Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2009 22:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Luzr píše:
...........Toro při nulovém vyosení létá rovně.
A je to proto, že tam za vrtulí není nic dalšího.......



Pokud myslíš, že to tak je, tak podlož ten motor o 5cm nahoru a nech ho zase vyosený na 0 stupňů. Poletí to rovně?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2009 22:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1533
Bydliště: Praha 6
JMalik píše:
Víš na co se snažím poukázat?
no_gold má letadlo s tlačným motorem. Neví se jaké. Může to být samokřídlo, hydroplán, motor vysoko nad těžištěm...
Malcomx říká, že vyosení nemá vliv. Já říkám, že když to vyosí nesprávně, bude to zbytečná rána.


A já říkám totéž. V čem je teda problém? :)

(Kromě toho si dovoluju vysvětlit, že Malcomx tvrzení se vztahuje pouze na případy typu Toro, kde za motorem nic není).


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2009 22:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1533
Bydliště: Praha 6
JMalik píše:
Luzr píše:
...........Toro při nulovém vyosení létá rovně.
A je to proto, že tam za vrtulí není nic dalšího.......



Pokud myslíš, že to tak je, tak podlož ten motor o 5cm nahoru a nech ho zase vyosený na 0 stupňů. Poletí to rovně?


A co takhle uříznout půlku levého křídla? Poletí to rovně?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2009 23:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Luzr píše:
malcomx píše:
OK, mam 2x TORO bez jakehokoliv vyoseni a nestoupa neklesa,
proste leti rovne......
teziste mam presne jak je predepsano vyrobcem.....


No to věc vysvětluje.

AFAIK, vyosení motoru se v principu dělá kvůli tomu, že proud vzduchu z vrtule 'zatáčí' (dáno aerodynamikou točící se vrtule, závisí na směru otáčení). Pokud tento proud ofukuje křivě výškovku/směrovku, tak to pochopitelně má vliv.

U Tora za vrtulí žádné ovládací plochy nejsou, takže vyosení z tohoto důvodu nemá smysl.

Ovšem u takového EasyStara tam ty plochy jsou, takže vyosení vliv má.



Jde jenom o to, aby v tom byl přehled.
no_gold je nováček diskuse. Pokud si přečte první malcolmxův příspěvek a následně tenhle Tvůj, usoudí, že vyosení motoru je v jeho případě zbytečné řešit.To bude chyba.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2009 23:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1533
Bydliště: Praha 6
JMalik píše:
Luzr píše:
malcomx píše:
OK, mam 2x TORO bez jakehokoliv vyoseni a nestoupa neklesa,
proste leti rovne......
teziste mam presne jak je predepsano vyrobcem.....


No to věc vysvětluje.

AFAIK, vyosení motoru se v principu dělá kvůli tomu, že proud vzduchu z vrtule 'zatáčí' (dáno aerodynamikou točící se vrtule, závisí na směru otáčení). Pokud tento proud ofukuje křivě výškovku/směrovku, tak to pochopitelně má vliv.

U Tora za vrtulí žádné ovládací plochy nejsou, takže vyosení z tohoto důvodu nemá smysl.

Ovšem u takového EasyStara tam ty plochy jsou, takže vyosení vliv má.



Jde jenom o to, aby v tom byl přehled.
no_gold je nováček diskuse. Pokud si přečte první malcolmxův příspěvek a následně tenhle Tvůj, usoudí, že vyosení motoru je v jeho případě zbytečné řešit.To bude chyba.


No nevím, ja bych inteligenci no_gold zase tak nepodceňoval...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2009 23:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Rozhodně jeho inteligenci nepodceňuji. Pokud se ptá na to, jak ten motor dát, tak to bude proto, že zrovna tohle mu není jasné , už si o tom něco tady přečetl a nevyřešilo se to.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2009 23:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1533
Bydliště: Praha 6
JMalik píše:
Rozhodně jeho inteligenci nepodceňuji. Pokud se ptá na to, jak ten motor dát, tak to bude proto, že zrovna tohle mu není jasné , už si o tom něco tady přečetl a nevyřešilo se to.


Hm, no_gold, je ti to teď jasné? :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2009 23:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2005
Příspěvky: 19644
A já jdu řezat to křídlo. :wink: :lol: :lol: :lol:

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2009 23:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2008
Příspěvky: 6667
Bydliště: Moravský kras
Ale panove, nenechte emoce cloumat svym majestatem.

Pokusim se o shrnuti:

1. pokud je motor v ose trupu vzadu, tedy nejsou za nim ofukovane ridici plochy, je vyoseni v obou rovinach nulove. (priklad Toro).

2. Pokud je motor mimo osu trupu vzadu, tj. nejsou za nim ofukovane ridici plochy, je nutne vyosenim kompenzovat klopivy moment vznikly tim, ze tah pusobi mimo osu trupu. Napriklad pokud je motor nad trupem, tah motoru tlaci prid modelu smerem dolu. Vyosenim nahoru se to da vykompenzovat.

3. Pokud jsou za motorem ofukovane ridici plochy, je treba kompenzovat jeste moment kroutici letadlo do strany, vznikly tim, ze proud vzduchu za vrtuli se staci do spiraly a pusobi tim na vychyleni svisle ocasni plochy. Pri tom je celkem putna, jestli je motor uplne vpredu, nebo na pylonu nad trupem, princip je porad stejny.

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.09.2009 7:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 18.7.2009
Příspěvky: 216
Bydliště: Ostrava
Omlouvám se, měl jsem napsat přímo typ - je to Wing Dragon Sportster http://www.jr-models.cz/index.php?&desk ... tail&id=41
Znalci se asi jenom ušklíbnou, ale létá se s tím dobře a byl to nejlevnější čtyřkanál v dosahu :-)) Na nošení kamery ( FCO2) naprosto vyhovuje. Jediné co mně vadilo byl slabý výkon a výdrž. Tak jsem konvertoval k střídavému motoru a větší vrtuli ( 8x6) což si vyžádalo přesum motoru ven a trochu výš. Je sice dál vzadu,ale zase o dost lehčí, takže 3 článek LIPol vepředu 2200 mAh je tak akorát na vyvážení.

Původní SS motor byl schovaný v trupu a podle mně bez vyosení.

Fotky zašlu z domu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.09.2009 8:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3103
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
Tak se přidám s dotazem. Připravuji stavbu fotoletadla. Trup bednička. Dvě uhlíkové trubky z boku trupu dozadu jako ocas. Ocasní plochy "A" a motor uložen na konci trupu tedy mezi trubkami cca 40cm před motýlem a za těžištěm. Jak vyosit?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.09.2009 16:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 18.7.2009
Příspěvky: 216
Bydliště: Ostrava
Jak jsem slíbil zasílám foto. Koukněte na původní uložení motoru a vrtuli ( černá vrtule) a následné úpravy. Na posledním detailu je pomocí podložek směr tahu upraven lehce vzhůru ( jako reakce za vaše rady, díky za ně) Po prvním letu uvidím.

http://nogoli.zonerama.cz/Wing-Dragon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.09.2009 17:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
no_gold píše:
Jak jsem slíbil zasílám foto. Koukněte na původní uložení motoru a vrtuli ( černá vrtule) a následné úpravy. Na posledním detailu je pomocí podložek směr tahu upraven lehce vzhůru ( jako reakce za vaše rady, díky za ně) Po prvním letu uvidím.

http://nogoli.zonerama.cz/Wing-Dragon


Jo,
to je přibližně ono. Při záletu už to doladíš. Takhle by to nemělo klopit na čumák, když se to bude příliš vzpínat podložku ubereš.je to na začátek lepší, než to zarýt dva metry před sebe. Když to bude vyosené moc nahoru uber plyn.

Teď na to koukám ještě jednou ve zvětšeném měřítku - asi můžeš rovnou po jedné podložce ubrat hned a počítal bych s tím, že to bude mít spíš snahu stoupat než obráceně.
(a tu přepážku příště nenechávej okousat pejskem. Dá se to vyříznout a OBROUSIT :lol: )


Naposledy upravil JMalik dne pát 04.09.2009 17:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.09.2009 17:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16930
Vigo píše:
Tak se přidám s dotazem. Připravuji stavbu fotoletadla. Trup bednička. Dvě uhlíkové trubky z boku trupu dozadu jako ocas. Ocasní plochy "A" a motor uložen na konci trupu tedy mezi trubkami cca 40cm před motýlem a za těžištěm. Jak vyosit?


Motor je v ose trupu, křídlo předpokládám,že bude ležet hned na tom bedničkovém trupu. Nech to přibližně v 0, nebo lehce potlačit motor (obráceně než má no gold a jenom tak čtvrtinu toho vyosení). Budeš to muset vyzkoušet, záleží na tom, jak vysoko bude to křídlo nad osou motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 04.09.2009 17:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2007
Příspěvky: 371
Bydliště: Praha 4
Nazdárek,tak já to mam zhruba takhle
http://letec70.zonerama.cz/vyoseni-motoru

a létá to asi takhle
http://www.youtube.com/watch?v=5DZNsPeRoPg


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz