RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Hotwing 1200
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=15&t=41011
Stránka 3 z 8

Autor:  petr64 [ sob 27.08.2011 23:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

Mluví se tam na str. 19-20 o "odporových směrovkách" - to je ono?

EDIT: postupně objevený další studijní materiál:
- učebnice VUT Brno http://lu.fme.vutbr.cz/ucebnice/opory/construction.php
- Dušan Slavětínský, Stavba letadel http://www.slavetind.cz/Stavbaletadel.aspx
- a nejlepší nakonec, pan Lněnička, Akademie letectví http://www.airspace.cz/akademie/

Autor:  petr64 [ pon 29.08.2011 8:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

kubadera píše:
používám FrSky k plné spokojenosti.


Sorry za lama dotaz, nic o tom nevím: Existují přijímače Frsky spolupracující pracující s DX6i DSM2, které vysílají telemetrii? Na TX DX6i si pak připevníš ext. přijímač telemetrie?

Ptám se proto, že jsem to našel jen pro Futabu/JR.

Autor:  kubadera [ pon 29.08.2011 9:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

ne, FrSky má buď svůj systém, nebo dělá přijímač co si rozumí s Futabou. Levnou náhradu za origo Spektrum najdeš ale u číňana taky http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... tegory=294

Autor:  petr64 [ pon 29.08.2011 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

OK, tomu rozumím - levný přijímač. Ale mě jde o tu telemetrii. Anebo ty Oranžové z HK mají podobně jako origoš Spektrum přijímače (např. AR6255) datový vstup, aby k nim šel připojit TM1000 (TM1100) s čidly?

Nebo není třeba TM1000 k přijímači vůbec připojovat (co vlastně bych měl z přijímače přenášet do TM1000, když si vše bere z čidel připojených k sobě)?

K čemu pak to datové propojení přijímače a TM1000 vlastně je? (TM1000 má anténku, tak předpokládám, že nasbíraná telemetrická data vysílá) ... jediné co mě napadá je přenášení dat z přijímače o kvalitě signálu/spojení.

Opět sorry, za lama dotazy.
---
A co na zemi (klyž mám DX6i bez možnosti příjmu telemetrických dat)? Co to Spektrum STi ? - k iPhonu (na Astramodel, ananocují to na 2.9.2011) - iPhona 3Gs mám.

Nebo existuje nějaká jednoúčelová krabička - přijímač telemetrických dat s displejem, který si připevním na DX6i?
Díky za tipy.

p.s. Prosím jen ne: všechno zahoď a kup si DX8 a výš nebo Auroru.
Aneb jaké jsou možnosti, když bych nechtěl opustit TX DX6i?

To Kubadera: psal jsi, že používáš telemetrii a máš DX6i - takže co máš dokoupeno ? jaký přijímač ? TM1000 ?

Autor:  kubadera [ pon 29.08.2011 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

já jsem nepsal že používám telemetrii a mám DX6i. Mám Graupner MC12 a do něj vestavěný modul 2,4GHz od FrSky, ale netelemetrický.

Autor:  petr64 [ pon 29.08.2011 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

Ou, tak to jsem si špatně vyložil ... ptal jsi se na ty mixy, jak to mám v DX6i, tak jsem si to omylem spojil ....

Tak sorry.

Autor:  petr64 [ úte 30.08.2011 20:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

petr64 píše:
Nebo není třeba TM1000 k přijímači vůbec připojovat (co vlastně bych měl z přijímače přenášet do TM1000, když si vše bere z čidel připojených k sobě)?
K čemu pak to datové propojení přijímače a TM1000 vlastně je? (TM1000 má anténku, tak předpokládám, že nasbíraná telemetrická data vysílá) ... jediné co mě napadá je přenášení dat z přijímače o kvalitě signálu/spojení.


Prosím, osvětlí mi to někdo:
- proč se propojuje přijímač s TM1000 ? (jen kvůli napájení?)

- když bych pořídil TM1000 a mám TX Dx6i (nemá telemetrii), budu schopen přijímat telemetrii na iPhonu s tím přijímačem STI ?

Díky.

Autor:  malcomx [ stř 31.08.2011 2:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

petr64 píše:
Opravdu, s tou vrtulí 8x4 to má tah ~ 700gr - měřeno při vybírání vrtulí.
to tak mozna 2 motory za sebou :lol: :lol:

Existuje i Emax CF2822 a ten má tah dokonce 750gr - údaj prodejce.
tak skutecnost je nekde jinde, tento motor s APC 9x4,7 SF ma tah 710g pri 16A a to je nejvic co jsem z toho dostal


Autor:  petr64 [ stř 31.08.2011 8:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

Máš pravdu ... Trochu jsem si to zamotal a popletl :? zafixoval jsem si těch ~700g z webu, někde jsme to četl.

Kouknul jsem se do svých starých měření: https://picasaweb.google.com/118230410162648241594/EMAXCF2822?authkey=Gv1sRgCP_s56ay3dzBtQE&gsessionid=K-nm_Y_70peDu7fTEzOe0Q#5610644241293826546

a je tam (3S1P): 7x5 SF tah 320g a s APC 8x3,8 SF tah 420g. 9" jsem neměřil. Tah blížící se ~700, přesně 650g byl změřen s 8x3,8, ale s 4článkem ! a to mě zmátlo.

Pak jsem koupil ještě tu modrou Ikarusku 8x4, ale už jsem ji neměřil - tah se mi zdál ještě vyšší. Tak jsem si do té své "staré hlavy děravé" zafixoval těch ~700g.

Omlouvám se za mystifikaci :oops: :oops: :oops:

p.s. stále si ale myslím, že EMaxy CF2812 a CF2822 jsou za 200kč velmi dobré pořízení z pohledu cena/výkon na lehké křídlo (letovka ~300-350g) s vrtulí 8x4.

Autor:  Lukash [ stř 31.08.2011 9:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

Jsou. Já 2822 provozuju několik, proto mi jsem ti rozporoval výkon toho tvého 2812. Vím, co ty motory umí.

Autor:  petr64 [ pon 05.09.2011 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

Sem tak včera odpoledne čekal až utichne vítr a zkusil takovou blbost. Položil jsem konec křídla hotwing na polystyren, protáhl jsem si náběžnou a odtokovou hranu, udělal přídavky 30 cm, obkreslil na bok profil a rychle vibrační bruskou obrousil (nahrubo - nehrál jsem si s tím). Vyrobil 2 kousky a ty připíchl ke křídlu na oba konce pomocí 2 bambusových špejí. Naohýbal jsem od oka na konci negativy. Pro zychr přelepil páskou. Dovážil narychlo vrutem do čumáku.

Křídlo (nově 1800mm) po přitažení výškovky ochotně stoupalo nahoru ale málo, vytrimoval jsem to, pak v pohodě nějakých 35 stupňů - ale trim výškovy byl skoro na doraz.

Dost fučelo - musím ALE konstatovat, že se křídlo chovalo velmi stabilně a hlavně to působí velmi, velmi majestátně - plynulé zatáčky, rovný let bez bez větších výkyvů (původní křídlo jak fouklo tak tancovalo nahoru/dolů a po křídle). Musel jsem ale lítat místo původního 1/4 plynu na 1/2. Ve finále jsem odstranil i ten vrut (kupodivu rozhození těžiště nemělo vliv - dost fučelo, takže na nějaké závěry by to chtělo bezvětří) a mohl jsem jít dokonce i s trimem výškovky na menší hodnotu, i plyn jsem mohl trochu stáhnout.

Byl to jen pokus a zajímavá zkušenost - oslovila mě především ta stabilita a "majestátnost" většího křídla.

Co vy na to?
Koupit čisté nové křídlo EPP Hotwing 1200 (za tu cenu nemá "cenu" se s tím pálit na řezačce, navíc nemám tak tlustý EPP)

1) a to zvětšení rozpětí na koncích udělat pořádně (spojky křídel, zajištění) a do nich udělat "odporové směrovky" (jak má třeba Northrop N9)

2) nebo dva motory? (neprodlužovat konce křídla, ale udělat nový střední díl 600-800mm, kde budou ty 2 motory, spojení křídel by bylo v tlustější výšce profilu - ale pak možná bude nejvyšší výška profilu toho středového dílu vycházet 5-6cm - nebude to křídlo mít už velký "odpor"?

Co myslíte - vymýšlím blbosti nebo by to stálo za pokus? Cílové rozpětí 1800mm - dobře by se to převáželo v autě 3 x 600mm díly. (nebo jít hned na rozpětí 2000mm :))

Díky za názory

Autor:  petr64 [ pon 05.09.2011 16:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

Fotka toho pokusu

Přílohy:
Poznámka: Fotka toho pokusu
HW1800.jpg
HW1800.jpg
[ 65 KiB | Zobrazeno 3093 krát ]


Autor:  kubadera [ stř 07.09.2011 16:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

tak jsem konečně něco sestříhal do jakž takž přijatelné podoby. zde malá ochutnávka, přepněte na HD



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Autor:  petr64 [ pát 09.09.2011 1:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

Pěkné, pěkné :)

Mám něco málo (asi 6GB:) natočeno na MP80, kvalita záznamu nic moc, pilotáž taky nic moc, ale zkusím něco vybrat a střihnout z toho našeho Moravského krasu.

P64

Autor:  petr64 [ ned 11.09.2011 21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hotwing 1200

Zdar,
tak jsem ten pokus (viz výše - zvětšení křídla na 1800mm) dnes pořádně zafixoval - zalepil po obvodu profilu, zatím to tam bylo jen na těch bambusových špejlích, trošku ten polystyrén přetmelil, aby nebyl tak chlupatý a stříkl.

Je to úplně něco jiného, ještě jsem dokroutil více ty "nádstavce" nahoru, namixoval plyn do výškovky. Trim výškovky už je skoro v nule. Krásně a majestátně to stoupá, šel jsem o hodně, hodně nahoru (>150m - křídlo bylo úplně malinké "V"), krásně a stabilně to nahoře plachtí (původní křídlo skákalo při závanu větru jak koza už v 50m). Na 35-40% plynu to drží krásně vodorovný let.

Zkoušel jsem i obrat a let na zádech (čekal jsem, že nádstavce uletí ... ale vydržely), výkrut už moc nešel, přece jen už je to velké pádlo. Křídlo udělalo jen půlvýkrut a pak se propadlo ve výšce, tak jsem z té polohy šel na záda.

Má to větší setrvačnost (reakce na ovládání jsou pomalejší), líp to nosí (o poznání lépe stoupá proti větru), ale hlavně je to super majestátní pocit - takové "maketové" létání jako kdyby s opravdovým Northropem XB-35 a to mě móóóc baví.

No, mám o čem přemýšlet - honí se mi hlavou stále nějaká replika Hortena nebo Northropa cca 2-2,5m. (určitě se dvěma motory :). Začnu ho po večerech malovat ve SketchUpu :)

Q: neviděli jste někde nákres detail mechaniky a způsoby napojení serva na "odporovou směrovku" ? - princip je jako když čáp otvírá zobák, ale jak to zrobit mechanicky? Servo u toho, servo na "bowdenu" - jak spojovat bowden v místě dělení křídla? ...

Co vy, jaké máte zkušenosti s větším samokřídlem?
Budu rád za náměty či poskytnutí zkušeností ke stavbě.

Díky P64

Stránka 3 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/