Autor |
Zpráva |
HONZIK 22
|
Napsal: stř 08.07.2020 17:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Proč je takovým problemem vytvořit torzni skříň kompletní,uzavrenou?Pak by se nemusely vkládat do křídla diagonální vzpěry. Stačila by lehoucka balza, přece. Z hlediska pevnosti v krutu by jsme byli někde jinde,nemuseli by jsme opravovat pretrzeny potah. Váhove by to nebyl až tak razantní NÁRŮST, potah by šel nazehlit, či přilepit, tam, kde se dnes vymysleji determinazatory.Profil by šel použít Drela modifikovaný, štíhlejší,pronikavost by byla zajištěna nejen klenutym pudorysem křídla. Jsem stará škola a dostal bych pár facek, kdysi,kdybych v konstrukci letadla, V2, neuzavrel torzku. Přece to dnešní technologie umožňují, riznout do žeber ještě i ze spoda. Neber to jako výtku, prosím, ale jen jako dotaz. Všiml jsem si, že modely, ještě zavěšené na gume lítají,, serpentiny,, křídla nejsou tuhá. Kdyby byla, dostaneš ero výše. Ale to je jen má myšlenka, možná, že se k tomu vyjádří zkušenější.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Asja
|
Napsal: čtv 09.07.2020 14:41 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 24.9.2009 Příspěvky: 78 Bydliště: Brno
|
... též si myslím. Prkénko balsy tl 1mm ze spodu na uzavřní torzní skříně je minimální nárůst hmotnosti a křídla jsou potom v krutu jako "beton" - nebrat, prosím doslovně, karbon to samozřejmě není. Mám to takto na KIWIm. To, že model na gumě/špagátu kličkuje ze strany na stranu může, ale nemusí být malou pevností křídla v krutu. Může to být též polohou háčku, který je umístěný přílíš ve předu vzhledem k poloze těžiště modelu.
|
|
Nahoru |
|
|
ORLA
|
Napsal: čtv 09.07.2020 20:59 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 22.10.2012 Příspěvky: 61 Bydliště: Neverice
|
No spravil som to ako to je , a funguje to a na daný účel je to dostačujúce ,keď by si chcel aby to krídlo bolo naozaj pevné musel by si okrem torznej skrine opáskovať aj rebrá a otokovku spraviť nie z jedného kusu ale tiež z dvoch zvrchu a zo spodu a uzavrieť v tedy by to bolo naozaj pevné , mám také krídla spravené. Tu ide ale o zámer nedá sa celkom porovnávať RES z RC V2 tie majú väčšie rozpätie plochu a tam pôsobia väčšie sily , tento model bol navrhnutý pre túto kategóriu a nemal som s ním problém lietať aj keď bol vietor tých 6m tak ako je v pravidlách, ale to už je zo všetkými týmito strojmi boj lietať v tomto počasí. Ono tísíc ľudí tisíc chutí na každom modely od iných výrobcov sa niekomu niečo nepáči a chcel by to ináč ale to nejde, nakoniec nie je problém si to tam dorobiť ak by si chcel mať torzku potiahnutú aj z hora a dola. Kiwi sa asi začalo robiť v dvoch verziách? alebo si si to dorobil, lebo sa mi zdá že tiež má torzku len z vrchu.
|
|
Nahoru |
|
|
Asja
|
Napsal: pát 10.07.2020 9:43 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 24.9.2009 Příspěvky: 78 Bydliště: Brno
|
Ono tísíc ľudí tisíc chutí na každom modely od iných výrobcov sa niekomu niečo nepáči – pod to se rád podepíší. Na Kiwim jsem uzavřenou torzní skříň, respektive její spodní část, na středové částí a prvním panelu dodělal. Je to snadná práce. Na spodní části žeber se po zářez po nosník odebere 1 mm (pro balzu tl. 1mm), rašplovou metodou. Na spodní nosník a zářez v žebrech jsem nešahal. Spodní plát balsy nejprve nalepím, na lepící pásce, z boku na nosník a pak už pokračuji dále běžným způsobem.
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pát 10.07.2020 10:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
|
Nahoru |
|
|
Asja
|
Napsal: pát 10.07.2020 10:49 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 24.9.2009 Příspěvky: 78 Bydliště: Brno
|
HONZIK 22 píše: TO by chtělo foto. Nejsem si jistý co na to řekne moderátor fóra, přece jenom to nesouvisí s tímto vláknem. Na druhou staranu pokud je žádáno , třeba pro inspiraci ...
Přílohy: |
IMG_20190803_01AL.jpg [ 95.9 KiB | Zobrazeno 6494 krát ]
|
IMG_20190825_01AL.jpg [ 95.89 KiB | Zobrazeno 6494 krát ]
|
IMG_20191117_01AL.jpg [ 91.67 KiB | Zobrazeno 6494 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pát 10.07.2020 11:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Asja , děkuji. No vida lze to. Ucpal jsi koukam i odlehčení na odtokovce. A předělal i trup.
|
|
Nahoru |
|
|
Asja
|
Napsal: pát 10.07.2020 12:38 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 24.9.2009 Příspěvky: 78 Bydliště: Brno
|
... odlehčovací otvory nejsou ucpány. Odtokovky jsou po vybroušení nejprve lakovány a potaženy středním modelspanem a opět lakovány pro zpevnění. Následně jsem je nechal "vyzrát" cca 14 dní na skleněné desce aby byly krásně rovné. Tepre následně byly použity pro stavbu křídla. Jinak úprav bylo více, laminátový nosník ocasních ploch, serva pod křídlem, instalace el. moturu ... Jinak by mě to nebavilo
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pát 10.07.2020 15:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
|
Nahoru |
|
|
Jaro61
|
Napsal: pon 30.11.2020 22:42 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 1.1.2020 Příspěvky: 3
|
Příloha:
IMG_20201129_122713.jpg [ 152.14 KiB | Zobrazeno 4793 krát ]
Nová Vaiana na novú sezonu prichystaná a zalietaná. Váha 440g ,ešte urobím novú výškovku a možno sa podarí ešte niečo ušetrit na váhe...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|