Flieger píše:,...? Takže jsem použil onen mix A->R na cca 70% a vše bylo najednou OK.
Jinak abych ještě doplnil ty výchylky na křidýlkách levé=pravé: horní v. 10mm, dolní v. 10mm a při užití diferenciace (70%) horní v. 10mm, dolní 6mm.
To je málo, používam diferenciáciu čo robí výrazne vyššie rozdiely.
Ono to je často urobené už mechanicky, nerovnobežnými pákami na serve a na kormidle, netreba to ani nastavovať z vysielača.
Platí čo som už napísal že vyklopené krídelko aj zvýši odpor a teda brzdí jednu stranu, a tým zafunguje ako smerovka - u Teba ide moc dolu a tak akoby si dával smerovku opačne. To že zmena je rovnaká (napr tých 10mm obe strany) neznamená že to je rovnaká záťaž, veď krídlo nabieha na vzduch pod určitým uhlom a teda vyklopenie dohora najprv odpor ešte znižuje, až do v podstate nulového vztlaku a až ďalej začne zvyšovať odpor aj vyklopenie nahor (ak vôbec tak vysoko chodí)...
Ono to zatočí pekne, aj keby dolu krídelko nechodilo úplne vôbec (= 0mm). Ale pár mm (napríklad 3mm ak hore chodí 10mm) je najnormálnejšie nastavenie..
Oplatí sa to nastaviť aj kvoli správaniu pri malej rýchlosti (štart, možno aj pristátie), kde vyklopenie dolu hrozí že sa uthrne prúdenie a padne to po krídle..
Mix do smerovky je len okľukou obídené nesprávne nastavenie krídeliek. A nerieši všetko správne, ako som spomínal napr pri malých rýchlostiach..
Aj keď je pravda aj opačný pohľad, že pri malej rýchlosti (=štart, pristátie) by sa do krídeliek nemalo hrabať vôbec a treba korigovať aj zachraňovať, len smerovkou..