Poté co jsem si vyzkoušel létání s dvoumotorákem (Albatross od Hobbykingu) jsem si chtěl vyzkoušet "vlastní" stavbu něčeho, co má víc motorů. Volba nakonec padla na stavebnici bombardéru Avro Lancaster od Marka Rokowského. Model ještě není úplně hotový, ale už mu moc nechybí. Zde je zachycen současný stav:
Co se týká stavby, je to "klasika" jen je potřeba některé díly upravit do konečného tvaru. S kvalitou stavebnice jsem naprosto spokojený a měl jsem ji doma zanedlouho po objednání. Model je určený pro stavitele, kteří už mají nějaké zkušenosti a upozorňuje na to i výrobce. Ke stavebnici je přiložena "univerzální" příručka s popisem stavby modelů od "polského nebe" doplněná o informace k Avru. Ještě jsem si prošel vlákno, které se týká stavby modelu a je na něj odkaz na stránkách výrobce.
Stavbu jsem začal zeštíhlením "pantů" ovládaných ploch. Řeším to opatrným prohoubením drážky pomocí obyčejné trafopáječky. Drážku pomalu a opakovaně "žehlím" okem trafopájky tak dlouho, až jsem spokojený s lehkostí chodu ovládané plochy. Pak už stavba pokračovala jako u jiných EPP modelů.
Postup stavby je zachycen na fotkách, které jsem i s krátkými komenty dal na rajče. Tak pokud máte chuť zde je odkaz:
No vlastě jeden rozdíl tady přece jen byl. Povrchovku jsem dělal průběžně mezi jednotlivými kroky lepení, tak aby to pro mne bylo podle mého snažší.
Třeba to někoho z Vás "nakopne" ke stavbě vícemotoráku. Už jsem si testnul i naistalovaný pohon a musím uznat, že má Marek pravdu když konstatoval že "pěkně hrajou ty čtyři motorky"
Potěšil jsi mě, Lancaster je taky můj oblíbený stroj, plánek na dřevěného už visí dost dlouho v garáži na zdi, tak snad někdy....
Na tohohle jsem samozřejmě koukal taky, jen mě odrazovalo tolik dobrušování EPP co jsem vydedukoval podle fotek na stránkách výrobce, tak jsem koupil Me-262, stejné zkušenosti jako ty, zanedlouho doma, kvalita stavebnice velmi dobrá, jen jsem si moc nepomohl neboť u mesouna se musí taky celý předek a nějaké další věci, brousit. No budiž....taky ale zatím čeká na ten správný okamžik kdy se na něj dostane
Až budu mít víc času, prostuduji i fotky co jsi dal odkaz. Jediný co se mi moc nelíbí je ten žlutý konec křídla, ale zahlédl jsem fotku předlohy podle které Lancastera děláš a je mi jasný proč to tak máš. Já bych to ale vypustil.
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
No s tím Mezkem jsi si fakt od zakulacování nepomohl Já jsem to řešil zak, že jsem to pomalu po kouskách seřízl skalpelem, pak zabrousil smirkem a nakonec to přežehlím opatrně žehličkou přes papír, abych se tak zbavil toho jemného ochlupení v místech kde jsem to brousil. No ale s tou teplotou žehličky se to musí vyzkoušet. Mám na to starou klasickou žehličku bez napařování, kterou jsem zachránil před ekologickou likvidací poté co ženuška přešla na napařovací. Přežehluji to po kouskách a takovou teplotou, aby se papír nepřilepil k EPP. Teplota někde v oblasti tuším pro silon, ale tomu kolečku se po těch letech nedá moc věřit. Tedy pomalu zvyšuji teplotu a žehlím jen malé plochy a pak žehličku pryč a papír taky. A pak další a další opakování až jsem spokojený
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Co se odstranovani , chlupatosti,, tyka uprav tvaru. Me se osvedcilo:, rezat vytahlym britem z lamaciho noze, co to jde. Az pak brousit. Pak striknout tvrdym akrilatovym lakem, vodnim, bez obsahu tekavych redidel. Pak dobrousit. Chloupecky zmizi rychle, poulamuji se, ani sama epp se nevylamuje. Je to krapet casove narocne neb takoveto laky tvrdnou i dva dny.
Naposledy upravil HONZIK 22 dne sob 12.03.2022 13:49, celkově upraveno 2
Nebo zažehlit, já to dělám modelářskou žehličkou tak na 130°C, chce to vyzkoušet, musí se to lepit, ale ne mizet pod rukou a hlavně netahat, ale spíš jak kdyby odvalovat.
K tomu videu ještě snad, že jsem ty motory nemohl pustit na plný výkon, křídlo jsem držel jen za ucho a už se mi začínalo točit v ruce
Pro éro jsem musel najít jiné motory než doporučoval výrobce, nebyly totiž k mání. Tak jsem si pak raději udělal jednoduchý stojánek a na digitální kuchyňské váze jsem si zkusil jak to asi potáhne se zvolenou vrtulí. Takhle to vypadalo.
Tak jsem se zase konečně dostal k pokračování na Avru. Teď je na řadě kompletace modelu včetně elektroinstalace. Tohle je moje nejneoblíbenější období Po testech pohonu jsem se rozhodl, že servokabely povedou v dutině nad křídlem. Z toho důvodu jsem protáhl kabely od serv křidélek a regulátorů otvory udělanými skrz křídlo nahoru. Podle mě to nijak neovlivnilo pevnost křídla. Silové vodiče k motorům zůstanou jako jediné dole pod křídlem. Ty se mi zdály přece jen pro toto řešení trošku delší, tak jsem je zkrátil zhruba o centimetr. Ještě mě čeká prodloužení kabelů serv křidélek neboť plánuji umístění přijímače v horní části trupu těsně před náběžnou hranou, ale to je prkotina.
Přílohy:
IMG_20220526_211723.jpg [ 72.98 KiB | Zobrazeno 3847 krát ]
IMG_20220526_211648.jpg [ 78.98 KiB | Zobrazeno 3847 krát ]
Děkuji za pochvalu Dnes bych chtěl překontrolovat vyosení motorů a pak už přijde na řadu kompletace modelu včetně "cvičného" vyvážení abych mohl zvolit vhodnou baterii. Nerad vozím v modelech mrtvou hmotnost v podobě závaží, není-li to nutné
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru