Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 118 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 16.11.2018 13:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 251
Bydliště: Tišnov
AlešM píše:
Servo v křídelku mám namontované přesně obráceně a při páce 38mm táhlo sedělo akorát.
Po zaletu jsem namontovat páku 45mm (šroub v servu / šroub v kuláku) a hodilo by se tahlo i o kousek delší :D

Těžiště (umistění barerky) mam o dost vic vzadu než maš ty podle fotek instalace a ještě je tam obrovská rezerva (určitě by šla až na trubku a pořád by to letělo)


Servo se asi mělo namontovat jak máš ty, aby táhla na délku vyšly, v návodu to mají ale obráceně, je ale prkotina. Stejně ani nevím, co je pro servo z hlediska přenosu sil lepší.

Spíš mě zajímá, kde máš nyní těžiště. Sice mám lehčí kužel,vrtuli,podvozek a nemám bačkory, s baterkou jsem zatím hodně vpředu a s těžištěm nyní někde na trubce. Určitě půjdu dozadu, na zádech i v normálním letu to v horizontu docela klesá.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 16.11.2018 14:36 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 12
Zajímavé to těžiště... motor máme stejný, serva v ocase mam taky to co ty.
Kužel mám jiný, plastový, ale lehcí než dodávaný ve stavebnici
Vyvažoval jsem s vrtulí APC 22x10E (nevážil jsem, ale je hrozně těžká..co si vybavuji, četl jsem někde že váži cca170-190g)
Těžiště s baterkou (poměrně lehká na tu kapacitu) v poloze na fotce vycházelo přesně do středu trubky.
https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... 6S-35C-70C

Nyní používám vrtuli 22x10E new od PT (váha cca 70g) a těžiště jsem nezkoušel, ale ani jsem neposouval baterku.

Váha letadla s APC bez baterek byla necelých 4200g.

Letadlo klesá, (břicho i záda stejně), ale nepřijde mi to výrazně nepříjemné, spíše naopak. Toto klesání spíše přisuzuji rychlosti letu v tomto režimu (typicky pomalý let, nebo vytracení rychlosti se staženým plynem a brzdění vrtulí 22).
Samotné klesání mi přijde spíše akorát a využívám ho ke kontrolovanému sestupu třeba při průletech na zádech kousek nad zemí (rozuměj třeba v 1m přes letiště :twisted: )
(nemusíš řídit na obě strany..na jednu klesá letadlo a ty ho jen srovnáš vždy proti klesání ... doufám, že rozumíš :D )

Při letu na půl plynu a víc si toto chovaní ale nevybavuji (vážně teď nevím :D )..., ale udělám pomalý výkrut (3s. a víc) a korigovat horizont musím jen velmi neznatelně (spíše to rovnám, aby to prostě vypadalo hezky pro oko). Při výkrutu do 2s. snad to ani nemusím rovnat, nebo si nevybavuji, že bych to rovnal.

Neřekl bych v žádném případě, ale že to "docela klesá" jak píšeš ty


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.11.2018 15:25 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 12
Ted mi došlo, že s tím klesaním to bude si trošku jinak :D .... zapoměl jsem dodat, že v letadle mam stabilizaci zapnutou v rezimu "rate only" ("vypnutí větru", ale vlastně tento režim funguje skvěle i v bezvětří zejmena pro přesný let a vyrazně zjednodušší ostré 3D, že vypadá tak jak si předsvavujete :D )
Tohle asi hodně vysvětlí ....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 10:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 251
Bydliště: Tišnov
AlešM píše:
Zajímavé to těžiště... motor máme stejný, serva v ocase mam taky to co ty.
Kužel mám jiný, plastový, ale lehcí než dodávaný ve stavebnici
Vyvažoval jsem s vrtulí APC 22x10E (nevážil jsem, ale je hrozně těžká..co si vybavuji, četl jsem někde že váži cca170-190g)
Těžiště s baterkou (poměrně lehká na tu kapacitu) v poloze na fotce vycházelo přesně do středu trubky.
https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... 6S-35C-70C

Nyní používám vrtuli 22x10E new od PT (váha cca 70g) a těžiště jsem nezkoušel, ale ani jsem neposouval baterku.



Tak jsem šel s baterkama dozadu, viz foto. Kde přesně od trubky jsem s těžištěm nevím, to už jsem neměřil.
Ta tvoje lehká 6S 5200 35C 661g je asi hodně nadhodnocený papírový údaj. Jak jsou staré a kolik toho mají za sebou? Jinak moje baterky HRB 6S5000 50C váží okolo 725g(zatím jenom 10cyklů) a Turnigy 6S5000 40C 800g(cykly nevím, odhadem 100 a mám je od srpna 2014 a ještě žijou)


Přílohy:
IMG_7227.jpg
IMG_7227.jpg [ 105.53 KiB | Zobrazeno 505 krát ]
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 15:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 12
Ahoj

Baterku X6 5200 jsem kupoval 1ks v letos v květnu do GB Yaka 55 1800mm. Za 14 dnu po vyzkoušení jsem si přikoupil další 1ks.

Cykly nepočítám, ale jen s MX2 (mam ho krátce viz můj první příspěvek v tomto vláknu ) mam již vice než 150letu (4 baterky - 2xX6, 2xTurnigy NANO). Na každé baterce tedy bude odhadem 40 cyklů jen v MX2. Kolik letu daly, v Yaku netuším (s ním jsem tolik v poslední době nelétal, jak s novou MX ale myslim že tam budě těch cyklů i více).
K otázce váhy baterek viz foto
Výkonově jsou naprosto v pohodě …


Přílohy:
IMG_20181118_145856.jpg
IMG_20181118_145856.jpg [ 419.12 KiB | Zobrazeno 461 krát ]
IMG_20181118_152144.jpg
IMG_20181118_152144.jpg [ 387.79 KiB | Zobrazeno 461 krát ]


Naposledy upravil AlešM dne ned 18.11.2018 15:32, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 15:30 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 12
Je zajímavé, že nám lehcí baterku, stejný motor a podle fotky kde tobě končí baterka, já mám u svojí zhruba prostředek (druhý poutací pásek mám v otvoru nad podvozkem a v tom miste jsem zhruba ve středu baterky).
S vrtuli APC 22x10 a takto umístěnou baterkou jsem měl těžiště přesně ve středu trubky…ty ho musíš mít ještě o hodně v předu, nebo si to neumím vysvětlit. Prostě záhada.
:D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 15:44 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 12
Baterky
Do jedné X6 jsem jednou po letu dobyl 4900mAh :twisted: a při letu jsem nepoznal, že jsem tak na hraně (tahla do poslední chvíle...proste po odpočítaní času jsem se ještě chvilku proletěl :oops: ) a doma jsem se nestačil divit.
Kapacita sedí (100% těch 5000mAh mají)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 17:20 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 12.10.2018
Příspěvky: 6
Ahojte,mám dvě otázky ke stavbě:
-na začátku vlákna Honza psal že lankové náhony směrovky se v trupu kříží,je tomu opravdu tak a proč?
-dotaz na Honz74-píšeš že jsi místo origo kovového podvozku použil karbonový od PT model/jejich web je momentálně nedostupný/,zajímalo by mne kolik gramů jsi tím ušetřil.
Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 18:13 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5737
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Křížení umožní udělat kratší díry do trupu v místech, kde lanko jde z trupu ven.

H

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 18:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 251
Bydliště: Tišnov
juho píše:
-dotaz na Honz74-píšeš že jsi místo origo kovového podvozku použil karbonový od PT model/jejich web je momentálně nedostupný/,zajímalo by mne kolik gramů jsi tím ušetřil.
Díky

Stránky PT model nejedou, musíš volat nebo poslat mail. Nevážil jsem, odhaduji 60-80g.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 18:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 12.10.2018
Příspěvky: 6
Jojo,chápu a díky za pomoc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.11.2018 18:54 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5737
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
honz74 píše:
Stránky PT model nejedou, musíš volat nebo poslat mail. Nevážil jsem, odhaduji 60-80g.


Musíme tě konvertovat víc na halovou orientaci. Pak budeš vážit i šroubky :twisted:

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 30.11.2018 11:36 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 11.9.2018
Příspěvky: 12
Ahoj
Původní duralový podvozek váží 187g.
Nový uhlíkový od PT váží 114g. Provedení perfektní i na pohled.
Duralový je lehce měkčí (jakoby pružnější při zatlačení seshora). Při zapadnutí kolečka do díry v zemi, nebo hrubějším přistání hodně energie pohltí svojí deformaci. Prostě duralový podvozek bude určitě šetrnější k uchycení podvozku do trupu – můj názor.

Ale ten uhlíkový je zatracené hezký :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 118 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jardátor a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz