Autor |
Zpráva |
rando
|
Napsal: úte 09.11.2010 18:26 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 20.12.2009 Příspěvky: 84 Bydliště: Kladno
|
Ahoj všem.Mám jeden dotaz.Všude vidím a to nejen na ES že serva na křidélka jsou zespodu křídel.Byl by problám pokud by byly shora křídel? Možná by tak netrpěli při přistávání...
_________________ FG Baja 2WD DX3S Land Rover Defender EasyStar s křidýlkama
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
vitousek
|
Napsal: úte 09.11.2010 19:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.10.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Je jedno, zda jsou zespodu nebo z vrchu. Trpět budou stejně - pokud budeš letadlem mlátit, je to jedno.
Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím )
_________________ Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
|
|
Nahoru |
|
|
Nakadah
|
Napsal: úte 09.11.2010 19:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 19.8.2007 Příspěvky: 8426
|
U tohodle hornoplosniku trpet nebudou. Leda by si pristaval do strniste po vysekani nejake vrby co se pestuje na biomasu Nak
|
|
Nahoru |
|
|
jez_cz
|
Napsal: úte 09.11.2010 20:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.6.2009 Příspěvky: 946 Bydliště: Liberec
|
vitousek píše: Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím ) Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý.
_________________ I květák je jen vycepované zelí
|
|
Nahoru |
|
|
vitousek
|
Napsal: úte 09.11.2010 20:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.10.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Ústí nad Labem
|
jez_cz píše: vitousek píše: Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím ) Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý.
Je to možné.
Ale řeč je o EasyStaru - vystupovat nemusí viz. http://www.mkchlumec.cz/data1/easystar/P5304005.JPG Stačí jen přelepit samolepou a ani o nich nevíš.
Obecně se ale serva dávají na " spodní" stranu křídla. Proč sem nikdy ani neřešil, takže asi máš pravdu.
_________________ Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
|
|
Nahoru |
|
|
zdekar
|
Napsal: stř 10.11.2010 12:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.4.2008 Příspěvky: 2204 Bydliště: Královéhradecký kraj
|
jez_cz píše: vitousek píše: Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím ) Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý.
Tak nějak jsem si to taky myslel. Ale v podstatě na tyhle houbolety na blbnutí je to jedno. Na samokřídle mám taky serva nahoře a lítá to. Ty páky nejsou zas taková překážka pro ten vzduch.
Jen z vrchu to nemusí vypadat tak dobře, jako když to je zespod a není to vidět. Ale pokud tohle neřešíš, tak je dej klidně nahoru.
_________________ OPTIC 6 2,4Ghz Assan
|
|
Nahoru |
|
|
helioland
|
Napsal: stř 10.11.2010 13:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.12.2008 Příspěvky: 164 Bydliště: Praha
|
jez_cz píše: vitousek píše: Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím ) Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý.
pravdu máš, vrchní stranu křídla je lepší nechat čistou, a aerodynamicky špinit spodní.
_________________ ---------------------
a bude hůř
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: stř 10.11.2010 18:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 15.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
helioland píše: jez_cz píše: vitousek píše: Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím ) Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý. pravdu máš, vrchní stranu křídla je lepší nechat čistou, a aerodynamicky špinit spodní.
Mno to je otázka... Dokáže to někdo odborně vysvětlit proč?
Já jsem totiž už několikrát slyšel vzájemně si odporující názory na tuto věc a zajímalo by mě jak to tedy je...
Já teda často cpu serva nahoru, ale to jen proto abych u dolnoplošníků nebrousil bazmekama po zemi...
|
|
Nahoru |
|
|
rando
|
Napsal: stř 10.11.2010 18:55 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 20.12.2009 Příspěvky: 84 Bydliště: Kladno
|
Já teda často cpu serva nahoru, ale to jen proto abych u dolnoplošníků nebrousil bazmekama po zemi... [/quote]
No právě ,o to mi jde...
_________________ FG Baja 2WD DX3S Land Rover Defender EasyStar s křidýlkama
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: stř 10.11.2010 19:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 15.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
No já jsem myslel ty větší škody na aerodynamice, na výkonu profilu, při porušení horní nebo spodní strany profilu...
Když jsem poprvé dával serva s táhly nahoru, tak mi jeden zasloužilý modelář naprosto vážně a dramaticky tvrdil že jsem to letadlo "zabil". Přitom lítalo skvěle... Nějaký Trenér to byl.
|
|
Nahoru |
|
|
vladak
|
Napsal: stř 10.11.2010 19:56 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 19.10.2008 Příspěvky: 50 Bydliště: Plzeň-sever
|
Paradoxně se díváme při létání na letadlo vždy zespodu že ? Takže esteticky je lepší porušit horní část křídla ... Ale intuitivně dávám opravdu serva na spodní stranu ( u houboletů jsou tam někdy z továrny většinou připravené výřezy). Já mám serva vespod jak na samokřídlech, tak i na EasyStaru , EasyGlideru a tak... Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel a je to zajímavý námět na diskuzi .... Jinak při přistání jsem nikdy neměl problém s táhly a tak ...
_________________ EasyStar, EasyGlider (obě verze), Toro 900 , Tornado XX , MaxiSwift , EasyCopter V6
|
|
Nahoru |
|
|
Surgical
|
Napsal: stř 10.11.2010 20:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.9.2006 Příspěvky: 1201
|
Neparadoxně si letadlo máme nejvíce času prohlížet, když stojí či leží na zemi, při lítání nějaký detail jistě přehlédneme, že. No a na model lezadla obvykle koukáme shora....pokud to tedy není replika 1:1 nebo nejsme až tak extrémně mrňaví....
P.S.: Jinak taky jsem četl různá pojednání, že z hlediska aerodynamiky jsou výhodnější serva a náhony od nich shora, ale estetika je obvykle velí schovat dospod. Jinak u hydroplánů typu létající člun obvzlášť středo či dolnoplošné koncepce se serva dávají na horní plochu zcela pravidelně, taky z pochopitelných důvodů
|
|
Nahoru |
|
|
vladak
|
Napsal: stř 10.11.2010 20:07 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 19.10.2008 Příspěvky: 50 Bydliště: Plzeň-sever
|
Vždyť říkám, že je to zajímé téma na diskuzi. Já si houbolety na zemi moc neprohlížím, slouží pouze k létání a tréninku.
U makety je to něco jiného , tam čistě vítězí estetika ...
_________________ EasyStar, EasyGlider (obě verze), Toro 900 , Tornado XX , MaxiSwift , EasyCopter V6
|
|
Nahoru |
|
|
MarkAurel
|
Napsal: pát 12.11.2010 11:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.8.2010 Příspěvky: 921 Bydliště: SK
|
tiez si myslim ze serva bi na vrchu tak netrpeli, pri jednom pristati z EG pro som odlomil z kridelka plastovu paku a nasledne stratil aj s drotom.
_________________ DJI Phantom 4pro, DJI Spark, DJI Mavic pro
|
|
Nahoru |
|
|
Jameson
|
Napsal: pát 12.11.2010 12:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2009 Příspěvky: 1299
|
1) Horná časť krídla je dôležitejšia pre vztlak. Pri penách je to však viac-menej fuk
2) Servá a diery pre kabeláž zvrchu vyzerajú ohavne. Sú však ľudia, čo sú radi, že to lieta a na vzhľad nedbajú
3) Profil krídla je spravidla zhora výrazne zahnutý a zospodu rovný. Páky serv a krídelok by teda pri montáži zhora museli byť omnoho dlhšie a ani servo sa do krídla nedá jednoducho "schovať" pod krytku. Čiže by boli aj náchylnejšie na poškodenie, mohli mať väčšie vôle atď...
Takže preto sa to montuje zospodu. Keď niekto chce, kľudne to môže dať zvrchu. Mal som jedno také lietadlo - bol to lietajúci čln a servá zospodu by boli hodne mokré. Tak tam boli zhora. A lietalo to
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|