trochu jsem pokračoval
co nás trochu překvapilo bylo že motorová přepážka 12mm je ze dvou 6mm ale pravděpodobně ji někdo zapomenul k sobě slepit na což jsme došli po vyřezání otvoru pro karburátor.
Příloha:
IMG_0705.JPG
[ 67.79 KiB | Zobrazeno 1126 krát ]
Dále kvůli opravdu dlouhému trupu jsem musel řešit jak demontovat SOP pro přepravu a to i přesto že mám Renault Grand Espace IV což je jedno z největších MPV. O převozu v mém městkém vozítku Octavia Combi Scout III si mohu nechat jen zdát. A vozík se mi tahat nechce a hlavně jej nemám kde skladovat do dvora s ním bohužel nelze projet takže budu muset pro přepravu sundávat SOP a kužel a uvidím jestli ne i vrtuli a hřídel motoru.
První myšlenkou bylo použít kovové hmoždinkové panty MP Jet s čepy fí 2mm a ty nahradit průběžnou osou.
Příloha:
IMG_0707.JPG
[ 50.59 KiB | Zobrazeno 1126 krát ]
Panty jsou sice špičkovým strojírenským výrobkem ale nasadit do všech osku fí 2mm byl nadlidský úkol a já to potřebuju skládat rychle, v duralových pantech je opravdu precizně přesná díra pro osu a tak se dvojka oska prostě "kousala"
takže jsem nakonec použil ke stavebnici dodané plastové panty kterým jsem odrvtal čepy 1,5mm
Příloha:
IMG_0710.JPG
[ 76.79 KiB | Zobrazeno 1126 krát ]
Do těchto plastových pantů je nesrovnatelně snažší provléct osku fí 1,5mm 650mm délky
Zbývalo už jen svrtat otvor do vyvažovací plochy SOP (není tam žádné další žebro takže to šlo dobře) a vymyslet systém zajištění osky proti vysunutí za letu. Vytočil jsem si tedy matici kterou jsem vlepil a zašrouboval do SOP a na spodek trupu načrouboval kousek plíšku jako doraz proti vysunutí dolů.
Nasazení SOP je otázka 10 sekund a rozebrání taktéž, takže zamýšlený učel byl splněn a přeprava se o dost usnadní - doufám