Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Včera po práci jsem vyrazil na letiště a uskutečnil první let se Sambou, pod kterou jsem přivázal krosnu Emotion IV. od firmy Cefics . Výsledek mě velmi mile překvapil
Příloha:
samba roch.jpg [ 142.39 KiB | Zobrazeno 4296 krát ]
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Krásný polítání! Tu plochu a rovinu kolem závidím, to by se lítaly aerovleky a opět po letech natahoval gumicuk (aniž by se do něj zamotal dnešní přemnožený pejskař nebo pes - už se na louku skoro nevejdem)... Ta koule vzadu na obzoru je upoutaný balón nebo nějaký plynojem?
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Ahoj plocha je super. Mám to 12 km od domova, ale vyplatí se tam jezdit. Pro klid a pohodu při lítání . Ta koule je normální balon. Startoval z Roudnice n.L. a letěl někam k Ústí n.L. Akorát ty starty na rovině a ještě k tomu za malého větru jsou pro mě docela adrenalinový zážitek i když to na videu tak nevypadá Jinak tym chodím lítat hlavně se 700 vrtulníkem a to ze stejných důvodů jaké jsem výše popsal
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Nevím sice jestli to vlastně někoho zajímá, ale dnes začal další obročník závodu Red Bull X-Alps, kdy soutěžící mají čas do max. druhého července aby zdolali určenou trasu přes 1200 km. Uletěli na paraglideru či došli po svých v horském prostředí Alp, prostě Hike and Fly závod. https://www.redbullxalps.com/the-race/route.html
Letos je to zajímavější tím, že trasa nekončí jako obvykle v Monaku na pontonu u pobřeží, ale zhruba v polovině trasy je otočný bod a trať vede zase do Rakouska, kde se končí tentokrát na pontonu na jezeru Zell am See a je jedno jestli tam pilot doletí nebo doplave - je to podmínka dokončení závodu. V tom Monaku to končilo nad městem a teprve navečer si pak pilot už mimo soutěž slítnul dolů a tam se trefil či netrefil na ponton. Letovisko Zell am See nebo navazující Kaprun jistě mnozí znají ze zimních lyžovaček či letních cyklovýletů. Mají tam i pěkný aeroklubový letiště (s kratší dráhou, která není pro každého), kde bývají k vidění sportovní a menší letadla západní produkce, která u nás nelétají či nelétala a sám je znám jen ze stránek leteckých časopisů.
Pro mě je třeba nejvíc zajímavé sledovat livetracking soutěžících, kde již od roku 2019 máte možnost si u jednotlivých soutěžících vybrat mezi 2D a 3D pohledem. https://www.redbullxalps.com/live-tracking.html#/
A jsem zvědav na to, jestli letos už konečně někdo porazí dosavadního mnohonásobného vítěze posledních asi šesti ročníků, Švýcara Christiana Maurera. Trochu podezřívám pořadatele, že trasu s návratem skoro až zpět do Salcburgu schválně vystavěli tak, aby šance byly vyrovnanější pro všechny. Český závodník Stanislav Mayer ani jiný náš pilot se bohužel závodu neúčastní.
Dnešní i když poměrně horký den se vydařil naprosto dokonale. Bláhově jsem si myslel, že po 18. hodině už na letišti nebude takové vedro. Po příjezdu na letiště těploměr ukazoval 31 st. Obloha polojasná a mírný vánek do 1m/s. tentokrát jsem pod Krosnu Emotion VI. přivázal vrchlík od firmy Opale Fox 2,8 RS. Čtyři zhruba 20 min lety byly naprosto kochací a i přes velké vedro jsem si užíval tu pohodu a klid. čas mezi nabíjením akumulátoru jsem si krátil popíjením nealkoholického trochu teplejšího piva. Zhruba za 20 min motorového letu se vycucne ze 4. článkové 5500mAh baterie 3500mAh, Po přistání jsou články vybité zhruba na 4,6 V. Za mě ideální stav .
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Tady jsem objevil jeden malý komplet paraglider "pro chudé", momentálně v akci na Banggood v jejich CZ skladu, takže bez cla a dph, bude to asi nějaká napodobenina kompletu Cloud 0.5 nebo Oxy 0.5 atd.
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Blíží se nám podzim, tak už střádám plány na zimu. Je čas se posunout do velikosti XL. Padák zatím neřeším, v první řadě bude výroba krosny. Jelikož Dub mě velice nahlodal svojí krásnou krosnou od Punkair, tak ho poprosím o nějaké rozměry které mě zajímají viz. obrázky (orientační rozměry, milimetr žádná míra ). Počítám zase s výrobou kovových částí svépomocí, s použitím ostatních dílů od Punkair. Stavbu chci zahájit vytvořením ochranného koše.
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
A co takhle posunout se z motorového RC paraglidingu do bezmotorového? Tedy myšleno s pomocným elektromotorem se sklopkou pro lítání v termice, prostě lehačka - to je pole pořád skoro neorané a pro tvůrčí otevřenou mysl jak dělané, v motorovém RC para už všechno vymysleli a teď už jen přešlapujou nebo spíš se převalujou na místě!
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
To je možné, ale mně to nepřesvědčí. Já nejvíc rc paraglide provozuji v režimu klasického motorového létání, sem tam si vytočím nějakou termiku a velmi málo zajdu na svah kde to fakt nosí. Takže volba byla jasná, navíc se mi lehačky vyloženě nelíbí. Stejně tak se mi nelíbí tříkolky pod krosny. Navíc nevěřím že v termickém létání udělá tvar krosny velký rozdíl v letových výkonech. Větší vliv má určitě hmotnost celé krosny proto také si chci udělat spoustu dílů sám s nižší hmotností než má punkair. V horších podmínkách se krosna dá vždycky dovážit.
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Je to jen můj subjektivní dojem, že v kluzu proti větru rozdíl mezi krosnou a lehačkou nějaký je. Ale o svahovém létání jsem nenapsal ani slovo, svah nikde nemám, dlouhodobě mě zajímá v podstatě hlavně rovinaté termické létání.
Když už se s krosnou posouváš na vyšší úroveň, tak doufám, že jí sestrojíš tak aby pilot přistával bez převrácení a kotrmelců, jde to.
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Ten svah jsem zmínil jako další z možností provozu té lehačky. Prostě jsem tím myslel to že nejčastěji létám na rovině nebo mírném svahu hlavně kolem sebe pod motorem což by z lehačkou nemělo žádný efekt. Jo a ty kotrmelce nemám ani teď z 99% chytám krosnu do ruky. Chci se při stavbě zaměřit víc na propracovanost celé krosny tak aby víc odpovídala realitě.
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Aby víc odpovídala realitě - to chválím a moc tomu fandím. Je mi jasné, že k realitě nepatří pohyb rukou pilota dopředu (pod záminkou ochrany převodů serv při kotrmelcích), ale do stran a navíc se ohýbají v loktech...
No a jak to bude s vrchlíkem, to budeš tu xxl krosnu provozovat pod Nyosem?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru