám bez instruktora, tak jiný člověk může letět s modelem přiměřených vlastností a ani není nutné, aby to bylo z EPP. ;-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 673 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Luboš ZLÍN, weszter a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz