Autor |
Zpráva |
macil
|
Napsal: čtv 02.07.2020 8:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Kormidlami sa nevyvažuje. V prípade samokrídla typu Zoro, odtoková hrana krídla, jednoducho musí byť mierne prizdvihnutá, aby vytvárala autostabilný profil. Či už tú polohu budeš držať kniplom, alebo ju nastavíš trimom, je na tebe. Keďže sa primárne jedná o akrobatický model, resp. model na blbnutie, v návode je doporučená neutrálna poloha krídielka, aby nebolo potrebné na chrbte príliš tlačiť., ale v tom prípade model držíš aj vo vodorovnom lete kniplom. So zvyšujúcou sa rýchlosťou, pri zachovaní vodorovného letu, musíš, logicky, knipel uvoľňovať.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kaplik
|
Napsal: ned 02.05.2021 10:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 545 Bydliště: Praha-Kunratice
|
Zdar, ozivuji tohle tema Letam uvedene samokridlo, osazene Volta power setem, doporucenym RC Factory. Chci se zeptat, je nejaky "kvalitativni" rozdil mezi vrtuli GWS 8X4 v cernem provedeni (byla v setu), samo, ze se mi ji podarilo uz zlomit a nahradil jsem to GWS 8X4 (oranzova), takovou tou klasikou co maji vsude Ale... bez toho, abych cokoliv delal s unasecem, o-krouzkem atd... orange vrtule hlavne pri vyssich otackach (pouzivam 3S 850) vydava velice neprijemny zvuk. Cerne provedeni GWS 8X4 to nedelalo... je mozny, ze tahle verze nejak vic vibruje, jak rikam, krome vrtule jsem na setupu kridla nic nemenil Vyvazovani vrtuli jsem nikdy neresil Diky za reakce.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: ned 02.05.2021 12:46 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
GWS 8x4 jsem viděl v obou barvách. Pocitově jsem neviděl rozdíl.
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: ned 02.05.2021 12:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3699 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Nebo teď jen lítáš rychleji? Zkoušel jsem různé vrtule, original 8X4 dobré, ale (jak už tu i někdo psal) zkusil jsem menší vrtuli s větším stoupáním. Jednak Zoro ztichlo a jednak mi přijde, že rozumněji reaguje na plyn. Jednou jsem tam strčil jakousi GWS EP-7060 ( slowfly ) a lítá tak příjemně, že jsem ji zatím nesundal..
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 02.05.2021 13:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Hluk u samokřídel s pohonem vzadu dělá aerodynamika, proudění vzduchu mezi odtokovkou a vrtulí. Dají se sehnat "klasické" GWS, převážně oranžové, žýkačkovité, ale taky "style GWS" (a mnohdy to je bez toho "style") a některé jsou trochu plněné (sklo, snad i uhlí) a díky tomu tužší. Když si tohle dám dohromady, je možné že se černá, tuhá, nepřihnula tahem tolik k odtokovce a ta žvýkačkovitá oranžáda víc (samozřejmě nemnoho) a tím to víc zvučí. Třeba, je to jen takové myšlenkové cvičení Jinak i víc než pocitově je znát rozdíl mezi 8x4 GWS a APC...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
kaplik
|
Napsal: ned 02.05.2021 16:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 545 Bydliště: Praha-Kunratice
|
Chlapi s Vasi teorii se ztotoznuju "Jogurtovka" 8x4 (orange) - ten zvuk me az "strasi" mate takovy pocit, ze se tam nahore nedo deje:-)))) GWS byla prvni volba, nechtel jsem pro blbnuti "devastovat" kvalitni APC vrtule, mam tech orange par nahradnich, takze je budu muset odlitat a zvuk neresit, ale je to rev )))))) Ale az bude po ruce jina, vyzkousim vymenit...
|
|
Nahoru |
|
|
kaplik
|
Napsal: ned 02.05.2021 18:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 545 Bydliště: Praha-Kunratice
|
@jyrry ten Tvuj zvuk mi prijde naprosto prirozeny, ja z letu video aktualne nemam, ale zkusim se dam aspon test bez letu, myslim, ze to slyset bude
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 02.05.2021 19:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Zkus staticky i tu GWS, ty jsou o řád jinde.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Igor659
|
Napsal: ned 02.05.2021 22:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.4.2020 Příspěvky: 300 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Podle mého názoru se Jogurtovka" 8x4 (orange) vůbec nehodí pro vyšší výkony motoru. Je prostě měkká a úplně se rozkmitá a může se i rozlomit. Zkoušel jsem motory a různé vrtule na zkušebním stojanu s měřením spotřeby a tahu. Oranžová GWS 8X4 se rozkmitala tak, že při pohledu v rovině otáčení listy kmitaly cca 35mm od původní dráhy při menších otáčkách. Už si nevzpomínám při jakém výkonu motoru to bylo, ale byly to malé motory 2808 a 2812, nebo něco podobného. Vrtule APC na stejném motoru fungovaly naprosto bez problémů a používám je i na svém Hotwingu 1200. U EPP samokřídla bude vždy o něco větší aerodynamický hluk vrtule, z důvodu "sekání vzduchu" těsně za hrubým kusem odtokové hrany. Dále se tyto rázy přenášejí do EPP, který zřejmě dělá i dobrou ozvučnici. Chci zkusit upravit odtokovou hranu před vrtulí, jestli se hlučnost nepodaří snížit. Asi zbytečným hlukem dost otravuju kolemjdoucí, kteří vyrazili na vycházku do přírody a taky sebe. Jestli to pomůže, napíšu to sem.
_________________ Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 03.05.2021 2:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Igor659 píše: ... Chci zkusit upravit odtokovou hranu před vrtulí, jestli se hlučnost nepodaří snížit.... Jestli to pomůže, napíšu to sem. Na to jsem zvědav jestli se to podaří výrazně ovlivnit. Je to docela zajímavý jev a pokud se ti podaří najít nějaké řešení, dalo by se aplikovat na různá samokřídla, zkusil bych to na nějakém konstrukčním.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Igor659
|
Napsal: pon 03.05.2021 5:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.4.2020 Příspěvky: 300 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Nevím, co se podaří, ale chci to alespoň zkusit. Mám trochu zkrácené EPP před vrtulí, protože mi původní sklopka překmitávala při rozběhu příliš dopředu a tak tam budu jen špendlit různé tvarovky pro ověření, co to udělá se zvukem. Já totiž celkově pohonu křídla moc nerozumím. Mám tam relativně slabý motor. Začínal jsem (mé první samokřídlo) s vrtulí APC 7x4 a letělo to slušně v rámci prvního osahání a sžití se s ovládáním křídla. Pak jsem dal APC 7x5 a stroj hezky ožil, tak jsem to nechal. Když v pomalejším letu přidám plný plyn a zvednu do prudšího stoupání, neleze to moc. Když přidám a zvednu to až ve vysoké rychlosti, křídlo svižně stoupá prakticky kolmo vzhůru i o 30 m. To mi připadne, jako by se vrtule (možná i motor) dostali do lepšího režimu a stoupla tím účinnost pohonu. Je to opravdu dost velký rozdíl, který zatím nedovedu vysvětlit.
_________________ Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 03.05.2021 7:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Co jsem zatím na křídlech pochytil, tak jim stačí výrazně slabší pohon než u ocasatého éra. Hodně dělá nepřítomnost aerodyn. odporů na trupu a ocasu, dost to redukuje i hmotnost. Co se týká zakončení odtokovek a jejich vzdálenosti od vrtule, tak i na relativně netlusté i dost vzdálené odtokovce to ten hluk dělá řádný tak jako tak: Příloha:
modra_bestie.jpg [ 47.05 KiB | Zobrazeno 2549 krát ]
Příloha:
N9M.jpg [ 39.88 KiB | Zobrazeno 2549 krát ]
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|