Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 318 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 06.09.2021 11:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.8.2008
Příspěvky: 1518
Bydliště: Pelhřimov, ČR
Obrázky: 1
Jak pro koho, já si třeba líp zalítám radši dvakrát s pauzou mezi jednotlivými lety.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 08.09.2021 20:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2010
Příspěvky: 534
Bydliště: Ostrava
Tak už mám za sebou pár dalších letů a snad jsem trošku vychytal i start. Ale dva lehké šoky se stejně dostavily. Při jednom letu celkem nízko nad zemí jsem trefil termickou bublinu, která mě bleskem vynesla o několik metrů výš, zkusil jsem vypnout motor v domnění, že vyklesám, ale jen se zpomalilo stoupání. Po prvotním šoku jsem pomalu popoletêl pomalu bokem a ze stoupáku jsem naštěstí vypadl. No a druhá zkušenost, vrtulí jsem si seknul jednu šňůru. Tak si asi zaskočím někam do rybářských potřeb :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.09.2021 21:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 981
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Ale musíš uznat, že je to silně návykové. Přeseknuté šňůry jem nahrazoval vlečným lankem od Graupnera, kupováno v Profi Model

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.09.2021 22:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2010
Příspěvky: 534
Bydliště: Ostrava
Ano je to úplně jiné létání než na jaké jsem byl dosud zvyklý :D No a seklou šňůru chci nahradit nějakou rybářskou kevlarovkou. Ta by snad mohla vrtuli odolat :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09.09.2021 9:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11302
Bydliště: Břeclav, CZ
To tedy neodolá…


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19.09.2021 22:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2010
Příspěvky: 534
Bydliště: Ostrava
Tak jsem dnes po výměně šňůry opět vylétl. V jednom z letů jsem nastoupal odhadem do osmdesáti metrů. Letěl jsem v podvečer a vzhledem k počasí absolutně nehrozilo, že by někde mohl být nějaký stoupák, jinak bych si to s padákem netroufl. Parádní polétání :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.10.2021 13:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2010
Příspěvky: 534
Bydliště: Ostrava
No a včera se dostavila první letová krizovka (samozřejmě nepočítám to třískání o zem než jsem přišel na to jak to dostat do vzduchu :D ). Při letu v cca 20 metrech se mi "zlomil" padák na jednom konci a následovala spirála k zemi. Naštěstí se padák zhruba pět metrů nad zemí znovu nafouknul, ale bylo to o fous :wink:
Proč ke "zlomení" padáku došlo netuším. Foukal lehce vítr, který docela často měnil směr a měl jsem pocit, že se i trhají termické bubliny. Předpokládám, že jsem tomu pomohl nějakým necitlivým zásahem do řízení v tu "pravou" chvíli.
Druhé kolo létání v podvečer, kdy už foukal jen vánek bez změny směru, to byla opět pohodička.
Asi bych měl létat jen v podvečerním oleji, ale ono se to těžko dodržuje, když jsou baterky nachystané a přece jen to nevypadá tak hrozně že? :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.10.2021 7:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2006
Příspěvky: 1273
Bydliště: Litoměřice, ČR
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
Ahoj , to co popisuješ je úplně normální, když lítáš v nějakém vzdušném bordelu . Singl skin je v pohodě, ten to rozchodí skoro sám . Jediné co můžu poradit, když je vzduch rozbitý, tak za to moc netahat a snažit se celkově lítat trošku rychleji :-). On je pak ten vrchlík méně háklivý k nějakým kolapsům .

_________________
Jeti DC-24 PsychoHammer, CrossAlps 2.8, Power 1.5, Samba 2.6, V Bar, T-REX 500X, Logo 700, Logo 200


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.10.2021 11:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 981
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Už se mi taky stalo, ale vždy se dalo napravit, jak je tu někde detailně popsáno, trochu přibrzdit a pumpovat. Pokud reaguješ rychle, ani do spirály nejde. A myslím, že na to taky má vliv hmotnost zátěže, při lehčí se to stávalo častěji, se stávající 1,8kg už minimálně.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 13.10.2021 16:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2010
Příspěvky: 534
Bydliště: Ostrava
Díky za rady. Už jsem se pustil do konstrukce nové krosny, která je modifikací stávající. Bude ji možno jednoduše zatížit tak si konečně vyzkouším let s těžší krosnou a taky s nasvíceným paraglidem :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.10.2021 18:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.5.2005
Příspěvky: 820
Bydliště: Žatec
Blog: Zobrazit blog (1)
Zdravím, po roce a půl jsem s tím začal létat. Ale zaboha to nemůžu dostat do vzduchu z ruky. Vždy jen ze země. Z ruky to vždycky spadne dolů. Jos


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.10.2021 11:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2010
Příspěvky: 534
Bydliště: Ostrava
No já jsem zpočátku startoval bez motoru a jelikož jsem pravák a rádio mám v módu 1, tak sei padák taky hodně propadl dolů a vybíral jsem to mnohdy těsně nad zemí. Častokrát se i stalo, že jsem přidal moc plynu abych ten start vybral a krosna skončila na zádech. Teď startuji s motorem v chodu a je to daleko lepší. Krizovky se dostavují jen občas. Hlavně, když se špatně nafoukne padák, to ho nepouštím a rychle levačkou stahuji plyn a snažím se udržet krosnu v takové poloze, aby si vrtule nehrábla do šňůr. To se mi jednou stalo a jednu mi přesekla. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.10.2021 12:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2006
Příspěvky: 1273
Bydliště: Litoměřice, ČR
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (6)
Joker píše:
Zdravím, po roce a půl jsem s tím začal létat. Ale zaboha to nemůžu dostat do vzduchu z ruky. Vždy jen ze země. Z ruky to vždycky spadne dolů. Jos

Ahoj nechci se rozepisovat. Podívej se tady a snad Ti to pomůže.
https://cefics.com/aktuelles/rc-paragli ... r-starten/

_________________
Jeti DC-24 PsychoHammer, CrossAlps 2.8, Power 1.5, Samba 2.6, V Bar, T-REX 500X, Logo 700, Logo 200


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.10.2021 21:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
Joker píše:
Zdravím, po roce a půl jsem s tím začal létat. Ale zaboha to nemůžu dostat do vzduchu z ruky. Vždy jen ze země. Z ruky to vždycky spadne dolů. Jos

Nemůžou být příliš přitažené řidičky? Já jsem podstatnou část problémů se startama vyřešil tím, že jsem uvolnil řidičky tak, aby cca první centimetr chodu ruky (páky serva) nedělal nic, a řízení zabralo teprve pak. Do té doby to nějak nechtělo nafukovat vrchlík, furt to někam padalo, a tak vůbec.

Ale jestli to startuje ze země (to jsem nikdy nezkoušel, nemám dost rovnou zem), tak možná bude problém jinde.

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.10.2021 22:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11302
Bydliště: Břeclav, CZ
YenyaKas píše:
Ale jestli to startuje ze země (to jsem nikdy nezkoušel, nemám dost rovnou zem), tak možná bude problém jinde.


Ze země a z ruky je to úplně jiný příběh.

Z ruky na to musíš mít techniku, není to jako hodit normální eroplán...

Ale seřízení pro start z ruky a start ze země je jiné. Start z ruky vychází ze situace stejné jako za letu - padák nad krosnou. Při startu ze země je padák za krosnou. A to není totéž.

Bez problémů jsem s FLAIR startoval ze země, než jsem pořádně doladil let. A pak to ze země přestalo startovat - padák nevyběhl nahoru a fungoval jen jako brzdící.

Až později jsem to odhalil. Za letu jsou ruce v klidu asi dva cm před hrazdou, zhruba v její výšce. Jenže při startu ze země a padákem za krosnou nejsou ruce na úrovni hrazdy, ale dva cm před ní. Tím jsou řidičky vlastně o ty dva cm stažené, vrchlík je přibržděný a jednoduše nevyběhne nad krosnu.

Je třeba si ověřit, jak se mění geometrie vztahu závěs/řidičky při změně polohy vrchlíku nad/za krosnou.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 318 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz