Autor |
Zpráva |
Igor659
|
Napsal: čtv 10.12.2020 23:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.4.2020 Příspěvky: 300 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Mám nachystané 2S-2200mAh co používám ve větroni, serva Corona DS939HV a sklopnou vrtuli s kuželem 30mm s otočenými listy. Nemám rád, když vrtule drhne o zem při přistání, nebo kazí klouzání. Serva jsou dost silná s kovovými převody. Tohle by snad mohlo přečkat i pár nezdarů při výuce lítání. U menších modelů používám 2S baterky, abych mohl napájet příjímač S8R a HV serva přímo. Mám tak snadné měření baterky přes telemetrii RXBAT. U ostatních přijímačů používám napěťový dělič a analogový vstup A2. Bez měření baterky už nelítám. Dnes jsem úspěšně absolvoval i registraci. Je to trochu šaškárna. Čísla na modelech mi nevadí, nedělám žádné makety. Na jaře vyrazím dobývat nebe do 120m. Stejně většinou lítám do 100m, to je ještě dobře vidět i malé éro. Výškoměr má jen Quattro.
Igor
_________________ Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepinozbrna
|
Napsal: pát 11.12.2020 8:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky: 6
|
_________________ Nahoru to půjde ... dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
rdubsik
|
Napsal: pát 11.12.2020 8:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 1.10.2008 Příspěvky: 432 Bydliště: Roudnice, Srdov Obrázky: 0
|
JFV píše: Co se týká mého HotWinga, tak v něm mám tříčlánek 1800 mAh a poslední dobou mě bavilo s ním lítat jako s elektrovětroněm, tedy na plný plyn nahoru a pak vypnout motor a plachtit. Nebyl problém dosáhnout letový čas 40 minut. V baterii zůstávalo cca 20% šťávy. Ten můj moc neplachtí. Máš na něm sklopnou vrtuli?
|
|
Nahoru |
|
|
JFV
|
Napsal: pát 11.12.2020 10:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.3.2010 Příspěvky: 686 Bydliště: Ostrava
|
Sklopku na něm nemám, ale motor nedovolí aby se vrtule při pomalém letu protáčela i když tam nemám zapnutou brzdu. Trošku jsem model přemotoroval Ale ten zvuk, když to letí na plný plyn je super Nahoru letím tak 12 až 15 sekund a pak plachtím podle podmínek dvě a půl minuty a víc. Snažil jsem se aby na modelu "trčelo" co nejméně věcí. Fotky asi řeknou víc. Tak pokud by se někdo chtěl kouknout jak vypadá, zde je odkaz na album na rajčeti: https://jfv.rajce.idnes.cz/HotWing_1200/
|
|
Nahoru |
|
|
leve89
|
Napsal: pát 11.12.2020 20:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.3.2020 Příspěvky: 202 Bydliště: Nové Strašecí, Rakovník, Kladno Obrázky: 1
|
Určitě se neboj napsat přímo výrobci s dotazy ohledně klasické a EVO verze. Jelikož mám Hackera téměř za barákem, tak tam u nich občas něco zakoupím (hlavně, když mají slevové akce). Kdykoliv jsem se emailem a nebo přímo na prodejně na cokoliv zeptal, tak se mi snažili maximálně poradit a vyjít vstříc. Na jaře si táta (zatím s tím létám víc já) pořídil HotWing EVO 1000 s veškerým doporučeným vybavením a létá to jako raketa. Po té co se to seřídilo, tak to letá jak po kolejích. Podle tohoto modelu táta dodělal a zmotoroval (původně na combat) cca 15 let jen slepené a nedodělané samokřídlo Tornádo. Dodělali jsme na něj stabilizátory jako u EVA a vlastně použili krom serv doporučené vybavení jako u HotWing EVO 1200 a je z toho parádní, stabilní a méně záludné samokřídlo. Osobně se mi líbí více EVO verze a možná by mohla být i o chlup více stabilní, ale to je spíše dotaz na výrobce, nebo na někoho kdo létal s obojím. Každopádně bych spíše zvolil rovnu 3S baterku...pravděpodobně to budeš aspoň částečně zadlabávat, tak by případné předělávání z 2S na 3S by mohla být trochu obštrukce nejen s uložením, ale i pak s těžištěm. Hacker doporučuje 1300mAh, ale nebál bych jsem se 1500mAh nebo i možná nějakou větší...jelikož i u EVO 1000 jsme dovažovali cca 22g do čumáku (nejdříve dokonce něco přes 30g, ale postupně se odebralo po záletech). Taková další věc....zkontroloval bych pak i stranové vyvážení. Doma jsme to neudělali a při prvním letu jsem měl plné ruce práce to dostat bezpečně na zem. Nakonec jsme museli na konec jednoho křídla vrazit olověný hřeb. Po záletech a vyladění je to super stroj, který dokáže létat pomalu, ale i jako raketa co letí kolmo vzhůru Osobně bych jsem se ani jedné verze nebál. Na fotce cca 20 let staré Toro 900 (z doby, když epp samokřídla začínala - ještě na stejnosměrný motor s převodovkou), HotWing EVO 1000 od Hakcera a pak předělávka Tronáda (rozpětí 1200 mm)
|
|
Nahoru |
|
|
Igor659
|
Napsal: pát 11.12.2020 23:33 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.4.2020 Příspěvky: 300 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Díky za cenné rady, hlavně na kontrolu příčného vyvážení, nevím jestli by mě to napadlo. Na několika místech jsem se dočetl, že těžiště je nutné posunout dozadu oproti výrobcem doporučeného. Změřili by jste mi to někdo na kolik mm od čumáku to vychází. Nejspíš budu zalítávat sám, tak si musím vše dobře nachystat. (jsem nyní bez auta a tak je vše komplikované) Asi dám i přijímač se stabilizací FrSky S8R provizorně pro zálet a pak se teprve rozhodnu, jestli tam zůstane. 2S baterky mám od 850 po 2200 mAh (5 velikostí) ve všech malých érech a někde HV serva, tak nebudu kupovat další. Pokud to dovážím s nabastlenou baterkou 2S 1300mAh, bude to pro zálet ještě lehčí. Mám motor DYS 1400 kv, to asi bude stačit pro první otloukání. Až získám větší jistotu, koupil bych Leoparda, to už budu mít i vlastní představu, co potřebuju. Na EVO se pokusím zeptat u Hackera, uvidíme.
Všem děkuji za cenné rady a názorná videa. Igor
_________________ Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
|
|
Nahoru |
|
|
JFV
|
Napsal: sob 12.12.2020 19:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.3.2010 Příspěvky: 686 Bydliště: Ostrava
|
Já mám těžiště 180 mm od "špičky" křídla, tedy přesně podle návodu. Model jsem vyvážil baterkou, tedy ani gram zátěže navíc Na 2S jsem kdysi lítal s Torem 900 a šlo to, ale "klasická" poučka zní, že nejlepší dvojčlánek je tříčlánek.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: sob 12.12.2020 20:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Tu je moj Hotwing, ale je to už pár rokov. Lietal pekne a s osadeným pohonom kolmo hore. Už som rozmýšlal aj o novom, ale stále ma lákajú skôr nové modely a nieak naň zatiaľ neprrišlo. Ako éro do kufra auta super. https://www.rcportal.sk/hotwing-am4905
Přílohy: |
PA300018.JPG [ 56.21 KiB | Zobrazeno 4747 krát ]
|
|
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
ëljaro
|
Napsal: ned 13.12.2020 8:41 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.2.2020 Příspěvky: 11 Bydliště: Krnov
|
Ahoj lítáme s 1200 na 3s 1300mAh když pěkně fouká tak není problém zustat ve vzduchu 45min a zustane cca 30% v baterii . Takové to lítání do nepohody - za každého počasí . Za bězvětří je to taky ale spíš na blbnutí . Ale jinak supr pohodové létání .
_________________ Jarda T.
|
|
Nahoru |
|
|
Igor659
|
Napsal: pát 12.02.2021 11:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.4.2020 Příspěvky: 300 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Dnes odpoledne si jdu do Zásilkovny pro Hotwing 1200. Psal jsem výrobci dotaz, jestli koupit EVO, nebo starší typ a z obsáhlé odpovědi vyplynulo, že jsou letovým projevem velmi podobné, ať si vyberu, co se mi líbí. Vybral jsem klasiku pro snadnější chycení konce křídla při startu náznakem kruhového hodu. Mám však dotaz na zkušenější kolegy. Nelíbí se mi serva na spodní straně křídla. Přistání do neupravené trávy, nebo přeprava dost ohrožuje serva i páky. Jaký máte názor dát serva shora. Vyrobit delší páčky na elevony, aby se zachoval převodní poměr, protože křídlo má panty nahoře. Aerodynamicky je správné dát serva dolů, ale nahoře budou určitě mnohem líp chráněná. Chci model na pohodové lítání a drobné narušení aerodynamiky snad ani nepostřehnu. Co vy na to. Už jsem takové řešení viděl, ale nikdo mi ještě neřekl jaké jsou pro a proti. A ještě jeden dotaz. Někde jsem četl, že posouvali osu tahu motoru, aby se křídlo nevzpínalo. Pokud o tom něco víte, tak prosím o nějaké podrobnosti kam a kolik osu posunout a případně jestli to kombinovat i se změnou úhlu tahu. Děkuji za konstruktivní připomínky.
Igor
_________________ Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
|
|
Nahoru |
|
|
JFV
|
Napsal: sob 13.02.2021 10:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.3.2010 Příspěvky: 686 Bydliště: Ostrava
|
Tak gratuluji k novému přírůstku do hangáru. Já jsem ohledně umístění serv uvažoval stejně jako ty. Kdysi jsem si vyřezal pár samokřídel z obyčejného fasádního polystyrénu a tam jsem měl serva na horní straně, byla zapuštěná tak, že trčel ven pouze kousek páky s napojením táhla. U Hotwinga jsem to chtěl nejprve udělat stejně, ale pak jsem od toho upustil (nechtělo se mi narušovat povrchovku na horní straně křídla). Pro ochranu pák serva a elevonu jsem to trochu upravil, původní plastovou destičku ze stavebnice jsem nahradil vlastní, vyrobenou z laminátu tl. 1 mm a doplnil ji o pár kousků EPP. Provedení je zřejmé z mých fotek na rajčeti (odkaz jsem dával kousek zpět). Dosud jsem neregistroval žádný problém při přistání. Motor mám namontovaný bez úprav.
|
|
Nahoru |
|
|
Igor659
|
Napsal: sob 13.02.2021 10:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.4.2020 Příspěvky: 300 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Díky za odpověď. Díval jsem se na výřezy, mají hezkou povrchovku a jsou tam i otvory pro serva, tak je dám dolů. Stejně je budu muset trošku upravit, mám nachystané Corona DS939HV. Chci na tom vyzkoušet přijímač FrSky S8R, jak to bude fungovat se stabilizací a napájet to budu z baterky 2200mAh/2S bez BECu, abych hlídal baterku přes telemetrii RxBt. To je napětí přijímače, které může být do 10V. Před slepením polovin křídla provrtám otvory pro kabely serv uhlíkovou trubkou, ať je nemusím řezat do povrchu. Mám to vyzkoušené, vrtá to velmi hezky. Pak tady dám nějakou fotku.
_________________ Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
|
|
Nahoru |
|
|
pepinozbrna
|
Napsal: ned 14.02.2021 8:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky: 6
|
Igor659 píše: Díky za odpověď. Díval jsem se na výřezy, mají hezkou povrchovku a jsou tam i otvory pro serva, tak je dám dolů. Stejně je budu muset trošku upravit, mám nachystané Corona DS939HV. Chci na tom vyzkoušet přijímač FrSky S8R, jak to bude fungovat se stabilizací a napájet to budu z baterky 2200mAh/2S bez BECu, abych hlídal baterku přes telemetrii RxBt. To je napětí přijímače, které může být do 10V. Před slepením polovin křídla provrtám otvory pro kabely serv uhlíkovou trubkou, ať je nemusím řezat do povrchu. Mám to vyzkoušené, vrtá to velmi hezky. Pak tady dám nějakou fotku. Igore ty jako zkušený pilot tam podle mého názoru stabilizaci ani zkoušet nemusíš . Na rozdíl od plošníků Hotwinga pokud je správně vyvážený když dostaneš do nějaké špatné situace,..... Stačí pustit kniply,... sám se srovná,.... a můžeš pokračovat v letu dále Osobně snad stokrát vyzkoušeno.
_________________ Nahoru to půjde ... dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
Igor659
|
Napsal: ned 14.02.2021 10:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.4.2020 Příspěvky: 300 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
To zkoušení stabilizace nemyslím jako záchranu, ale chci si pohrát s nastavením, jak to dokáže držet model bez zásahu do řízení. Prostě osahat si, jaké to má možnosti využití. V poslední době jsem neměl model se kterým bych to mohl pořádně ověřit. Ještě stále jsem bez auta, tak mám omezený výběr modelů, který vemu ven. Proto vyhrálo samokřídlo, které se snadno nosí a jde vzít i do autobusu. Menší elektrovětroně, které provozuji nemají křidélka, tak se na laborování se stabilizací nehodí.
_________________ Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|