Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 07.01.2015 8:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
hates píše:
s horni casti dveri budu litat otevrenou a mit ji prichycenou na kridle tak jak na opravdovem, ale to by se asi moc nelibilo profilu kridla.
Toho se neobávej, poletí to v pohodě. Měl jsem toho Pipera většího (od CMP) a ten měl na držení horní poloviny dveří v otevřené poloze zajímavou fintu - magnet na vnitřní straně dveří a druhý uvnitř křídla.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 07.01.2015 8:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
tak tuto fintu jsem mel ziskat driv. Ted uz zadny magnet do kridla nedam protoze je hotovy potah :-( ale jinak super napad.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.01.2015 16:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Já jsem udělal rozpínací závoru do spodního dílu dveří, horní část se držena spodní takovými háčky. Omlouvám se za kvalitu fotek, je to na mobil.

P.S. Motory na vruty dávám u plastových loží stále a zatím bez problémů. U těch z termoplastů to je celkem v poho, jen musíš správně odhadnout průměr vrtáku, kterým to předvrtáš. U toho, co je dodávkou stavebnice je problém že to bude spíše reaktoplast (něco jako bakelit). Pokud bude malý, něco povolí, buď vrut - urveš hlavu, nebo praskne lože. Obojí je špatně, protože musíš lože měnit. Málokdy se podaří zbytek vrutu vytáhnout. Velikost se nesmí přehnat ani obráceně (to se mi zatím nepodařilo) Upevnění má podle mého názoru výhodu, že vrut se chová v plastu samosvorně, nepovoluje se a nepotřebuju žádné jiné jistící prvky. Výhoda při upevňování motoru, stačí přístup jen z jedné strany (ale pravdou je, že není nad to, si to z té druhé při šroubování podepřít, hlavně při konečném utažení).


Přílohy:
Piper dveře 3.jpg
Piper dveře 3.jpg
[ 215.08 KiB | Zobrazeno 1609 krát ]

Piper dveře 2.jpg
Piper dveře 2.jpg
[ 36.03 KiB | Zobrazeno 1607 krát ]

Piper dveře 1.jpg
Piper dveře 1.jpg
[ 213.59 KiB | Zobrazeno 1607 krát ]


_________________
Hitec Aurora 9X
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.01.2015 10:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Mam dotaz jak vyresit jeste motorovou prepazku proti palivu a potom potrebuji poradit co s deskou, kterou jsem planoval pouze na elektroniku a ne na serva. Mam ji udelanou s balzy ze trech vrstev a prostredni je lety kolmo. Ted jsem musel udelat to, ze servo pro ovladani karburatoru jsem musel dat do ni. Prisroubovat to slo a pokud jsem chytl pouze za servo tak jsem zvedl cele letadlo, ale mam strach aby se mi vybracemi od motoru pres tahlo nepovolili sroubky a servo mi nevypadlo. Tahlo je v pace karburatoru docela navolno, ale ne tak aby melo vakl.

Staci prelaminovat obe casti treba 2mi vrstvami skla nejaky 80g a to same udelat i s deskou pro elektroniku na ktere mam nakonec to jedno servo ?

Serva na vyskovku a smerovku jsou v zadni casti kabiny a mam je na preklizce tak tam strach nemam.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.01.2015 11:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
Já bych na tu balzovou desku nalepil jen dva obdélníčky překližky (stačí i 1,5 mm) v místech, kde máš ty vruty pro servo. Raději asi zespodu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.01.2015 11:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
OK tak servo je poreseno a co s tou motorovou prepazkou. Mam to prelaminovat a nebo necim natrit aby to odolalo palivu a nenasaklo to mastnotu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.01.2015 12:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
Když to přelaminuješ, máš ochranu dokonalou a ještě to zpevníš...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.01.2015 13:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Tak ze to dopadne tak, ze servo pouze podlepim a prepazku prelaminuji a zatahnu to lehce u na trup, ale aby to nelezlo na potah. Kousek budu muset odrezat.

Jinak kde ma byt zhruba teziste. Bud jsem slepej a nebo to v navodu ani v planu neni uvedeno. Kdyz jsem tam nahazel temer veskerou elektroniku vcetne baterky tak mi vychazelo zhruba v 1/4 mozna v 1/5 kridla od nabezky. Neni to moc blizko k nabezne hrane ? nemelo by byt cca nekde v 1/3.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.01.2015 14:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
Tohle (na fotce) je ten trochu větší Piper, asi 2,3m. Na středu křídla je vidět smyčka (drát v bílé izolaci), za kterou jsem ho věšel ke kontrole těžiště. Asi je to o něco blíž k náběžce než 1/3, ale ne o moc. Přesně to nevím, to éro už dávno nemám. Případně zkus nějaký prográmk na výpočet těžiště, na netu určitě něco najdeš.


Přílohy:
IMG_3728.jpg
IMG_3728.jpg
[ 184.51 KiB | Zobrazeno 1505 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.01.2015 14:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Diky ta takto mi nejak vychazi taky. Jen ale musim pocitat se dvemi baterkami misto jedne. Ta druha je na prizhavovani, ale baterie mam prave na desce v tomhle miste, tak ze temer v tezisti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.01.2015 19:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pokud jde o ochranu motorové přepážky, zevnitř jsem celý prostor vypatlal epoxidem (přiměřeně, musí tvořit slitou vrstvu, nesmí to být "skoro suché", ale zase ne aby stékal). Je možné to také vystříknout sprejem, který prodává Pelikán. Pozor, použil jsem ho, je dobrý, ale nic jsem na něj už nepřilepil, např. epoxyd na něm nedrží. Zvenku jsem nejdřív celý model potáhl fólií a až potom jsem přepážku opět přetřel epoxidem, samozřejmě, že jsem to přetáhl přes fólii. V místě za motorem jsem ještě preventivně přetáhl všechny fóliové spoje lehce CAčkem, aby se pod to nedostal olej ze spalin. Mám to vyzkoušené na vícero modelech a stačí.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.01.2015 21:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
no zevnitr se dostanu hodne spatne i kdyz vytahnu nadrz. mam tam desku na elektroniku a nadrz. nicmene prelaminuji to zepredu dvema 80g vrstvami skla a pretahnu ji kousek pres hranu. sklo bude porad schovane pod motorovym krytem a pekne to cely cumak zpevni. potom znovu protahnu vsechny otvory na srouby a striknu to sprejem co budu mit na kryt.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.01.2015 22:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Tak přepážka je prelaminovana. Použil jsem 2x 80g tkaninu. Odrezal jsem si u čumáku i cca 0,5cm folie ze to prelaminuji i s hranou ale to se nějak nepovedlo. Proste ta debilni tkanina ne a ne držet když ji ohnu o 90° a prositim. No tak jsem to alespoň natrel letoxitem a nechal být.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.01.2015 0:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Při tomhle měřítku by bohatě stačilo přepážku napatlat epoxidem. Pokud bys to přeci jen laminoval, chtělo by to udělat takový jako límec, abys jí udržel, ale stalo se. Teď ještě jak přinutíš fólii, aby na laminu držela :?: . Jinak ta "impregnace" uvnitř, to je lepší dělat ještě při stavbě, kdy máš možnost se někam ještě dostat, a ne až když to máš celé zavřené. Pokud tam šplíchneš ten "protipalivový" sprej, určitě se to dostane na většinu míst. Hlavní je, aby byl vystříknut prostor nádrže a průchod k motoru.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.01.2015 18:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
tak dnes prvni slavnostni nastartovani motoru. Na prvni start to fakt bez starteru neslo, ale potom uz to bylo v pohode. Nevim ale asi nemam svih v ruce ale bez starteru se mi nikdy nepovede nastartovat a starterem staci pomalu pouze se dotknout a uz to bezi.

Tady je lehke video. Zatim delam zabeh a mam to na zvyseny volnobeh a obcas ochudim jehlou a zase to dam zpatky. Zabiham palivem Rapicon a rovnou 1% nitra. Jeste tak na ten volnobeh aspon 2 nadrze a potom naladit a snad do vzduchu. Do jara je ale casu dost.

Zde je video

http://youtu.be/8xA989eD3w4

pocitam ze s timto motorem to bude startovat uz na pul plynu a z par metru. jiz ted na twnto volnobeh to na te trave pojizdelo a to je nesekane a zvedala se ostruha. kdyz jsem ochudil jehlj tak to zacalo krasne tahnout.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz