|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Čop
|
Napsal: čtv 25.01.2007 8:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.8.2006 Příspěvky: 1289 Bydliště: Mělník
|
Nechci dělat chytrýho, ale myslím že rychlost modelu nedokáže s přijatelnou odchylkou spočítat nikdo. Dost spolehlivě to nejde ani u dospělýho letadla...
_________________ Spíš lítač než stavěč...
|
|
Nahoru |
|
|
Speedy
|
Napsal: čtv 25.01.2007 9:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2006 Příspěvky: 1643 Bydliště: Letohrad
|
Problém je dost obsáhlý. Jestli to chceš opravdu počítat, tak si sežeň minimálně vysokoškolský skripta na předmět Aerodynamika nízkých rychlostí. Jinak potřebuješ vypočítat v podstatě 2 křivky: průběh tahu pohonu v závislosti na rychlosti a průběh čelního odporu letadla v závislosti na rychlosti. Největší vliv má křídlo a na to jsou i freeware programy. Vypočítá se průběh odporu křídla se vztlakem odpovídajícím tíze letadla. Rychlost, ve které se křivky protnou je maximum.
Já nejsem takový nadšenec, abych to při návrhu počítal, takže víc neporadím. A výsledky výpočtu jsou u modelu opravdu dost "na vodě".
|
|
Nahoru |
|
|
Pietro
|
Napsal: čtv 25.01.2007 9:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.12.2004 Příspěvky: 370
|
Dá se to zjisti, když si pořídíš GPS do modelu to ti ukáže i vyšku ale ta cena no raději spočítat..
|
|
Nahoru |
|
|
Čop
|
Napsal: čtv 25.01.2007 10:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.8.2006 Příspěvky: 1289 Bydliště: Mělník
|
Tam jsou stovky dalších parametrů - nerovnost povrchu, aerodynamické faktory týkající se profilu, čelních ploch, všech výstupků, potom výkon a účinnost pohonu, vlastnosti okolního prostředí, vektory tahu a proudění... Mimochodem - když počítali tohle u Rafale, netrefili se o 215km/h...
_________________ Spíš lítač než stavěč...
|
|
Nahoru |
|
|
georg
|
Napsal: čtv 25.01.2007 11:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.8.2005 Příspěvky: 2403 Bydliště: letiště Točná, Praha
|
No ty radary maj odchyliky okolo 5 km/h a stejně někdy i víc ale přibližnou určitě
_________________ kanál: 40 Mhz-81, 54, 53 a 2.4 Ghz Jeti DUPLEX Modeláři Točná
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: čtv 25.01.2007 12:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
A co si proste zmerit vzdalenost 100 m a cas za jaky ji model proletel? Z toho se pak da rychlost modelu vypocitat velmi presne
Ale predpokladam, ze dotaz byl mysleny, jak vypocitat teoretickou rychlost modelu jeste pred jeho postavenim, ze?
|
|
Nahoru |
|
|
Kabriolin
|
Napsal: čtv 25.01.2007 13:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2005 Příspěvky: 1406 Bydliště: Prague
|
Vzduchoplavec píše: A co si proste zmerit vzdalenost 100 m a cas za jaky ji model proletel? Z toho se pak da rychlost modelu vypocitat velmi presne Ale predpokladam, ze dotaz byl mysleny, jak vypocitat teoretickou rychlost modelu jeste pred jeho postavenim, ze?
Blbě se odhaduje kdy model proletěl startem a cílem to ch dva policajty aby to hlídali
|
|
Nahoru |
|
|
Avenger
|
Napsal: čtv 25.01.2007 13:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.1.2006 Příspěvky: 688 Bydliště: Litoměřice
|
No jestli chce přibližně změřit rychlost svého už hotového modelu, tak na to používám teploměr , nějaký záznamník zvuku a utilitku http://guru.iglu.cz/download/utility/scope.tgz
Samozřejmě u větroně to nebude fungovat pokud nepovezeš nějaký zdroj zvuku. Stačí když uděláš před sebou rovný průlet s neměnými otáčkami motoru, nahraješ zvuk, zaznamenáš přibližnou teplotu vzduchu a doma zadáš do té utilitky.
_________________ Duplexák nehádá :!: Duplexák ví :!: ----------------------------------------------- EGE, Mugi, FunJET, Atak, Benji, Tamahawk II, Rondo, Traxxas REVO, Graupner Taifun, MC-24 Gold, JETI Duplex, MVVS
|
|
Nahoru |
|
|
qwert
|
Napsal: čtv 25.01.2007 17:46 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.10.2005 Příspěvky: 109
|
ABU někde popisoval (rc mania nebo jeho stránky) jak vyhodnocuje rychlost modelu z videa pořízeného digitálem . měří posun modelu na sousedních snímcích = dráha s , čas t je dán snímkovou frekvencí většinou 15 nebo 30snímků za sekundu , no a z toho počítá rychlost v .
|
|
Nahoru |
|
|
Fox
|
Napsal: pát 26.01.2007 7:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2006 Příspěvky: 923 Bydliště: Vsetín
|
Vzduchoplavec píše: Ale predpokladam, ze dotaz byl mysleny, jak vypocitat teoretickou rychlost modelu jeste pred jeho postavenim, ze? jo - nebo spíš jak postavit model aby létat určenou rychlostí.
Ale jak to tady tak čtu tak nejepší bude když to postvím anechám se překvapit co z toho vzejde.
Ale stejně díky.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor.
|
Napsal: ned 14.10.2007 16:20 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 4.9.2007 Příspěvky: 14 Bydliště: Vamberk
|
Umím poradit výpočet rychlosti pouze v případě, kdy vylítneš nahoru, vypneš motor a potlačíš výškovku tak, že letadlo poletí střemhlav dolů. Potom můžeš spočítat rychlost podle níže uvedeného vzorce
Výpočet rychlosti volného pádu:
v = g.t , kde g je tíhové zrychlení (g = 9,81 m . s-2 ) a t je doba pádu
Tak přeji Ti, aby jsi to takhle nemusel počítat
|
|
Nahoru |
|
|
woro
|
Napsal: ned 14.10.2007 16:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2007 Příspěvky: 1103 Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
|
Chlapi, přestaňte proboha kecat o ničem. DÁ SE TO ZJISTIT ÚPLNĚ SNADNO. Minimální rychlost je přece daná alfa max (nebo Cl max) a hmotností, že? Protože minimální (pádová) rychlost znamená rychlost, kdy je úhel náběhu těsně před odtržením proudu a Fvz=Fg. Tedy minimální rychlost je rychlost, při které je vztlaková síla rovna síle tíhové (proto je nutné vědět, kolik to bude vážit) a Cl je maximální dosažitelný. Ekonomická (max L/D) rychlost se dá získat podobně, stačí zjistit Cl pro max L/D a dále je to stejné jako u minimálky. Já to sice nepočítám, ale jenom proto, že mám XFLR5. Současná nejnovější verze se dá stáhnout tady.
Jo a Libore, to platí jenom pro nulový odpor, při volném pádu skutečného modelu bys musel započítat ještě Cd a to se ti navíc bude měnit s rychlostí (Reynoldsovým číslem) a stupněm destrukce modelu flutterem :p
_________________ Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
|
|
Nahoru |
|
|
Vosy
|
Napsal: pon 15.10.2007 21:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 19.1.2007 Příspěvky: 476 Bydliště: Zvole, Praha-Západ
|
Libor. píše: Umím poradit výpočet rychlosti pouze v případě, kdy vylítneš nahoru, vypneš motor a potlačíš výškovku tak, že letadlo poletí střemhlav dolů. Potom můžeš spočítat rychlost podle níže uvedeného vzorce Výpočet rychlosti volného pádu: v = g.t , kde g je tíhové zrychlení (g = 9,81 m . s-2 ) a t je doba pádu Tak přeji Ti, aby jsi to takhle nemusel počítat
Vzoreček platí ale pouze ve vakuu! Tam bys toho ale s letadlem moc nenalítal
_________________ Sea Bee, 2T 8,5 ccm Mustang P51B (LM), Dualsky 2826/12 Accipiter Badius - Night Flyer, osvětlení
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|