Na to, aký je model maličký, tak je krabica obrovská. Je dobré vidieť, že výrobca myslí na bezpečnosť modelu počas prepravy. Model je príkladne zabalený, takže neváhajte a kľudne objednávajte. Myslím si, že neexistuje prepravca, ktorý by tento model dokázal počas prepravy poškodiť.
Ladné sexy krivky tohto lietadla sa mi stále páčili. Pri pohľade na krídlo mi však niečo chýba. Sú to klapky. Nájde sa tu nejaký majiteľ, kto by sa tiež pohrával s myšlienkou, ako prirobiť vztlakové klapky? Prípadne niekto, kto túto úpravu aj realizoval? Nejaké nápady, ako to spraviť?
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky:2
soaron píše:
Nájde sa tu nejaký majiteľ, kto by sa tiež pohrával s myšlienkou, ako prirobiť vztlakové klapky? Prípadne niekto, kto túto úpravu aj realizoval? Nejaké nápady, ako to spraviť?
No já si myslím - podotýkám že jen myslím - že u takhle malého modelu se dostaneš přidáním dalšího serva + náhonu, pantů, zpevnění... v důsledku hmotnosti na vyšší pádovou rychlost. Tu pak můžeš vysunutím klapek snížit zhruba na tu, na které bys byl bez klapek.
Mimo to potřebuješ i podvozek - bez něj klapky u dolnoplocha časem při přistání orveš.
No já si myslím - podotýkám že jen myslím - že u takhle malého modelu se dostaneš přidáním dalšího serva + náhonu, pantů, zpevnění... v důsledku hmotnosti na vyšší pádovou rychlost. Tu pak můžeš vysunutím klapek snížit zhruba na tu, na které bys byl bez klapek.
Mimo to potřebuješ i podvozek - bez něj klapky u dolnoplocha časem při přistání orveš.
Jj. s tým podvozkom máte pravdu. No ide mi skôr o to, že by som klapky používal len pri blízkom prelete okolo seba. Mne sa totiž to krídlo s otvorenými klapkami páči. Nejde mi o skotučný efekt pri pristávaní. Tým pádom by som ich vtedy ani nepoužíval. Nárast hmotnosti neriešim. Myslím si, že pri udávanej hmotnosti 440g bude nárast okolo 10% a ten by sa ešte dal prežiť. Prípadne ušetrím niečo na výbave. Je to zatiaľ len myšlienka. Neviem, či sa do toho pustím, alebo nie. Obávam sa, že z toho prípadne vznikne rozpracovaný "nikdy nedokončený" model, ktorý zostane uložený v pivnici.
Pán kolega, nechcem odhovárať, len si myslím, že u takého modelu (hmotnosť.... bez podvozku...sadanie na brucho do trávy...) sú vztlaky zbytočný prepych. Mal som od Alfamodel P-39 Airacobru, La-7, F4F Wildcaty aj dva, (jeden lieta) malú "Doru" Fw 190 D-9 (už druhú ) a nijako mi tam vztlaky nechýbali. Modely vychádzajú hmotnostne medzi 350 - 380 gramov (malá "Dora" 70 - 72 gramov), netreba sa báť nejakej vysokej pristávacej rýchlosti)...
Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
podle mne jsou na tyhle male Alferyho skvosty klapky z hlediska funkcnosti zbytecne.. ano vypada to moc hezky, ale ono to dokaze pristat pomalu a na malym placku i bez toho. A to rikam jako clovek, ktery vlastni a vlastnil celkem osm jeho modelu, od mikro Dory po dva Jugy "v plne palbe" - tedy i se smerovkou, klapkami a podvozkem. Takze pokud to mas jen proto ze se ti to libi v poradku, me se to libi taky. ale jen kvuli nutkani ze bys to potreboval to nedelej.
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
soaron píše:
. Myslím si, že pri udávanej hmotnosti 440g bude nárast okolo 10% a ten by sa ešte dal prežiť. .
To ani zdaleka . Odhaduji, že se klidně můžeš dostat do 10 g nárustu max. U těhle modelů spíš rozhoduje, co se tam dá za baterku. Modely navíc lze udělat mnohem lehčí, protože v době, kdy dělal Alfamodel návody, bylo vybavení znatelně těžší od baterek přes přijímače a serva.
V návode sa píše "Hmotnost modelu osazeného MPJ AC 22/7-60D + LiPol 3S1 910 mAh, se servy 4x HS50 + 1x C261 a přijímačem REX 5 je asi 390g.". Podľa osadenia piatimi servami je to 2xK, S, V aj podvozok. To je myslím ešte úplne v pohode. Môj motor bude určite tažší. Aku možno trošku ľahší. Ušetrím teda len na prijímači a prípadne na servách, aj keď HS-50 má okolo 6g a pod to sa len ťažko dostanem. Akumulátor je už jasný. Mám doma, pre iný model, Turnigy 850mAh 3S 60C Lipo Pack w/XT30, takže by som ich rád využil. Ostatné komponenty aj vyhotovenie sú zatiaľ nejasné. Určite však spojazdním smerovku. Bez toho pre mňa lietadlo, nie je lietadlom.
Je to docela úchylárna, já vím... Ale to pokušení, ta recese, chuť zkusit něco co jiný nemaj... a ono to funguje... Na závěr je kratičký průlet jen s motorem, pro porovnání jestli to něco přineslo. Jasně, je tam slyšet ta vrtule, ale ty pidi repráčky 50mm (v šachtách místo kol) ji prostě nemaj šanci přeřvat.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru