Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EasyStar a křidélka
PříspěvekNapsal: úte 09.11.2010 19:26 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.12.2009
Příspěvky: 88
Bydliště: Kladno
Ahoj všem.Mám jeden dotaz.Všude vidím a to nejen na ES že serva na křidélka jsou zespodu křídel.Byl by problám pokud by byly shora křídel? Možná by tak netrpěli při přistávání...

_________________
FG Baja 2WD DX3S
Land Rover Defender
EasyStar s křidýlkama


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 09.11.2010 20:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.10.2007
Příspěvky: 1237
Bydliště: Ústí nad Labem
Je jedno, zda jsou zespodu nebo z vrchu. Trpět budou stejně - pokud budeš letadlem mlátit, je to jedno.
Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím )

_________________
Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 09.11.2010 20:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.8.2007
Příspěvky: 8609
U tohodle hornoplosniku trpet nebudou. Leda by si pristaval do strniste po vysekani nejake vrby co se pestuje na biomasu :D Nak


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 09.11.2010 21:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2009
Příspěvky: 1025
Bydliště: Liberec
vitousek píše:
Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím )
Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý.

_________________
I květák je jen vycepované zelí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 09.11.2010 21:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.10.2007
Příspěvky: 1237
Bydliště: Ústí nad Labem
jez_cz píše:
vitousek píše:
Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím )
Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý.


Je to možné.
Ale řeč je o EasyStaru - vystupovat nemusí viz. http://www.mkchlumec.cz/data1/easystar/P5304005.JPG Stačí jen přelepit samolepou a ani o nich nevíš.

Obecně se ale serva dávají na " spodní" stranu křídla. Proč sem nikdy ani neřešil, takže asi máš pravdu.

_________________
Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.11.2010 13:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.4.2008
Příspěvky: 2255
Bydliště: Královéhradecký kraj
jez_cz píše:
vitousek píše:
Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím )
Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý.

Tak nějak jsem si to taky myslel. Ale v podstatě na tyhle houbolety na blbnutí je to jedno. Na samokřídle mám taky serva nahoře a lítá to. Ty páky nejsou zas taková překážka pro ten vzduch.

Jen z vrchu to nemusí vypadat tak dobře, jako když to je zespod a není to vidět. Ale pokud tohle neřešíš, tak je dej klidně nahoru.

_________________
OPTIC 6 2,4Ghz Assan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.11.2010 14:36 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.12.2008
Příspěvky: 165
Bydliště: Praha
jez_cz píše:
vitousek píše:
Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím )
Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý.


pravdu máš, vrchní stranu křídla je lepší nechat čistou, a aerodynamicky špinit spodní.

_________________
---------------------
a bude hůř


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.11.2010 19:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7403
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
helioland píše:
jez_cz píše:
vitousek píše:
Zespodu se dávají, protože nejsou na první pohled vidět. ( alespoň si to myslím )
Já měl za to, že kvůli čistotě horního profilu křídla, který je účinější než spodní. Tenhle názor mi však také připadne zajímavý.


pravdu máš, vrchní stranu křídla je lepší nechat čistou, a aerodynamicky špinit spodní.


Mno to je otázka... Dokáže to někdo odborně vysvětlit proč?
Já jsem totiž už několikrát slyšel vzájemně si odporující názory na tuto věc a zajímalo by mě jak to tedy je...
Já teda často cpu serva nahoru, ale to jen proto abych u dolnoplošníků nebrousil bazmekama po zemi... :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.11.2010 19:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.12.2009
Příspěvky: 88
Bydliště: Kladno
Já teda často cpu serva nahoru, ale to jen proto abych u dolnoplošníků nebrousil bazmekama po zemi... :)[/quote]




No právě ,o to mi jde...

_________________
FG Baja 2WD DX3S
Land Rover Defender
EasyStar s křidýlkama


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.11.2010 20:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7403
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
No já jsem myslel ty větší škody na aerodynamice, na výkonu profilu, při porušení horní nebo spodní strany profilu...
Když jsem poprvé dával serva s táhly nahoru, tak mi jeden zasloužilý modelář naprosto vážně a dramaticky tvrdil že jsem to letadlo "zabil". Přitom lítalo skvěle... Nějaký Trenér to byl.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.11.2010 20:56 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 50
Bydliště: Plzeň-sever
Paradoxně se díváme při létání na letadlo vždy zespodu že ? Takže esteticky je lepší porušit horní část křídla ... :lol: Ale intuitivně dávám opravdu serva na spodní stranu ( u houboletů jsou tam někdy z továrny většinou připravené výřezy). Já mám serva vespod jak na samokřídlech, tak i na EasyStaru , EasyGlideru a tak... Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel a je to zajímavý námět na diskuzi .... Jinak při přistání jsem nikdy neměl problém s táhly a tak ... 8O

_________________
EasyStar, EasyGlider (obě verze), Toro 900 , Tornado XX , MaxiSwift , EasyCopter V6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.11.2010 21:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.2006
Příspěvky: 1207
Neparadoxně si letadlo máme nejvíce času prohlížet, když stojí či leží na zemi, při lítání nějaký detail jistě přehlédneme, že. No a na model lezadla obvykle koukáme shora....pokud to tedy není replika 1:1 nebo nejsme až tak extrémně mrňaví....

P.S.: Jinak taky jsem četl různá pojednání, že z hlediska aerodynamiky jsou výhodnější serva a náhony od nich shora, ale estetika je obvykle velí schovat dospod. Jinak u hydroplánů typu létající člun obvzlášť středo či dolnoplošné koncepce se serva dávají na horní plochu zcela pravidelně, taky z pochopitelných důvodů


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.11.2010 21:07 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.10.2008
Příspěvky: 50
Bydliště: Plzeň-sever
Vždyť říkám, že je to zajímé téma na diskuzi. Já si houbolety na zemi moc neprohlížím, slouží pouze k létání a tréninku.
U makety je to něco jiného , tam čistě vítězí estetika ...

_________________
EasyStar, EasyGlider (obě verze), Toro 900 , Tornado XX , MaxiSwift , EasyCopter V6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 12.11.2010 12:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.8.2010
Příspěvky: 925
Bydliště: SK
tiez si myslim ze serva bi na vrchu tak netrpeli, pri jednom pristati z EG pro som odlomil z kridelka plastovu paku a nasledne stratil aj s drotom.

_________________
DJI Phantom 4pro, DJI Spark combo


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 12.11.2010 13:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.4.2009
Příspěvky: 1259
1) Horná časť krídla je dôležitejšia pre vztlak. Pri penách je to však viac-menej fuk
2) Servá a diery pre kabeláž zvrchu vyzerajú ohavne. Sú však ľudia, čo sú radi, že to lieta a na vzhľad nedbajú
3) Profil krídla je spravidla zhora výrazne zahnutý a zospodu rovný. Páky serv a krídelok by teda pri montáži zhora museli byť omnoho dlhšie a ani servo sa do krídla nedá jednoducho "schovať" pod krytku. Čiže by boli aj náchylnejšie na poškodenie, mohli mať väčšie vôle atď...

Takže preto sa to montuje zospodu. Keď niekto chce, kľudne to môže dať zvrchu. Mal som jedno také lietadlo - bol to lietajúci čln a servá zospodu by boli hodne mokré. Tak tam boli zhora. A lietalo to ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz