Switch to full style
Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odeslat odpověď

Ovládání křidélek

úte 13.02.2007 20:31

Zajímalo by mě jak je uděláno že jedno křidélko jde dolu druhé nahoru. Normálně chodí obě stejným směrem ne? Má každé samostatné ovládání? Dík.

úte 13.02.2007 20:37

křídélka musí chodit každé jiným směrem jinak by se to neotočilo kolem podélné osy,je to uděláno tak že na servo se přidělá dvouramenná páka a jedno křidélko se napojí na jednu stranu a druhé na druhou stranu páky,potom chdí každé na jinou stranu,naraz chdít mohou křidélka pouze ve funkci klabek nebo brzd... toť teorie

úte 13.02.2007 20:53

Platí totéž i pro výškovky????

úte 13.02.2007 20:59

obě poloviny výškovky musejí jít stejnym smerem..
zároven obě nahoru (pro stoupaní) nebo obě dolu (pro klesání)..
kdyby sla kazda polovina rozdílně ta by fungovala jako křidélka ale asi by to nemelo takovou učinnost..

úte 13.02.2007 21:12

Vyskovka byva velmi casto pouze z jednoho dilu. U akrobatickych modelu byva nekdy ze dvou. Pro narocnejsi piloty je mozne kazdou pulku osadit zvlastnim servem a ovladat kazdou polovinu zvlast.

Muze se tak pri urcitych obratech jedna polovina vychylovat mene nez druha, cimz se docili lepsiho zaletnuti toho obratu. Ale to te pro zacatek vubec nemusi trapit.

Uplne posaci, kdyz budes vedet, ze vyskova funguje jako celek a kridelka se vychiluji kazde na opacnou stranu.

úte 13.02.2007 22:04

<i>Muze se tak pri urcitych obratech jedna polovina vychylovat mene nez druha, cimz se docili lepsiho zaletnuti toho obratu.</i> to... je... blbost

úte 13.02.2007 23:08

Vzduchoplavec píše:Vyskovka byva velmi casto pouze z jednoho dilu. U akrobatickych modelu byva nekdy ze dvou. Pro narocnejsi piloty je mozne kazdou pulku osadit zvlastnim servem a ovladat kazdou polovinu zvlast.

Muze se tak pri urcitych obratech jedna polovina vychylovat mene nez druha, cimz se docili lepsiho zaletnuti toho obratu. Ale to te pro zacatek vubec nemusi trapit.

Uplne posaci, kdyz budes vedet, ze vyskova funguje jako celek a kridelka se vychiluji kazde na opacnou stranu.

Dve servá na výškovku (teda delená) sa používa u akrobatov na lepšie a jednoduchšie zalietanie modelu. U obrov (nad 2,4m) pribúda ďalší aspekt odpor výškovky a pri veľkej ploche pohyblivej časti výškovky sa používajú aj dve servá na jednu polovicu (teda 2 na ľavú a 2 na pravú)

stř 14.02.2007 5:55

RadimHnilica píše:<i>Muze se tak pri urcitych obratech jedna polovina vychylovat mene nez druha, cimz se docili lepsiho zaletnuti toho obratu.</i> to... je... blbost


Pročpak je to blbost????
neříkám u nějakých pomalých modelů ,ale tohle používají dospělá letadla s plovoucí výškovkou....i když je fakt že jde převážně o proudové stroje

stř 14.02.2007 6:24

Třeba i takovej Globemaster má dělenou výškovku i směrovku (a to dokonce na 4x - 2+2 klapky za sebou). Viděl jsem v reálu jak s tím hejbe při předstartovní přípravě s každým zvlášť. Takže to dělení má opodstatnění ledaskde.

stř 14.02.2007 9:04

tak si někdy zkus na modelu nastavit rozdílné výchylky půlek VOP a pak mi napiš jak se ti to chová při přitažení a ajk třeb alétáš přemet.Asi Každý kdo někdy ladil akrobata tak ví že pokud nemá stejbné výchylky půlek VOP nemá šanci aby něco zaletěl čistě

stř 14.02.2007 9:26

Ono to bylo myšleno trochu jinak: výškovka se občas mixuje s jinými funkcemi (křidýlka, klapky, brzdy). Pak v určitých obratech jdou její půlky i proti sobě.

stř 14.02.2007 9:45

Speedy: Ano, presne tak jsem to myslel. Deje se tak pri urcitych mixech na vysilaci, ne ze se to deje automaticky treba pri pritazeni do premetu... Spatne jsme se vyjadril., pardon.

stř 14.02.2007 9:51

stejně neznám žádný konkrétní případ při čm by chodily půlky vop obráceně. tak mě někdo nakopněte a poraďte mi při čem??

stř 14.02.2007 9:56

Radim Hnilica: Cituji z manualu k Optic 6:

Optic 6 je vybaven specialni funkci, ktera umoznuje letat s vyskovkou ovladanou 2 servy , ktera se pohybuji souhlasne v odezve ovladace vyskovky a proti sobe v odezve ovaldace kridelek. Tato kombinace kridelek a vyskovky vam poskytne mocnou zbran pro zvyseni obratnosti 3D akrobatickych modelu (vcetne vykrutu ve viseni).

Nevim, mozna Pelikan keca, ale ja to tu vidim cerne na bilem... 8)

stř 14.02.2007 9:59

Např. mix s křidélky souhlasně výškovka pro větší obratnost u stíhaček a taky akrobaty kvůli ofukování vrtulí (hlavně ve visu).
Odeslat odpověď