Billy Bob Bean píše:
Ahojte začátečníci jak vám jdou přistání?
Já mám už něco nálétáno, ale to přistání nic moc. Jo někam přistanu, letadlo celkem dobře dosedne, ale ne tam kam jsem chtěl. Jak se daří vám ostatním?
Ja som sa učil pristávať hneď na to, ako som sa naučil odštartovať a ako tak orientovať vo vzduchu.
S kamarátmi sme si urobili depronové Juniory 400. Kamaráti sa síce kochali lietaním, ja som sa dal na tvrdú drinu. Oni majú nalietané, ja mám napristávané
Zobral som tri sady aku, nabíjačku a šiel na letisko. Máme k dispozícii agroletisko s 500 m dlhou asfaltovou dráhou a trochu trávy okolo a potom polia, 500 m na každú stranu úplná rovina. Lietame na jej konci, na otočke. Takže som model zobral a hodil z ruky. Stúpanie, stiahnutie plynu, otočka a na pristátie. Donemoty som robil okruhy cca 45 sekundové a snažil sa nie len bezpečné pristáť, ale hlavne pristáť tam, kde som si zaumienil a stále bližšie a bližšie "k nohe"
Najskôr som pred pristátím úplne stiahol motor, neskôr som sa snažil pristávať s motorom na nízke otáčky. Občas som znova pridal a naletel nový okruh na pristátie. Boli dni, kedy som vylietal 6 bateriek, zámerne som si vyberal dni, kedy nebolo len bezvetrie. Kamoši sa síce čudovali, ale ja som si povedal, že radšej tento model olietam pri učení sa pristávania, ako potom nejaký lepší po peknom lete len tak "nejak" dostať na zem.
Občas trénujem na futbalovom ihrisku, teda na jeho polke.
Budúci rok ma čaká tréning pristávania s malým elektrovetroňom. Lietať s ním viem už teraz, ale na pristátí som vždy nejak dlhý....
Myslím si, že pristávania naozaj treba trénovať. Štartovať je ľahké, udržať sa vo vzduchu tiež nerobí problém ani začiatočníkom u nás v klube, ale pristáť naozaj treba vedieť. A treba sa to naučiť, najmä pre prípad ukážok pred verejnosťou alebo v prípdae nejakej krízovej situácie.
Tréning robí majstra