hates píše:
... Zatim vyhrava ten piper 1/6 od SIGu. Jakej by jste tam doporucili motor. Premyslel jsem o 4T tak neco k horni hranici doporuceneho ?
Ovladani kridelek bych pouzil na kazde kridlo.
Ve vlakne k teto stavebnici se psalo ze se muselo pri stavbe pocitat s prepazkou jinak se tam motor nevlezl a byl potom moc dlouhy cumak. Tak ze rovnou se stavebnici by asi byl porizovan i motor.
Samostatné ovládání křidélek určitě, podle plánu bys musel dát centrální servo a k tomu táhla s pákovými převody. Vůle se pak sčítají a co to udělá na konci, si nemusíme vysvětlovat.
ale Pokud jde o motor, tak výrobce počítá se spalovákem 2T od .19 do .36, což je od nějakých 3,0ccm do 5,8ccm. V Úvahu přichází ASP .21 (prodává Pelikán) nebo dokonce ASP .25 (dá se sehnat, běžně se nedováží), případně jiný motor obdobného objemu. Na tyto motory je přiloženo motorové lože a zřejmě nebude potřeba nějaká úprava čumáku. Já tam dal ASP .32 (5,23ccm). Ten je už relativně velký (jen o něco málo menší než .40 - 6,5ccm), proto jsem musel upravovat motorový prostor, resp. posouvat motorovou přepážku. Při použití elektriky by takový problém být nemusel, el. motory bývají trochu menší, než čmouďáky.
Pokud bys chtěl použít 4T, tak od ASP přichází v úvahu 5,0ccm, zřejmě by mohl jít zabudovat bez větších úprav, osobně jsem to nezkoušel a netuším, jak to létalo, předpoklad, že určitě, ale nebude to viset na vrtuli. Výkonově by mohl přicházet v úvahu motor OS .40 (6,5ccm), případně ASP .52 (8,5ccm). Vzhledem k velikosti obou (ASPéčko mám) budeš muset čumák upravit.
Ještě se zde vedla debata ohledně lepení laserem řezaných dílů, domnívám se, že když se řezaná plocha lehce přebrousí a strhne se opal po laseru, že by to mělo jít lepit naprosto bez problémů. Držím palce, ale výběr je jen a pouze na tobě
.