Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Starý projekt B 17
PříspěvekNapsal: stř 24.02.2016 11:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.8.2011
Příspěvky: 827
Bydliště: Náchod-nedaleko
REX píše:
Když jsem viděl ten vymazlenej vnitřek tak mě napadlo: ještě aby to lítalo :mrgreen:
A češi se v B-17 asi opravdu moc nesvezli, ale kdoví když i v B-29 letěl shodit bombu na Japonsko čech.... (nebo teda člověk s českými kořeny)


Ještě k tomu čechovi na palubě B-29 Enola Gay která bombardovala Hirošimu.... http://www.extrastory.cz/na-palube-amer ... -cech.html

_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Starý projekt B 17
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 19:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
tak jsem maličko pokročil. Na řadu přišlo křídlo. Verze 1 - starší model měl křídlo již pochopitelně slepený. V mé malé dílně je to boj, abych něco neurazil dřív, než to poletí. Na druhé straně se velice dobře objevují problémy, které u fungl nového modelu nejsou skoro vidět a projevují se všechny čínské nedodělky po jisté době provozu.
Podvozek, kapitola sama o sobě...... Při manipulaci s křídlem jsem měl pocit, že gondoly motorů jsou jakési poddajné. Nejvíce to bylo u gondol s podvozkem. Tak jsem se na to podíval blíž a nakonec jsem zasunul mezi obě půlky tenkou planžetu a pootočil. Udělalo to lup a půlky byly od sebe. Po podrobné prohlídce jsem našel stopy lepidla - jakási bílá guma. která šla snadno sloupnout s plochy, kde jsem ji našel. Držák serva zcela samovolně vypadl, stopy lepidla jsou vidět na fotce. Jen to ani tam nedrželo a ani se nedivím. Stejné to bylo i s druhou podvozkovou gondolou. Držák serva jsem vlepil zpět pomocí epoxy a brutálním zdrsnění obvodových ploch, dutiny v bocích jsem vyplnit překližkou a zalil epoxydem. Tím jsem zpevnil i dutinky držáku, které mají sloužit pro šrouby serva, všechny byly popraskané. Nakonec jsem opravdu slepil půlky gondol k sobě. Povrchovka přijde na řadu až někdy....
Příloha:
motorová-gondola-1.jpg
motorová-gondola-1.jpg [ 49.2 KiB | Zobrazeno 540 krát ]

Příloha:
spodní-část-gondoly.jpg
spodní-část-gondoly.jpg [ 47.21 KiB | Zobrazeno 540 krát ]

Příloha:
držák-serva.jpg
držák-serva.jpg [ 64.15 KiB | Zobrazeno 540 krát ]

Příloha:
podvozková-šachta-verze-1.jpg
podvozková-šachta-verze-1.jpg [ 53.8 KiB | Zobrazeno 540 krát ]


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Starý projekt B 17
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 20:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
Servo s podvozkovou nohou je také zajímavé. Na pohled noha podvozku vzbuzuje dojem, že by mohlo pružit. Jde o drát průměru 4 mm a pokusit se o zapružení je zbytečná věc. Ta šroubovice je tam jen z důvodu, aby se osa nohy dostala do míst, aby šel podvozek zavřít. Otvor v ořechu serva je 5 mm a noha byla přitažená jedním červíkem (je to tak u všech podvozků - stará/ nová, je to fuk.
Takže, noha dostala futro 5/4, aby to v ořechu nekloktalo, osa zasunutá v ořechu (i s futrem) dostala plošky pro červíky z obou stran - byla jen jedna. Samotný servo je běžný čínský výrobek, ale funguje to, takže jen rozebrat, vyčistit, promazat kde je to zapotřebí a dát dohromady. Původní kola mají středovou díru cca 4,3 - 4,4 mm, takže kvedlání jak u kočárku z 50.let. Tak kola dostaly ložiska. Nic nekvedlá a točí se ..... :D
Příloha:
podvozek-2-verze-1.jpg
podvozek-2-verze-1.jpg [ 63.59 KiB | Zobrazeno 521 krát ]

Příloha:
podvozek-1-verze-1.jpg
podvozek-1-verze-1.jpg [ 65.58 KiB | Zobrazeno 521 krát ]


U verze č.2 jsem s podvozkem taky pokročil. Tam jsem ale upravil servo, aby se otvíralo jen cca 80 stupňů. Původní podvozky jsem odložil a koupil z HK nějaké nohy, které jsem vybíral podle obrázku a rozměrů. Stejně jsem musel nohy trochu upravit. Kola jsem koupil nový a také jsem doplnil ložiska. Úprava držáku serva v gondole je identická s verzí 1, jen jsem výšku držáku snížil o cca 5 mm, takže ten čtvercový límec (komínek) kolem serva je také nižší a ze předu není vlastně vidět.
Příloha:
podvozek-4-verze-2.jpg
podvozek-4-verze-2.jpg [ 85.18 KiB | Zobrazeno 521 krát ]

Příloha:
podvozek-3-verze-2.jpg
podvozek-3-verze-2.jpg [ 40.06 KiB | Zobrazeno 521 krát ]


Naposledy upravil Vlasta2 dne ned 27.03.2016 20:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Starý projekt B 17
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 20:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
ještě jedna fotka verze č.2
Příloha:
podvozek-1-verze-2.jpg
podvozek-1-verze-2.jpg [ 51.99 KiB | Zobrazeno 516 krát ]


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Starý projekt B 17
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 20:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
Další byly klapky. Originál má klapky chycené ke křídlu samolepicí páskou - oboustranně. Mě se to nelíbí a hlavně po čase páska trochu povolí a servo klapku prostě nezavře tak, aby se schovala do prostoru v křídle. Jediná možnost je dotlačit ji rukou. Takže, páska pryč, přidělat 4 pantíky a upravit "odtokovku" klapky, měla by mít stejnou hloubku a hrana by měla být rovná, ale nějak se nepovedlo. Když jsem to měl hotové, tak jsem zjistil, že jedna klapka se zavírá skvěle a druhá se jakoby nedovírala. Chvíli jsem hledal důvod a ejhle. Ta co se nedovírala byla o cca 1,2 mm tlustší . Schválně jsem se podíval na klapky u verze 2 (tam jsem ještě nic nedělal) a překvapení se nekonalo i tady byla jedna klapka tlustší. Asi zvyk....... :D Tak zbrousit a bylo po problému.
Příloha:
původní-klapka.jpg
původní-klapka.jpg [ 31.86 KiB | Zobrazeno 503 krát ]

Příloha:
klapka-2.jpg
klapka-2.jpg [ 47.19 KiB | Zobrazeno 503 krát ]

Příloha:
klapka.jpg
klapka.jpg [ 40.11 KiB | Zobrazeno 503 krát ]


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Starý projekt B 17
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 20:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.9.2013
Příspěvky: 779
Obrázky: 2
Poslední věc, co jsem dodělal je výztuha křídla. Vy finále budou dvě. Nejde mi o to, aby křídlo bylo tužší, ale o to, aby bylo stejně tuhé jako před úpravou. Jsou některé věci, které prostě nemám rád - vypůjčil jsem si jednu cizí fotografii.
Příloha:
chumel.jpg
chumel.jpg [ 8.28 KiB | Zobrazeno 487 krát ]


Takže jsem probrousil drážku v místě kde již drážka je (přívod od serv a světel) , včetně středu křídla, kde nic nebylo, udělal jsem z 2,5 překližky vzpěru a zalepil do připravené drážky. Původní drážka pro kabely zůstala zachovaná. Druhá vzpěra bude v místě za náběžnou hranou, kde je v originále zase drážka pro přívody k regulátorům.
Příloha:
výztuha-křídla-č.1.jpg
výztuha-křídla-č.1.jpg [ 48.52 KiB | Zobrazeno 487 krát ]

Příloha:
výztuha-2.jpg
výztuha-2.jpg [ 42.78 KiB | Zobrazeno 487 krát ]


Horní část křídla bude mít zabudovanou (zapustěnou) jakousi vaničku, kde bude celá elektronika éra pěkně přehledná a bude tam i baterka pro elektroniku a serva. (jednou to tak bude :D )


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz