Autor |
Zpráva |
Back
|
Napsal: stř 28.12.2011 22:55 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 27.12.2010 Příspěvky: 195 Bydliště: Šumperk
|
Tak se mi díky Ježíškovy dostala do rukou stavebnice L-39 od firmy TopGun.Již jsem nějaké příspěvky na fóru našel,ale nic co se týká stavby.Máte někdo zkušenosti s tímto modelem? Chci jej osadit motorem HET Typhoon 600-32 2050KV , 100A reglem, servy TG-9 a HS 55.Dále použiji setové dmychadlo (92mm) ,vzduchový podvozek od Fly Fly Hobby a osvětlení (2x bílá v křídle,červená blikaci na směrovce). Návod není zcela přesný,tak pokud někdo máte nějaké nápady a triky, budu rád . Prozatím jsem stavbu započal slepením křídel,umístěním osvetlení na směrovce a osazením servy do výškovky.Jelikož je výškovka ovládaná 2 servy (která jsou posazena proti sobě) použiji delta mix (mám Futabu F7).Vybrousil jsem tunel dmychadla a vytmelil díry po nálitcích z formy.Dále důkladně rozmýšlím vedení všech potřebných kabelů a hadiček před slepením trupu. Není mi zcela jasné,na co je ve spodní části trupu umístěn přisávací otvor,který dle mého názoru spíše model "přisaje" k zemi při startu než zlepší účinost dmychadla. A pokud někdo používáte vzduchový podvozek FlyFly,jak plníte nádobku stlačeným vzduchem?Zajímá mě ,jak tak úzkou hadičkou nádobku natlakovat? Vyrábíte nějakou redukci? Prozatím děkuji a krásný večer,Petr
_________________ Logo 400 SE Hirobo Lepton EX DFC + Spirit DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF EB-4 S2 Thunder Tiger
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
petr-powder
|
Napsal: čtv 29.12.2011 15:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.11.2007 Příspěvky: 559 Bydliště: Praha 3
|
Ahoj, tohle éro stavím také a pár kamarádů okolo také. Já používám motor HET 600-37-2 a devadesátkové dmychadlo VASA. Podvozek bude elektricky zatahovaný. Dávat vzduchový zatahovák do tohoto éra nepovažuji za vhodnou volbu. Navíc podle tvého dotazu na plnění nádrže pro vzduch je mi jasné, že s ním nemáš ani žádné zkušenosti. Je to na tobě, ale být tebou zvolil bych pro letadlo z EPP přijatelnější řešení. Stejně tak bych nešel do ovládání výškovky, které je na dvě serva cestou Y kabelu. Máš dost kanálů na samostatné připojení s pomocí mixu dvou kanálů. Ta varianta ti umožní kvalitnější seřízení výškovky. Také tvé rozmýšlení vedení kabelů a hadiček je zbytečné. To éro má perfektně vyřešený systém vedení kabelů v komůrkách, které jsou již v modelu vyrobeny. Chce to jen pořádně prostudovat model před slepováním. Také jsem neporozuměl tomu, že jsi začal slepením křídel, ale ještě nemáš zřejmě vlepeny ty podvozky a vyřešeno připojení hadiček k tvé volbě podvozku. Jsem dost zvědav, jak se ti to bude dělat při slepeném křídle No nic, nebudu tě trápit. Každopádně se mrkni na forum na www.jettigers.cz . Najdeš tam pár rad, včetně i mého stroje Ahoj Petr
|
|
Nahoru |
|
|
bflame
|
Napsal: čtv 29.12.2011 18:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.9.2009 Příspěvky: 289 Bydliště: Lozorno kusok od BA
|
Staviam ho tiez a s tym podvozkom musim suhlasit ja som objednal tentoMyslim ze bude idealny a z podvozkovimy nohami sa tiez pohram su tam divne struny a kola maju vole.
_________________ DX7s + Phoenix protos 500
|
|
Nahoru |
|
|
Back
|
Napsal: čtv 29.12.2011 20:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 27.12.2010 Příspěvky: 195 Bydliště: Šumperk
|
Pro vzduchový podvozek jsem se rozhodl převážně z důvodu spolehlivosti.Již jsem viděl el. podvozek za 3500,-kč který po desátém otevření shořel a stále je na reklamaci.Vzduchový se při jakékoli poruše vysune a zajistí!!!
Ovládání výškovky jsem volil nikoli Y kabelem,ale Delta mixem mezi 2 a 4 ch,kdy výškovka pracuje normálně a při použití směrovky chodí mírně strany výškovky proti sobě.
Vedení kabelů je důležite,a zrovna vedení okolo nasávacích otvorů mi moc štastné nepřipadá!
Slepením polovin křidel jsem začal z důvodu osazení osvětlení,serv a teprve podvozku,což mi připadlo jako nejlepší řešení.
Je pravdou že je to první pokus o větší Jet,a tak nechci dělat zbytečné chyby.Přesto mi nikdo neodepsal svůj názor na přisávací otvor ve spodní straně trupu,který bych uzavřel z důvodu lepsího proudění vzduchu do dmychadla a zamezení turbolencím před ním.
Díky Petr
_________________ Logo 400 SE Hirobo Lepton EX DFC + Spirit DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF EB-4 S2 Thunder Tiger
|
|
Nahoru |
|
|
petr-powder
|
Napsal: čtv 29.12.2011 20:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.11.2007 Příspěvky: 559 Bydliště: Praha 3
|
s delta mixem sorry .... odpověď jsem psal s odstupem po přečtení a jelikož jsem jinde řešil Y kabel, tak jsem si to zaměnil. Nicméně, asi bych se delta mixu vyhnul a raději sázel na plnou účinnost výškovky při souměrné funkci. Já osobně raději zfunkčnil směrovku co se týká toho spodního nasávání, tak jsi si již odpověděl ... zatím ho ruší tak 3 ze 4 stavitelů, ale moc nás ještě neletělo . Dle výpočtu by to ale stačit mělo. Elektrické podvozky sice mohou mít poruchu, ale při tom množství co už jsem jich u nás na letišti viděl létat, tak odešly jen tři a dva jsou vyreklamované a na třetí, můj, jsem se vykašlal. Proti vzduchu nic nemám, jen to, že je toho do EPP škoda . Je to jako dávat výbavu z Ferrari do Trabanta
|
|
Nahoru |
|
|
Back
|
Napsal: čtv 29.12.2011 21:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 27.12.2010 Příspěvky: 195 Bydliště: Šumperk
|
Děkuji,jde spíše o to že ten podvozek mám,el. bych musel koupit.Neumím na F7 volně namixovat 2 kanály, ale pokusím se prostudovat návod . Jak tedy pokračuje stavba? nějaké fotečky?
_________________ Logo 400 SE Hirobo Lepton EX DFC + Spirit DH 82A Tiger Moth ,L-39 EDF EB-4 S2 Thunder Tiger
|
|
Nahoru |
|
|
bflame
|
Napsal: čtv 29.12.2011 21:26 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.9.2009 Příspěvky: 289 Bydliště: Lozorno kusok od BA
|
Ten "deltamix" si nenechaj vyhovorit a urob pokus najprv to namixuj normalne a uvidis ake su vlastnosti a potom tam supni mix s kridelkami a uvidis ci su vlastnosti lepsie ci horsie, myslim ze ked sa bude postupovat opatrne neni sa coho bat a myslim ze to je dobra myslienka, potom napis aka bola prax Co sa tyka toho podvozku ten co som uviedol som nazivo nevidel ale su nan dobre referencie a ked dojde porovnam a dam info, a to s tym ferari vs trabant suhlasim s petrom. A ten 3eti nasavaci priestor idem tiez zaslepit no uvidime
_________________ DX7s + Phoenix protos 500
|
|
Nahoru |
|
|
petr-powder
|
Napsal: čtv 29.12.2011 22:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.11.2007 Příspěvky: 559 Bydliště: Praha 3
|
Fotky ze stavby dávám na to forum o kterém jsem již psal. Nyní jsem mimo město a tak toho moc nenafotím a už týden jsem na to nešáhnul. Jdu trochu jinou cestou. Začal jsem celé éro potahovat wrapingovou folií, která se používá na potahy aut. Jde to s tím dobře, ale učím se. Folie je malou zátěží, ale velkým zpevněním. Očekávám i menší odpor vzduchu a zvýšení rychlosti. Udělal jsem funkční směrovku, osadil výškovku. Oboje potáhl černou folií a připravil k montáži. Kamufláž překopávám na současnou kamufláž letky L-39tek od Breitlingu Zjistil jsem, že podvozky jsou naprosto mimo a čekám na nové. Tedy přesněji čekám na zatahovací mechanizmus a nohy si udělám sám. Překližkové díly jsou šílené kvality a ten T kus co má držet křídlo je ohnutej a rozpadl se na dvě T . Prostě super kvalitní překližka. Proto raději díly, co mají něco držet udělám znovu. Vedení kabelů mi vcelku vyhovuje. Umístění reglu v místě nasávání zabezpečí dobré chlazení. Jak budu zpět v práci, obsadím zasedačku a jdu na dostavbu
Přílohy: |
BJT_novy_nater.jpg [ 32.96 KiB | Zobrazeno 3403 krát ]
|
směrovka1.jpg [ 66.57 KiB | Zobrazeno 3403 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
bflame
|
Napsal: čtv 29.12.2011 23:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.9.2009 Příspěvky: 289 Bydliště: Lozorno kusok od BA
|
Parada vyzera to perfektne, tusim som ta uz na inom fore tiez zaregistroval tusim prave koli tej folii, mozes dat odkaz kde ju kupujes? Tiez chcem zmenit farby, klasiku (slovač •••) z neho chcem urobyt, a ten breitling bude urcite tiez paradny.
Inac kludne by si mohol vytvorit nejaky fotoserial o tej folii myslim ze by to epp-akov a nielen ich zaujmalo.
_________________ DX7s + Phoenix protos 500
|
|
Nahoru |
|
|
petr-powder
|
Napsal: pát 30.12.2011 11:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.11.2007 Příspěvky: 559 Bydliště: Praha 3
|
bflame píše: Parada vyzera to perfektne, tusim som ta uz na inom fore tiez zaregistroval tusim prave koli tej folii, mozes dat odkaz kde ju kupujes? Tiez chcem zmenit farby, klasiku (slovač •••) z neho chcem urobyt, a ten breitling bude urcite tiez paradny.
Inac kludne by si mohol vytvorit nejaky fotoserial o tej folii myslim ze by to epp-akov a nielen ich zaujmalo. mrkni sem
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: pát 30.12.2011 22:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 21.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
to fiser.modely :je s tím dost práce, ale výsledek je opravdu pěkný.Nyní jsem dodělal známému cessnu, snad sem dostanu obrázky. nápisy a čísla jsem vyřezal na plotru z téže folie. Jinak k L39. Koupil jsem pro něj dmychadlo od rc lander 90 mm, doufám, že mě nezklame. pokud jo, nahradí ho Vasa - jak jinak Na původní podvozek mám taky svůj názor, takže řeším náhradu. (pekos)
Přílohy: |
1.jpg [ 96.16 KiB | Zobrazeno 3318 krát ]
|
2.jpg [ 82.76 KiB | Zobrazeno 3318 krát ]
|
3.jpg [ 83.12 KiB | Zobrazeno 3318 krát ]
|
|
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
Naposledy upravil petrcorrado dne pát 30.12.2011 23:18, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
fiser.modely
|
Napsal: sob 31.12.2011 6:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.6.2009 Příspěvky: 1102 Bydliště: Frenštát Pod Radhoštěm. Obrázky: 9
|
Na kolik vyjde zhruba ta folie na celý model v Kč(na-L39 Albatros)???
|
|
Nahoru |
|
|
siki
|
Napsal: sob 31.12.2011 10:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.4.2007 Příspěvky: 496 Bydliště: HK, Praha Obrázky: 18
|
Nešlo by pro nás neznalé trošku rozvést postup potahování wrapingovou fólií? Šiki
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|