Switch to full style
Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Odeslat odpověď

Re: F4U Corsair Gaint 1700mm FMS

pon 19.10.2015 16:48

No čupr, ahoj.
Tvé videjko už jsem našel včera :) Tak já pomůžu tobě, když bude jak a ty zase potom mě, páč se chystám pod stroměček Taranise :D Ale máš moc hezký videa, takže to půjde samo ;)
Teď jdu poslat fotky přímo výrobci FMS. Chtějí na posudek s technikem. Třeba by z nich mohlo i něco kápnout :D
Jinak lítám setový motor, zatim. Je to dostačující na maketový projev letu. Vertical limit se nekoná, ale stačí to. Plyn se pohybuje víceméně v horní poloze a pod půlku až při přistání. Je to stabilní a hodný, až jsem se divil. Na přistání s klapkama jde krokem, ale musí se mu podfukovat plynem.
Motor mám dát potom tem 360Kv z Pittse. Se setovou vrtulí to tam chválí, že to celkem ožije, ale jde nahoru spotřeba. Takhle lítám 5-8 minut a jsem pod půlkou baterky.
Mám 5Ah cihlu, repráky sound modulu v čumáku a stejně jsem dovažoval ještě 50g do krytu motoru.
Jsem na těch 110mm, co uvádí na Groups. Vážím 5kg. Pokud ty to ostruháš, tak budeš asi jinde s váhou ;)
Při pádu se mi strhlo servo výškovky. To isté co na křidélkách, směrovce a vysouvání ostruhy: FMS 3105. Našel jsem doma toto
http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-modely-a-prislusenstvi/serva-a-prislusenstvi/serva-emax/es9258-micro-servo-emax-es9258 a je uplně stejné rozměrově. Tah má větší než jejich origo o 0.4kg/cm Dost možná by se od Emaxů našli na klapky.

Re: F4U Corsair Gaint 1700mm FMS

pon 19.10.2015 16:59

Díky za tip na serva, mrknu na to.
Jak vyjde hmotnost jsem sám zvědavý..
S Taranisem se pak ozvi, napípal bych ti ho tam kdybys chtěl.

Re: F4U Corsair Gaint 1700mm FMS

pon 19.10.2015 19:51

Richarde, serva by mohly být tyto http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 0_15s.html
nebo tyto http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 0_11s.html
jednou jsem je omylem objednal jako standarty, protože je mají ve standartních servech, to by ti mohlo taky
pomoci.
Petře pokud je to zalité, tak s tím nic neuděláme :(

Re: F4U Corsair Gaint 1700mm FMS

čtv 22.10.2015 17:14

Tak éro je v cajku, teda skoro. Zjistil jsem, že je malinko hnutá hřídel motoru. Ložiska jsem měnil, ale ještě micro hází. Tak musim někde splašit kalenou osku 6x75mm, nejlépe válcovanou, broušenou. :x

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

pát 23.10.2015 18:26

Zdravím,
Pro Rimra
Vím že to sem nepatří,ale chtěl jsem se podělit o info o plánovaném osazení motorem NTM 50-50 580 kv.
Mám ho osazený v Mustangu P-51 Starmax 1,6 m.
Magnety jsem nelepil,zatím osm letů 6,5 - 10 minut a drží.
Vrtule tato http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _1pc_.html.
Regl 100A Dlux Turnigy.
Baterie 5000 mAh 60 c Turnigy.
Letovka 3,92 kg.
Podle telemetrie po startu max odběr 86A při 23,5V,létáno do 4000 mAh kapacity.
Moc pěkný letový projev.
100_5990.JPG

100_5993.JPG

100_5991.JPG

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

pát 23.10.2015 18:36

Super! Děkuju moc!
Tak možná ty magnety pořešili, protože na to těch stížností byly mraky. CO jsem pochopil, tak šlo o to, že to sice přilepili i kvalitním lepidlem, ale na barvu kterou byl plášť nastříkaný i zevnitř... Tak třeba to ti pidlovocí inženýři v procesu výroby napravili... :)
Díky za podrobné info, přesně o takové nějaké sestavě jsem uvažoval. Tak jsem rád že to šlape :)

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

pát 23.10.2015 18:52

V Tigercatu- NTM 5060 jsem 2x uškvařil a 3x vracel magnety na místo i po předchozím prolepení :-(
Teď skoro celou sezonu SK3 5055 bez lepení a veeelmi OK.... Vyšší cena by se v těch uškvařených jaksi... rentovala... :?

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

pát 23.10.2015 19:48

Naty SK3 jsem Jyrry koukal (SK3 je moje nejoblíbenější HK motočína), ale nemají v tom rozměru nic kolem těch 500ot...
Dokonce jsem přemýšlel, že tam dám ten vrtulníkový:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... heli_.html

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

ned 25.10.2015 10:52

Já jsem dříve ku své spokojenosti provozoval v P-47 motor od Aeolian. Za dva roky mě nezklamal...

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

ned 25.10.2015 12:00

No a kerý?

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

ned 25.10.2015 17:04

Já měl 4250/600Kv na 4s. P-47 byl 1400mm, též od FMS.
Tady to bude chtít větší. Nicméně na Ebay, či Bighobby, Emotors je mají.Obdobný jsu i ty Silver Blue. Tady asi bude velikost 5055 adekvátní.
Doktor mi tehdá doporučoval nepsané pravidlo, že na 1kg váhy by mělo býti 100g váhy motoru.
Čiže 400g motor by měl dáti 4kg éro. V P-47, která měla 2kg jsem měl 200g motor a lítalo to se 4listou štokovou lopatkou hezky. Když jsem dal apc dvoulist, tak to byla ï stíhačka, jak má být.
Mně ten motor vyhovoval. V provozu byl vlažný, tichý a dělal to co bylo od něj očekáváno. :wink:

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

pon 02.11.2015 20:49

Přátelé, poznatek.
Na Rcgroups jsem se dal po vložení příspěvku do debaty s autorem. Ten totiž našel lék, na ty zatracený čínský podvozky a myslím, že nejen je.
Velikán výroby houboletů, jako je FMS, je i tamní LX model ( Lanxiang)
Ten do svých modelů dává holé mechanické podvozky, jen s motorkem a zavitovkou. O ovládání se stará externí kontroler. Neříkám, že je to nerozbitný, ale asi účinnější a hlavně levně levnější, než kupovat nové a nebo čekat na reklamace.
Spočívá to jen v tom, že se musí vybastlit ta Hočiminova pomstychtivá destička co řídí chod motorku. Motorek se napojí přímo do kontroleru, jen +/-.
On to naplikovat na svého 1.7m Mustanga, kolegovi na našeho Corsaira a zatím jsou s tím spokojeni a hlavně to funguje...
Tu odkaz na jeho blog: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2062729
Odzkoušel jak LX controller, tak i JP, který se prý po mailové nechá vydyndat samotný na F-Hobby.¨
Oba jsou za moc hezký peníz, kolem 10ti doláčků.
Myslím, že je to řešení všem, co mají problém s podvozky a rozhodně si myslím, že se to nechá využít i jinde. Nevím kolik to snese voltů, ale na 5.5v to maká v pohodě, možná i 5v to zmákne, víc nevím. Nevím jak je to citlivý. Funguje to na bázi zvýšení napětí. Motorek dojede do konce a jak začne odebírat víc, jednotka to vyhodnotí, vypne a další cvak to jede zpátky. Pro jejich LX Corsaira to mají se sekvencéram zavírání dvířek.
Rozhodně do toho jdu. Výrobců je víc a kvalitních. Možná časem zainvestuju do toho od Robarta, který má i spoždění na každým kanálu. Že jsem o tom nevěděl na začátku sezony...

Namátko tady https://www.google.cz/search?q=retract+controller&client=opera&hs=Thf&biw=1280&bih=915&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMI1uOo16HyyAIVBcAOCh1vXgTd#imgrc=_

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

pon 02.11.2015 23:43

Dá se tam (nebo jinde) vykoukat na kolik stoupne okamžitý proud ve chvíli když to zastaví?

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

pon 02.11.2015 23:57

To jsem nenašel, ale na jedno z těch co jsem dal na odkaze, je max 2.7A a standard 0.5A Tady je pár dní staré video toho chalana, s tim kontrolérem od LX na stejných podvozcích co mám. Podle vide to vypíná okamžitě, žádný dlouhý bručení motorů. https://www.youtube.com/watch?v=RTwVuGn9zv8

Re: F4U Corsair Giant 1700mm FMS

úte 03.11.2015 0:29

Já na to šel trochu jinak, před (kompletní) podvozek jsem do napájení vřadil stabilizátor 7805 (v pouzdru TO220); ten má omezení proudu na max. 1,5A a tím mi snad tu elektroniku v servu také ochrání; zatím doma "na sucho" to funguje. Navíc to napájím 2s LiFe a ten stabilizátor mi to srazí na 5V.
Odeslat odpověď