Autor |
Zpráva |
tks
|
Napsal: čtv 15.09.2011 13:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Proč Maxiswift?Když jsem si pořídil kamerku (klasickou klíčenku) pro natáčení z modelu letadla, tak jsem velmi brzo zjistil, že to chce nějaký větší model. A protože jsem ještě nikdy neměl samokřídlo, tak jsem se rozhodl, že zkusím nějaké z EPP. A MaxiSwift je největší normálně dostupné samokřídlo, na které jsem při zběžném průzkumu trhu narazil. Proč elegantně?Hledal jsem na webu různé fotky toho, jak kdo má svůj model osazený a zkompletovaný. A opět jsem se vyděsil, že v dnešní době prostě prakticky všichni řeší jen funkčnost a nějaký vzhled a modelářská pečlivost šly zapadly v minulém století. Takže stačí vyhlodat nějaké díry a skelná páska a pěkně to napatlat na křídlo. Něco shora, něco zdola, hlavně ať se může ještě dnes letět. Toto mě fakt štve. Rád bych uveřejnil pár obrázků mého modelu. Osazení je uděláno tak, aby to nebyla stíhačka - šlo mi o minimální hmotnost a dostal jsem se na 960g. Upřímně řečeno nevidím moc prostor k tomu, kde by se v motorové verzi dalo ještě ubrat: Turnigy 2836-1000 + APC-E 9x4,5 Turnigy Plush 25A serva HG-D260-MG Hyperion CX 2500mAh Jeti Duplex R6 Serva jsem umístil poměrně dopředu (důvodem je těžiště), náhon je 2mm uhlíkovou tyčí. Náhon je pochopitelně kolmo k ose otáčení. I když na serva přistávám, není důvod se obávat o převody. Motor jsem použil o průměru 28mm a mohl jsem tedy použít klasickou montáž. Lože jsem použil dodávané plastové, pouze jsem musel znovu vyrobit motorovou přepážku, aby motor byl kousek výš. Touto montáží jsem opět těžiště posunul kousek dopředu. Vodiče od motoru vedou dolů pod křídlo a následně až dopředu trupu, kde je kompletní elektronika. Pro uložení elektroniky jsem vytvořil překližkovou krabičku, která je zalepená tavnou pistolí do špičky křídla. Tato krabička má dvířka z 1mm překližky a zavírá se jedním plastovým šroubkem M4. V krabičce je dost prostoru pro to, abych přesunem komponent mohl případně řešit posun těžiště. Těžiště mi takto vyšlo naprosto přesně podle údaje v návodu a rovněž i při létání jsme nepocítil potřebu s ním nějak hýbat. Ze spodní strany jsem křídlo trošku nabarvil. Nějak moc nechápu, proč jsem opět nenašel skoro nikoho, kdo by si svého MaxiSwifta trošku barevně doladil a většina lidí lítá s bílým spodkem. A to je asi tak vše, co jsem vám chtěl říct...
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 15.09.2011 15:13 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Osobně pokládám blízkost regulátoru, vodičů k motoru u přijímače za poněkud nesprávnou, ale pokud to funguje... Jsem i spíše fanda krátkých vodičů k motoru a delších k aku.
Nevidím chadící otvory u aku a regulátoru, ty bych dodělal určitě.
Jinak, pěkná stavba.
Čím jsi to nabarvil??
|
|
Nahoru |
|
|
JuraS.
|
Napsal: čtv 15.09.2011 16:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 951 Bydliště: Praha 3 - Žižkov
|
Parádní stavba..závidím tu preciznost...
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: čtv 15.09.2011 16:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Je to pekne ciste postavene, to jo, ale me se aerodynamicky prici ty vycuhujici serva a tahla vedena "sikmo na proudnice".
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
Milan Nes
|
Napsal: čtv 15.09.2011 16:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2009 Příspěvky: 5761 Bydliště: Praha Obrázky: 38
|
mno moc pěkně udělaný ale dost se divim těm servům, proč si je neudělal třeba celý zapuštěný a bovdenem ? delt sem stavěl už cca 6 a pokaždý sem to řešil takhle, jak u kombatu tak u swifta a tornada a nikdy nebyl problém, ani kolmo na elevony sem je nedával neni důvod a chodilo to naprosto bez vůlí servo hezky zkované pod krytku nebo uplně v křídle zapuštěné což u maxiswifta neni problém, je to jako autobus, profil větroně takhle mi stejně přijde že když sedneš do trávy tak serva trpěj i když sou to kvalitní ino laby co sem jezdil v 1/10 autě kde dostávaly docela čočku a přežily to jinak ten regulátor sem dával taky k motoru kvůli chlazení jinak samo pěkně udělané o tom žádná
_________________ SOVA is YouR CO-pilot Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
|
|
Nahoru |
|
|
Lukash
|
Napsal: čtv 15.09.2011 17:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.9.2006 Příspěvky: 1920 Bydliště: Praha
|
A jak to lítá? Jde v tomto osazení do vertikály? Jinak slušná váha...
|
|
Nahoru |
|
|
Nakadah
|
Napsal: čtv 15.09.2011 17:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.8.2007 Příspěvky: 8426
|
Ten pohon ma tah vetsi nez 1kg, kolmo nahoru to zvladne. Vydava to silny hlasity zvuk Lita super, mohu potvrdit. Nak
|
|
Nahoru |
|
|
chastra
|
Napsal: čtv 15.09.2011 19:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 973 Bydliště: P 156 -ZBR, ČR
|
Jestli budeš chtít zvýšit rychlost, tak použij vrtuli 9 x 6, motor to v pohodě utáhne. Nelíbí se mi ty šikmé táhla na křidélka, ale jinak palec nahoru.
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: čtv 15.09.2011 20:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Pekná precízna stavba, ale ako tu už odznelo: - káble medzi motorom a regulátorom by mali byť čo najkratšie a regulátor v tesnej blízkosti prijímača nie je ideálny stav - tiahla by som dal rovnobežne so stredom a použil trebárs guľové čapy. Toto má jednak vyšší odpor ale hlavne to vyzerá "divne" - servá by nemal byť problém dať naležato a výstup zakrytovať. Vyzeralo by to lepšie a nepristával by si priamo na páky, aj keď to kovové prevody v pohode prežijú - to olemovanie nábežky sklenou páskou je nutné na svahovom kombate a v tvrdých podmienkach na pristávanie. Inak to moc zmysel nemá a trochu to kazí dizajn - no a ešte keby tam nebolo Turnigy ale niečo solídne... Ale to je len môj pohľad, vždy ma poteší keď vidím neodfláknuté, do detailu dotiahnuté pekné éro.
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: čtv 15.09.2011 20:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Barveno barvou Eternal pomocí štětce. Chladící otvory jsem plánoval udělat, ale nějak jsem se k tomu nedostal a když to tak odlítalo celý srpen, tak už to asi nechám případně na další léto. Ohledně serv a táhel k nim - děkuji za připomínky a náměty. Pokud budu ještě něco podobného stavět, tak to zohledním. Je faktem, že serva jsem montoval ještě v době, kdy jsem netušil, jestli to odfláknu nebo ne. A že by ty táhla mohly mít vliv na letové vlastnosti,to jsem netušil. Větší vliv mají asi ty 2mm prohlubně po celé délce křídla na spodní straně. Protože jsem koupil B kvalitu a měl jsem štěstí na kvalitní potisk a špatný řez. Délka vodičů od motoru - tady jsem váhal a pochopitelně jsem to odzkoušel předem. Problém jsem neregistroval ani při testech ani při provozu. Vybavení Turnigy - také dávám přednost Himodelu , ale toto bylo v šuplíku a nechtěl jsem do toho zbytečně víc investovat. A jak to lítá? Je to autobus. Bez motoru z toho nevytáhnu nic jiného než klouzavý let. Nemusí se to vůbec řídit. Jen vystoupám, lehnu si na deku, na břicho dám vysílač a občas brnku do směrovky. Krásný relax. Při letu na motor to svižně stoupá, vertikálu to ale až do oblak neudělá. Pomocí vrtule nějaký přemet či výkrut není problém. Let na zádech je v pohodě. To, co jsem od toho očekával - klidný let pro kamerování, tak to splňuje výborně. Ostatně mám i nějaká videa jako důkaz (doporučuji přepnout na HD): http://www.youtube.com/watch?v=x7pPpS_GEachttp://www.youtube.com/watch?v=4r6nhygAQv8http://www.youtube.com/watch?v=w3Ppm7Z1MSshttp://www.youtube.com/watch?v=s5y9_vUNPwU
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
Milan Nes
|
Napsal: pát 16.09.2011 12:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2009 Příspěvky: 5761 Bydliště: Praha Obrázky: 38
|
add vybaveni turnigy ... to bych u tohodle letadla zrovna vubec neresil, v cem by tam byl lepsi axik a kterej (srovnatelne parametry s 2836 kou aby mel poznatelne lepsi vlastnosti ? 2836 je asi nejpovedenejsi motor od turnigy vubec ze vsech a serva sou ino laby to nevim co bys chtel lepsiho ty sou pro tohle az moc luxusni jinak postaveno pekne o tom zadna
_________________ SOVA is YouR CO-pilot Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: pát 16.09.2011 14:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Dovolím si povedať, že si predstavil opačný extrém proti "čiste funkčnému nacapeniu", a že napriek precíznej stavbe je podľa mňa na tých fotkách vidno pár funkčných problémov ktoré si neriešil. - Trčiace servá sú zospodu, ak to chápem dobre? Plus šikmé tiahla.. Neoláme sa to pri pristátí? To že to trochu brzdí je tiež pravda. - Motor sa mi zdá príliš nízko na odtokovke, aj keď to je asi tak stavaný držiak, je funkčne lepšie mať ho trochu vyššie, aj kvoli ochrane vrtule pri pristátí. - Keby vrtuľa nestrihala vzduch okolo odtokovky, nerobilo by to taký hluk. Vybral by som viac materiálu okolo vrtule. -Mám pocit že vrtuľa 9x4,5 je nepríliš ideálna, a že ona je tým čo z modelu robí autobus s maximálkou pod 60km/h. Radil by som vyskúšať 9x6 alebo aj 8x6, inak ten motor zvláda viac, prípadne teda na odber 20A by stačil hmotnostne ľahší motor. - Ako je spevnená tá krabička na elektroniku? Bál by som sa že to pri páde roztrhá zbytok materiálu v mieste kde je to vybranie. - Na odtokovke pri motore mi na pohľad chýba sklená páska ako výztuha na ťah, pri náraze do zeme by sa mohlo epp roztrhnúť (čumák stojí a krídla pokračujú dopredu). - Ak to nemá byť stavané na havárie, nie som si istý či je EPP ideálnym materiálom. Určite to ale lepšie zvládne najčastejší dôvod poškodenia modelov, čo je otlčenie a stlačenie pri manipulácii doma alebo pri preprave.. - Poťah epp krídla izolepou (farebnou) má význam aj proti vlhkosti a ušpineniu.
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: pát 16.09.2011 19:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Děkuji za konstruktivní kritiku. Už mám docela představu, jak by vypadal můj další MaxiSwift. Ale až budu stavět příští samokřídlo, tak bude zcela jistě konstrukční. Protože je fakt, že bourat s tím nehodlám.
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
geo
|
Napsal: pon 19.09.2011 15:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.10.2008 Příspěvky: 858 Bydliště: Praha 4 Obrázky: 0
|
Já teda mám taky rád eroplány "učesaný", Tys tady mluvil něco o polepení a dlabání ... a pak to polepíš skelnou páskou, která vydrží sotva sezonu a pak se lepidlo promění na hnusnej prach . Já už mám druhýho - jeden mi zdrhnul do zlýho německa - tedy jsem nevydržel a šel do něj zas. Křídla jsem vůbec nepolepoval ( po hlíně jdou umejt docela dobře ), zato jsem je vystužil uhlím, serva jsou nakrátko jen přelepený krytkama od Vaňoucha ( 49,- pár), osvětlení celého šípu páskem LEDek a pozičky taky LEDový. Pravdou je, že spodek jsem neřešil žádnou barevnou úpravou ( co jsem viděl Tvýho, tak to asi napravím ) a držák motoru jsem byl nucen opravit a přelepit plátkem 2mm překližky, protože ten můj TNG motor původní roztrhal. Jinak lítám na vrtuli 9 x 6 a 2600 mAh 3S. Digitální oranžová serva od číny - resp od RiMra na otestování, přijímač SCAN 16 Graupner na 35 MHz. Leze kolmo nahoru až do nevidím, kamera na spodku přes sucháč a jakýsik trojúhelníkovýho prúřezu hranolek z Elaporu, chci ještě "horní" montáž - prostě zapustit kamerku do vrchní části křídla. Ve starým jsem měl hmoždinový panty - tady je dám taky a ještě přidám dvě serva a elevony rozříznu na dva kusy. Samo smíchat přes mixy pro lepší využití "tohodlenc" lítadla . Uvažoval jsem o kapotování baterky a reglu, ale mám to po lítání docela teplý, tak je to lepší venku, jo a vážím 1079. Teda já ne - já mám o metrák víc
_________________ geo
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: pon 19.09.2011 20:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Nad tou páskou jsem docela váhal. Ale je fakt, že předchozí epp modely vždy hodně trpěly přistáváním na ne zrovna kvalitní louku a postupně se ten materiál vydroloval. Tak jsem si říkal,že tu náběžku raději chránit budu. A v reálu ta páska ani tak moc nerazí, takže mi to připadá celkem ok.
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|