Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 07.10.2014 19:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Co jsem sháněl:

0. Něco levného na blbnutí s využitím zbytků z šuplíku (náhradní EMAX GF2215 - 3ks mám v maketě Ca.3), régl 35A, záložní tříčlánky 2200mAh
1. Potřebuji na trénink něco živějšího a zlobivějšího než je můj zlatý Funcub, který se pořád sám rovná.
2. Na druhou stranu by to nemělo být zase moc zlobivé, neb se cítím pořád začátečníkem.
3. Aby to mohlo potenciálně lítat neutrálně jako akrobat, na zádech udržet déle Funcuba mi zatím nějak moc nejde.
4. A hlavně to musí dost vydržet až s tím krapet třísknu a to bude brzo.

Imho bylo jasné, že to bude nějaká houba kolem metru rozpětí, nejlépe středoplošník, neb GF2215 dává 1,1-1,2kg statický tak s vrtulí 10x5.

V sobotu jsem na Modelhoby v Letňanech pořídil nízkonákladovou stavebnici Staudacher od Flyteam, a protože je asi vcelku nová, zvěční ji proto v tomto tématu.. :)

Odkaz na výrobce: http://flyteam.sk/?portfolio_category=rc-models&lang=sk



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

No, nečekejte za ty peníze (1.190,-Kč) žádný zázrak, do Multiplexu to má daleko, ale všechny důležité díly lícují.
Co tak úplně nelícuje je barevný hřbet (základna trupu je o 2 mm užší), ale to vem čert.
EPP povrch je taky hrubší než u Funcuba.
Odchytil jsem při kontrole chybějící bowden, ale neodchytil 2 chybějící šroubky a 2 stavitelné koncovky (to je ale v šuplíku tak žádná katastrofa).
Jinak je to jen hrubá stavebnice, žádné výřezy na serva, kanálky, baterky apod. nečekejte.
Návod je poměrně stručný, chybí různé "drobné" informace o vyosení/nevyosení motoru.. no uvidíme.

Na téhle houbě mne zaujala především docela robustní a jednoduchá konstrukce, moje modrá verze je docela pohledná, nepřeplácaná potiskem.
Čumák je sice šeredný (viz video), ale vypadá, že by mohl vydržet víc než krabice z 3mm překližky, kterou jsem viděl u jiných stavebnic.. no můžu se mýlit..
Eleganci čumáku trochu zvednu oříznutím a zabroušením blíže k originální předloze a samozřejmě kuželem vrtule (už je to trochu vidět na fotce).
Z přebytků asi vytáhnu také řízené ostruhové kolečko, nemám pro ně jinak uplatnění.
Také protáhnu překližku do které je zašroubovaný podvozek, tak jak to je v originálu se to určitě při tvdrdším přistání vylomí.
Serva křidélek budou 2, v originálu to mají na 1 servo, ale tahá to šikmo, to se mi nelíbí.

Počítám, že tak do týdne bude hotovo a něco sem přidám ze stavby a záletu. Pokud to někdo máte, dejte vědět. Po vyndání z krabice to celé vypadá takhle:


Přílohy:
obrázek (1).JPG
obrázek (1).JPG
[ 72.65 KiB | Zobrazeno 2853 krát ]


_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 10.10.2014 16:45 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.11.2011
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha
Ahoj mt_beran,
tak já ho koupil vloni a ještě jsem k tomu dostal házedlo z EPP 60cm rozpětí. Jak bývá mým zvykem,
tak jsem to jen tak trochu rozdělal a dodělávat budu asi až o Vánocích. Slepil jsem křídlo a vyztužil
s obou stran uhlíkem 2mm v těžižti. Zdají se mi příliž měkká křidélka, asi je vyztužím páskem uhlíku
5x1mm co mám doma tak nějak asi v 1/3 šířky. Také asi trup bude chtít ze stran 2mm uhlík, nevím
jestli až se to celé slepí s křídlem a tím spodkem se to nebude kroutit. To samé asi i výškovka
a možná i směrovka. Je to přeci jen akrobat. Do křídel 2 serva 17gr. a ty samé i na kormidla. Mám
doma E-Maxy ES3103, tak je vyzkouším. Bude to asi trochu těžší, tak motor zatím neřeším. Ten
čumák nějak dodělám a rozhodně dám uhlíkový podvozek (ten ze stavebnice je asi nějaký měkký
hliník) a ostruhu řiditelnou. Tak jestli dílo zdárně dokončíš a zalétáš, tak dej sem vědět jak to celé
dopadlo, popř. nějaké vychytávky.
Zdraví bastoun22


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.10.2014 17:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
A bastoun22,

já se s tím moc nemazal a nic nevyztužoval, ale nevypadá to, že by se něco zkroutilo.. Myslím, že na mojí pilotáž to bude snad stačit jak to je.. Co se dalo tak jsem vždycky zatížil na desce slovníkama a dobrý, alespoň od oka..

Oproti plánu jsem táhla vedl spodem pod výškovku, kdybych je zařezával do té nadstavby, bylo by vyústění výš než jsou páky serv.. Celkově to všechno šlo v pohodě s jedinou výjimkou a to je uložení motoru. Vybrání se ukázalo jako moc hluboké, tak jsem musel nalepit další čtvereček 3mm překližky aby mi kužel nedrhnul. Asi by šlo i oříznout z čumáku obdobný kus EPP, ale to mi přišlo pracnější.

Druhá podstatnější věc je, že konstruktér byl asi ulítlý na levotočivé vrtule či co, protože po zalepení přepážky a našroubování motoru mi měřením vyšlo předpisové vyosení dolů a DOLEVA, nikoli doprava jak bývá zvykem.. Nechápu. Na videu to vypadá pravotočivě a konstrukce nějaké ulítnutí ani nedovoluje. No podložil jsem to a otočil standardně doprava, neb fyzika je myslím fyzika..

Martin

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.10.2014 17:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Letová hmotnost vyšla v plné polní 690g, manuál uvádí 650g. Předpokládám, že za rozdíl může pilot :) , kužel, ostruha a 2200mAh baterka místo 2000mAh (1800mAh?), taky serva přidaly asi 12g.. Baterka sedí skoro přesně v těžišti.

Změny které jsem udělal a doplnění:

1. Červená do národní trikolóry, zabroušení čumáku.
2. Pilot.
3. 2 serva místo jednoho na křidélka.
4. Řízená ostruha.
5. Kužel vrtule (50 mm).
6. Kolečka 70mm místo originálních 50mm (na trávě by se jinak musela dát jen 9" vrtule).

Zálet plánuji na zítra, nebudeli foukat.. 8)


Přílohy:
obrázek 1.JPG
obrázek 1.JPG
[ 135.34 KiB | Zobrazeno 2394 krát ]

obrázek 2.JPG
obrázek 2.JPG
[ 138.31 KiB | Zobrazeno 2394 krát ]

obrázek 4.JPG
obrázek 4.JPG
[ 87.04 KiB | Zobrazeno 2394 krát ]

obrázek 3.JPG
obrázek 3.JPG
[ 71.9 KiB | Zobrazeno 2394 krát ]


_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11.10.2014 18:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
jé to bude legrace.., jezdil jsem u baráku na asfaltu jako s autíčkem, otočí se na 3 metrech..

..a visí na půl plynu.. přesněji na dva dílky nad půlkou, takže na nějakých 55%.. takže to ten EMAX fakt táhne minimálně 1,2 kg.. 8) 8) 8)

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.10.2014 10:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.11.2011
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha
Martine, moc pěkné, tak nějak jsem to zamýšlel také i ty lanovody ke kormidlům. Zajímavé je, že já
měl ve stavebnici kolečka 70mm, ale ten podvozek hrůza. Já ty Slováky znám už dlouho, podle mě
se s tím moc nemažou, ale zlepšují se. Člověk si to prostě musí dotvořit podle sebe vč. toho vyosení
motoru. Já jsem takový festový stavitel, tak vyztužuji, ale většinou to mám předimenzované a také
těžší. Fakt je, že nejsem dobrý pilot a blbě vidím a tak to alespoň hned nerozmlátím. Šéf pilot je syn
a já mu jen tiše závidím. Také nemám tolik času na létání, tak mi to jde pomaleji. Jo ještě se zeptám
jestli máš nějakou diferenciaci křidélek. U akrobata se většinou nedělá, a také ten motor. Já používám
také E-MAXY, plánoval jsem nějaký 80gr. V Bellance od VA (140cm rozpětí a váha 850gr.) mám
BL2220/07, 1 200 ot./V a je to paráda. Možná mám starý seznam motorů, ale GF2215 jsem nenašel.
Tak ať Ti to pěkně létá a ozvi se.

Bastoun22


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.10.2014 13:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Ahoj,

No, já myslím že 85g je skoro moc, s tím 60g EMAX GF2215 nebo BL2215 to bude přemotorované ažaž.. Jak píšu, táhne mi to 1200g staticky. Leda že bys tam naložil toho uhlíku čtvrt kila a více..

GF 2215/20 co mám je asi shodný s BL 2215/20, jen s jinou kastlí - pro šroubování prstýnku zepředu a variantně uložení na nosník 10x10..
Zajímavé je, že stojí jen 300Kč oproti BL 2215/20 (400Kč), oba mají u Pecky. Mně se líbí GF2215 protože povolím 2 šneky a motor je venku.. Jen je potřeba mít dobře vyváženou vrtuli, jinak má tendenci se "vyklepat" z těch šneků ven. Ale zase je to dobrý test na vyvážení. :)

Podle mne je GF2215/20 nejlepší poměr cena/výkon u 1200KV mototů, mám už 4 ks a všechny jedou bez problémů, jen jsem uvařil jeden 30A régl, tak teď dávám radši 35 a 40A, i když ten problém byl asi spíš nedoléhající chladič - tj. vadný kus.. 3 kusy mi v pohodě tahají skoro 4kg polomaketu CA.3. Teda ještě nemůžu říct, jak jsou na tom s životností, protože mají natočeno jen cca. 1,5 provozní hodiny. Skoro všude mají špatné fotky, i na emax stránkách, teď se prodává verze na 4 šroubky/vruty viz. http://www.headsuphobby.com/Emax-GF2215-20-Outrunner-Brushless-Motor-E-117.htm

Jinak myslím, že budu řešit spíš to vyosení než diferenciaci.. Uvidíme. Nacpal jsem do vysílačky dvojí výchylky, expa a za chvíli vyrážím na letiště.. :)

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.10.2014 17:39 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.11.2011
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha
Ahoj, dnes se dalo v pohodě létat, já musel psát DPH a připravovat věci do práce na příští týden.
Ten motor jsem nakonec našel u Pecky. Ty E-MAXY pořád nějak mění, tak člověk musí hledat aktuální
nabídku. Já ten tah také měřím jenom staticky. Mám to pověšené na váze a měním vrtule. Předem
ale změřím odběr a tak se dá zvolit dobrý kompromis. Asi to není tak úplně správně, ale nejsem žádný
vědec a určitý obrázek o tom jak se bude model chovat to dá.
Tak už musím utíkat se psem.

Bastoun22


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12.10.2014 21:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Tak mám za sebou první letovou hodinku, cca 7 startů - zálet (díky Danu Krobovi) a 6 desetiminutovek už pod mým vedením.

Jsem z toho docela nadšený, poslouchá jako hodinky, při potížích stačilo namířit čumák nahoru a připad plyn.. Jediné co teda udělám je vystužení křídel páskama uhlíku (nebo jenom lištama 2x10), neb to ve větších rychlostech když vezmu za řízení opravdu fest "cvičí" a prohýbá se. Trup myslím drží dobře a výškovka to myslím taky nepotřebuje. Překvapilo mne, jak malé výchylky tomu stačí.. 10 minutový let většinou na pů plynu vzal jen cca 1100 mAh.

Video co jsem natočil při záletu nic moc (víc jsem koukal na éro než na kameru v mobilu) ale pro pořádek:



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.10.2014 10:48 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.11.2011
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha
Ahoj , tak zkrotit to určitě půjde. Jestli to půjde, tak to křídlo vyztuž z obou stran uhlíkovou kulatinou
1,5 - 2 mm. Jestli máš křídlo zalepené na fest, tak ten střed trupu nějak provrtej ať se tam dostaneš,
trup je dost široký, tak se dostat co nejblíže ke středu. Pořádně prolít vteřiňákem. Výškovku bych
možná podepřel zespodu pod. jako třeba u Zlína od ŠADU a pod. S trupem uvidíš. Jinak dobré!
Jsem doma jen na skok, tak utíkám do pracovního procesu živnostníka.

Bastoun22


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.10.2014 22:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Tak jsem zespoda podélně nastojato zařízl a zalepil do křídel dvojitý uhlíkový profil 0,5mmx10mm (takže 1x10) a je to v pohodě.. Krásně to ztuhlo.

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21.10.2014 18:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Tímto příspěvkem bych téma asi uzavřel.. Takže závěrečné hodnocení je asi takové:

- Létá to moc pěkně a poslušně, s velkým rozsahem rychlostí, podmínkou jsou drobné úpravy viz. níže.
- Opravdu to hodně vydrží, ověřeno jedním přistáním ve stromu a 2 tvrdších přistáních kotrmelcem do trávy.
- Řešil jsem pár menších problémů - prohýbání křídla a vylomení podvozku z příliš úzkého překližkového lůžka po prvním trochu tvrdším přistání (to jsem vcelku i čekal).
- Pozor na správné vyosení motoru, v mém případě vyšlo po zalepení přepážky vyosení doleva místo do prava a musel jsem podkládat motor.
- Podvozek, i když je z vcelku měkkého plechu jinak drží dobře.

Takže v principu OK, mohu doporučit.

"Povinné" úpravy jsou 2:

1. Vyztužení křídla uhlíkovým profilem (nebo trubičkami, ale to poruší nápisy zhora), nejlépe po slepení polovin ale před zalepením do trupu.
2. Uříznutím a zalepení jiné-širší překližky pro našroubování podvozku - musí být alespoň o 2-3 cm širší než ta co je dodávána..

Náročnější akrobati mohou vyztužit ještě VOP tenčím páskem uhlíku, případně i trup podélně zejména v oblasti kabiny a čumáku, ale nezbytné to myslím není. 8)

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz