Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Výběr motoru pro piper SIG 1/6
PříspěvekNapsal: ned 15.06.2014 9:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Samozřejmě, že (aspoň) boxerovský dvouválec, když už není 4 válec, by mu slušel. Jenže nejmenší dvouválce Saito jsou desítky (asi by výkonově nevadilo), horší to je s jejich hmotností a velikostí. Zřejmě bys musel hóóódně upravit (zesílit) čumák a motorovou přepážku. Myslím, že by do toho byl i dost velký. Spíš bych tu plánovanou pětku dal do strany a z druhé bych přidělal jakoby další válec, aby to vypadalo. Jinak osobně jsem se k nějaké maketě Continentalu ještě také nedostal. Mimochodem, jak už jsem psal, podařilo se mi s ním trošku plácnout. Byly to ručičky, žádné rušení, trošku jsem ho přetáhl, následoval pád na malé rychlosti do vrtáku a protože jsem byl poměrně nízko, nestačil jsem to srovnat :evil: :cry: .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr motoru pro piper SIG 1/6
PříspěvekNapsal: ned 15.06.2014 21:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
ten motor by samozrejme sel do boku. Ted mi jde o to potvrdit zda to ta petka 4T utahne, hlavne vzlet z nizko posekane travy. Pristup na asfaltovou ranvej moc nemam. Ten saito jsem videl ve verzi 90 v tomto piperu a ten zvuk je proste uzasnej.

http://www.youtube.com/watch?v=C6ferEDnjW4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr motoru pro piper SIG 1/6
PříspěvekNapsal: pon 16.06.2014 8:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
hates píše:
saito jsem videl ve verzi 90 v tomto piperu a ten zvuk je proste uzasnej.
Jojo, zvuku čtyřtaktního boxera se hned tak něco nevyrovná...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr motoru pro piper SIG 1/6
PříspěvekNapsal: pon 16.06.2014 12:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Tak ze dost o boxeru a ted vas nazor na mnou zvoleny 4T motor od ASP FS 30AR.
Pokud tento motor nekdo provozuje tak bych byl vdecny v jakem ho ma cca letadle a jak je na tom vykonove. Piper lita da se rici i bez motoru a da se s nim vzdy doplachtit, ale nejaky ten vykon se vzdy hodi.

Pokud by to bylo vykonove ale nedostatecne tak bych hrabl po 2T ASP S32A, ale u tech 2T se mi jiz nelibi zase vyfuk :-(. Ten zvuk bych nejak ozelel. I v pripade toho 2T by sel hlavou do boku, abych schoval vyfuk pod haubnu a byl radeji dolu nez do boku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.06.2014 16:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Prohlédni si RC Album, různé ty Lazy Bee, případně další Pipery téhle velikosti (ale myslím, že jich tam zas moc není). Podle velikosti odpovídající Tvému Piperovi srovnej motory. Kolega měl právě Lejzinu s pětkovým 4T motorem a létalo to slušně, jen si nepamatuju velikost (ale úplný prcek to nebyl). Vím, že na Albu má někdo Pipera Clipped Wing a létá se čtyřkou 2T. Ta 5,23, když už to dostaneš do luftu (což není takový problém) pak opravdu bublá na celkem nízké otáčky a zvuk se trochu blíží 4T (ale jen blíží, to je pravda).
P.S. Dá se sehnat Saito desítka, prodává jí (na objednávku) Budweisser Hobby z Budějek za necelých patnáct, ale je výrazně těžší, než všechno, co jsi zde doposud jmenoval.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 11:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 296
Bydliště: Moravany u Holic
Ahoj já tam mám ASP52AR 4T 8,5ccm a lítá to parádně. Musel jsem ale zkrátit předek, je to vidět na fotkách.Motor se tam vešel pěkně, mám ho hlavou dolů.

_________________
SIG Piper Clipped Wing - RIP Z-37A ve výstavběMeridian 10ccE-Flite TimberPrcek F3KOrca F3K


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 12:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
S tou 8,5 bych pocital ze to litat bude urcite. Jak jsi na tom s vykonem. zvednes to na pul plynu a v letu i min nebo za to musis na startu pritahnout a potom to je tak na pul plynu.
Ono by mi nevadilo pokud bych lital na treba 3/4 plynu a pri startu na plnej. Spis se bojim aby se to s tim motorem vubec odlepilo. Jeste zvazuji ten 5ccm 2T. Tam bude uz vykonu habadej. DAF jej ma myslim ve zkracene verzi a prej mu to lita na pul plynu a vykonu prebytek.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 12:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 296
Bydliště: Moravany u Holic
Já mám taky tu verzi ClippedWing a co si pamatuji tak na vzlet stačilo 1/2 - 3/4 plynu odlepilo se to krásně. Nemusel jsem to nijak rvát výškovkou. Jinak přemet výkrut let na zádech v pohodě.

Edit: A navíc 4T má super zvuk!!!! :D

_________________
SIG Piper Clipped Wing - RIP Z-37A ve výstavběMeridian 10ccE-Flite TimberPrcek F3KOrca F3K


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 13:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Jeste jsem se chtel zeptat jak jste resily ovladani ocasnich ploch.
Na smerovku premyslim o lankovem, ale jak resit vyskovku. Staci pouze ovladat jednu plochu nebo pro jistotu pritahnout tahla na obe plochy.

A jak vychazelo teziste. Pokud by se muselo dovazovat na ocas tak bych radeji serva na ocas vrazil pokud mozno do zadni casti trupu a tak by mi odpadlo tahani ocelovych tahel a lanka.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 13:26 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 296
Bydliště: Moravany u Holic
Směrovku mám na lankách a výškovku normálně táhlo drát v bužírce.
Náhon směrovky
Náhon výškovky

Mám páku pouze na jedné straně a funguje to. Nepoužil sem papírové závěsy, mám všude panty.

Jo a s tím motorem co mám jsem musel dovažovat předek ale už nevím kolik. Kdybych nad tím trochu přemýšlel nedal bych serva tak dozadu a možná bych ani nedovažoval. To byla chyba.

_________________
SIG Piper Clipped Wing - RIP Z-37A ve výstavběMeridian 10ccE-Flite TimberPrcek F3KOrca F3K


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 13:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Super. Diky za ty fotky. Udelam to taky tak.
Panty budu davat taktez, neverim papiru.
Ono nekdo dovazuje na ocase a nekde jsem cetl ze celkem dost. Pokud bych ale pouzil tedy ten FS30 AR motor tak ma jeste mensi hmotnost a to bych asi dovazoval potom do cumaku tedy dost. No jeste nejsem uplne rozhodnut. O tomto motoru uvazuji z duvodu, ze se mi vleze do cumaku a nemusel bych nejak zkracovat. U te 8,5 bych musel zkracovat cca 3cm. Kazdopadne jeste neni predni cast nalepena a porad je moznost to uriznout a zkratit. Druha moznost je dat tam moji 7,5 2T, ktery je v supliku. Jen ten motor je zbytecne silny a ten zvuk nen na maketu pekny. Do akrobatu je mi to jedno, ale toto ma aspon malinko bublat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 13:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 296
Bydliště: Moravany u Holic
Pokud bys chtěl najdu plán a zkusím ho vyfotit o kolik jsem to zkracoval pro tu 8,5 4T. Mám to tam naznačené a je to i s vyosením dolu.

_________________
SIG Piper Clipped Wing - RIP Z-37A ve výstavběMeridian 10ccE-Flite TimberPrcek F3KOrca F3K


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 13:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Jeste k tem motorum.

ASP S32A 5,23 ccm 2T
výkon 0,86 kw při otáčkách 17500. Hmotnost 330g.

ASP FS 30 AR 5,0ccm 4T
výkon 0,40 kw při otáčkách 9500. Hmotnost 275g. Doporučené vrtule 10x6 - 11x6 (ja bych použil asi 12x5)

ASP FS 52 AR 8,5 ccm 4T
výkonu 0,71 kw při otáčkách 9500. Hmotnost 455g.

Pokud bych zvětšil vrtuli tak bych předpokládám dostal větší tah, ale nejsem si jistý. Pokud to porovnám tak ten výkon je nejmenší i oproti tomu 2T motoru, který má výkonu dostatek.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 13:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
To by bylo super. Tak bych to zkrátil hned a nemusel bych to řešit. Posunout motor dopředu na loži mohu vždy.
Potom bych se rozhodoval zda tam vrazim tu 30ku nebo silnejsi.
Mohl bys mi to prosim vyfotit a nekde zmerit a napsat delku o kterou jsi zkracoval. TO vyoseni udelam asi taky protoze jinak bych musel podkladat loze.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2014 19:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 296
Bydliště: Moravany u Holic
Ahoj tady jsou ty fotky:
Foto 1
Foto 2

Rozměry jsou tam napsané.

_________________
SIG Piper Clipped Wing - RIP Z-37A ve výstavběMeridian 10ccE-Flite TimberPrcek F3KOrca F3K


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz