Switch to full style
Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Odeslat odpověď

Doppelraab 4100 mm

pát 09.09.2016 7:26

Koupil jsem výřezy od fa Flying wood na větroň Doppelraab o rozpětí 4100 mm. Uvítám diskuzi přes SZ o konstrukčních detailech. Jedná se mně hlavně o řešení uložení spojky křídel jak je řešena ve stavebnici a její pevnostní funkčnost. Předem děkuji za každou odpověď.

Re: Doppelraab 4100 mm

sob 10.09.2016 9:01

Promiňte, ale neměl by Vám dát tyto informace hlavně výrobce? :roll:

Re: Doppelraab 4100 mm

sob 10.09.2016 9:37

Adler píše:Promiňte, ale neměl by Vám dát tyto informace hlavně výrobce? :roll:

Výrobce jsem samozřejmě oslovil, ale odpověď byla, že výrobu převzal a na moji otázku odpověď neznal, ale slíbil že se pokusí nějaké informace sehnat.

Re: Doppelraab 4100 mm

sob 10.09.2016 12:34

Hmm ,zajímavé.

Re: Doppelraab 4100 mm

sob 10.09.2016 12:41

Možná Vám tohle pomuže
http://www.retroplane.net/forum/viewtop ... sc&start=0

http://www.retroplane.net/doppelraabmaquet/page1.htm

Re: Doppelraab 4100 mm

sob 10.09.2016 13:55

Adler píše:Možná Vám tohle pomuže
http://www.retroplane.net/forum/viewtop ... sc&start=0

http://www.retroplane.net/doppelraabmaquet/page1.htm

Díky za odkazy, ale celé fórum na Retroplane Všech Doppelraabů mám prostudované již dávno. Problém je v tom, že na Retroplane jsou zobrazeny stavby éra o rozpětí 2600 mm a ten má trubkovou spojku mezi pásnicemi hlavního nosníku. Já mám ale rozpětí 4100 mm a Flying wood má díry pro spojovací trubku mimo pásnice hlavního nosníku. Přesto-že Doppelraab má křídla vyztužena funkčními vzpěrami, tak umístění spojovací trubky tak jak jsem uvedl se mi z hlediska pevnosti nezdá a proto jsem napsal tento dotaz. Jde mi o to, jestli někdo má toto spojení křídel takto realizováno a hlavně jestli pevnostně vyhovuje.

Re: Doppelraab 4100 mm

sob 10.09.2016 16:41

Je mi to jasné.Mám trubku použitou u pár větroňů a nebál bych se toho.Budou funkční vzpěry a v místech kořenových žeber bych dal zesílení v místě pouzder.
U Teufla jsem to také řešil. Vše vlastní konstrukce.

http://www.letadla.stranky1.cz/nova-stranka-161289/
Odeslat odpověď