pro reprák jsem hledal místo a dopadlo to takhle.... Uvnitř trupu byl slyšet daleko vic, ale nesměl bych díru pro křídlo ucpat křídlem :-)
Příloha:
repro.jpg [ 70.43 KiB | Zobrazeno 3383 krát ]
No, a takhle to vypadá nazivo; 0-7 sec je mód 0 = jen elektromotor, 7-19sec je mód 1 = SMS má volnoběh a motorem se da pojíždět, od 19 sec je mód 2 = let. Škoda že po letu jde SMS jen vypnout, nevrátí se do zvuku volnoběhu a musí se pro bublavé pojíždění znovu restartovat... :-(
Tak otestováno v boji :-) Doma jsem to jen zkusil v obýváku a pak naostro až na Ampérfestu 2013 v Nesvačilech. První dojem - "nastartování" motoru spolu s volnoběhem vrtule (asi 12% plynu) a následné bublavé pojíždění (otravoval jsem s tím ve frontě na let) = docela slušný ohlas, ale venku to je slyset tak na 5-10m; dál to zaniká, což se ale dalo čekat od tak malého repráčku. Pak po přidání plynu (v "letovém" módu) se vlastní pohonná jednotka díky rezonancím trupu ozve natolik, ze zvuk SMS přehluší a za letu je jeho zvuk sotva postřehnutelný a to jen v blízkém průletu. Nicméně po znovunastartování volnoběžného bublání těsně před přistáním bylo následné pojíždění až na stojánku celkem efektní včetně chcrchlavého "chcípnutí" hvězdicového motoru (vrtule se dotočí ±1 sec = skoro na objednávku)... Co dodat? Za (relativně) malé peníze méně muziky než "dospělácké" soundsystémy, ale i tak to potěší; zvuk sice oblaží uši hlavně pilota (a jeho bezprostřední blízké okolí), ale vždyť si hrajeme především pro sebe, pro svůj dobrý pocit, ne? Takže za mně 2 = chvalitebný (dle školské mluvy). :-)
Asi bylo moc horko; po vylétání dvou sad 4s jsem nasadil 5s; po prvních okruzích se něco ozvalo, dal jsem ještě jeden okruh kolem hlavy, jako že poslechnu co to a pak už jsem s tím jen řízeně fláknul do chroští. Éru nic není, jen motor (origo ze stavebnice) silně drhnul. Po rozebrání jsem našel asi 3/4 magnetů uvolněných, tedy častý fenomén levných chinamotors. Naštěstí se jinak nic nestalo, použil jsem čerstvé zkušenosti s lepením magnetů a motor je již OK. Než jsem ale přistoupil k lepení, implantoval jsem do GeeBee motůrek NTM 4248 650kV a třílistou vrtulku MA 14/9 spolu s duralovým kužílkem 70mm, vypadá to teď prďácky, zítra ho otestuju.
Příloha:
GB_R3_993.jpg [ 73.61 KiB | Zobrazeno 3185 krát ]
Jinak - ponaučení z toho plyne - chinamotory nad 35mm průměru se vyplatí předem prolepit dobrým epoxydem, tím se podobným akcím předejde...
Otestováno, šlape to výborně; kdyby někdo chtěl vědět kolik takový motor NTM 4248 650kV žere s vrtulí trojlist MA 14/9 při napájení čtyřčlánkem, tak je to lehce pod 800W, proud lehce přes 60A. 5s ani náhodou... Musím zkusit menší mašle, tohle je už moc...
Dodatečně - původní motor je po zalepení magnetů zpátky, s vrtulí MA 3L 14/7 to s 5s bere peknych 850W, se 4s asi 600W. Ted uz to i na 4s leta podle mych predstav.
omlouvam se za prechod k textu bez interpunkce, fakt na (mem) telefounu je to opruz...
Nový majitel dnes podruhé éro prohnal 2x po 6 minutách letu za mírného pofukování Vzlet i přistání v pohodě, při přistání opravdu lehčí vánek "podkopává nohy", ale dá se to. Ve vzduchu jsem čekal, že bude veverčák rychlejší není no výkrut mu jde, let na zádech a zvrat taky a víc jsem nezkoušel bo jsem tak nějak měl problém uřídit zadek. V každém případě je to pro mne zase něco nového a proto jsem do toho šel
Prima, dík za report Pobídnout se to dá sadami 5s 3000mAh - nechal jsem si je zatím z testovacích důvodů (pohony pro B-25) ale jak bud uvědět co a jak, můžu ti je poslat Ale on je to stejně vzduchohrn, to ty bačkory, dráty, sudovitý trup a tak...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru