Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: ned 14.08.2011 20:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
Zdar,
mám tohle samokřídlo cca 2 měsíce a rád bych se podělil/získal informace.

Konfigurace:
- motor Emax CF 2812
- vrtule 8x4
- Lipol 3s1p 1300 mAh
- regl Emax 12A
- serva Emax 1,2 kg/cm (v pohodě)

Model (oproti dodávce doplněno/změněno):
- 1mm uhlík diagonálně do stabilizátorů
- 3x0,5 mm pásky uhlíku na odtokovky
- křídla slepena po obvodu profilu vteřiňákem, jádra profilu Soudalem 66A (nepění jak Purex)
- náběžka sklopáska na lepidle (na EPP neržela 100%-ně)
- elevony přelepeny shora skolopáskou (opět na lepidle) - elevony se po 10 letech trhaly
- táhla uhlíková, vidllička MPJet, u serva klouby opět MPJet
-- oproti návodu táhla kolmo na osu otáčení elevonů, táhla zkrácena na 10 cm
- horní profil od náběžky přetmelen šlehaným tmelem OneTime (EPP je hrubý)
- těžiště o 5mm vzadu než říká návod
- nad orig. ložem motoru postavena nadstavba cca 2 cm z XPS (z boků 2 vstupy vzduchu pro chalzení reglu) pro kamerku
- žádné olovo (pohrál jsem si s umístěním aku)
- konce křídel a stabilizátory) stříknuty reflexní červenou a žlutou - ve dne se dá dobře orientovat

Letové vlastnosti:
- lítám s DX6i, přijímač AR6200 bez satelitu
-- mix1 plyn -> výškovka (na plný plyn se vzpínal)
-- mix2 směrovka -> elevony - pro zábavu (a taky abych trénoval levou páčku ve všech směrech)
-- travel adj. elev 75%

- kolmo 10 sec, pak mu dojde dech (ale už taky není skoro vidět)
- přímý let 1/4 plynu - ideál na malou kamerku
- bez plynu krásně klouže
- s motorem (bez blbnutí) 20 min, plachtění 40 - 50 min (5 x vytáhnout nahoru)

Plány do budoucna:
- nějaké lehké FPV 5.8 GHz (už mám vyhlídnutou kameru 3g a vysílač A/V 12 g)
- samostatný zdroj pro FPV, silnější motorovou Aku (2500mAh)
- stabilizace 3in1 (3 gyra a 3 akcelerometry - označení FY20A)
- plánuji LEDky na podvěčer - po 2 ks červená a zelená na konce křídel, 2x bílé supersvítivé přistávačky v krytech shora na křídle (ještě budu muset pošpekulovat neb DX6i nemá 3-polohový přepínač)

Vaše názory, náměty ?
Díky

_________________
SPEKTRUM DX6i | HD Contour GPS | ZagiKiller 1500, HotWing 1200 (+1800), Alpha 1500, SkyClimber 2000


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2011 8:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2006
Příspěvky: 1973
Bydliště: Praha
Můj názor je, že ti ten pohon moc nevěřím. Nevěřím, že 2812 má tyhle výkony v téhle váhové kategorii. A jestli se náhodou mýlím, tak jen co to naložíš ještě fpvéčkem, tak už to rozhodně nepoletí.
Kolik ti to teď váží?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2011 9:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 8982
Bydliště: Bratislava dnv SK
Lukash, poletí, ony uvezú prekvapivo veľa - už som lietal s 8 článkom Sanyo RC-1700 (400 gramov) nalepeným na krídle Tomahawk II čo je podobný rozmer.. (ale to už nebolo dobre.. ale letelo). On to má ľahučké.

Čo sa mi zdá nereálne je tých 10 sekúnd zvislo do nevidím - možno mám lepšie oči. Lieta mi to 100km/h (cca 250W) a 10 sekúnd je potom dosť ďaleko, ale aj to ešte vidím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2011 10:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
Opravdu, s tou vrtulí 8x4 to má tah ~ 700gr - měřeno při vybírání vrtulí.
Existuje i Emax CF2822 a ten má tah dokonce 750gr - údaj prodejce.
Jeden 2822 jsem měl na křídle Zagikiller - žel jsem byl v začátcích tošku nervózní a při jednom pádu do vysoké trávy se vrtule zamotala do ní a z motoru se zakouřilo - prostě jsme nestáhl plyn a bylo.

Ty motory stojí 200Kč !

Model váží 300~350 gr (večer ho zvážím přesně), Lipolka cca 130gr.

_________________
SPEKTRUM DX6i | HD Contour GPS | ZagiKiller 1500, HotWing 1200 (+1800), Alpha 1500, SkyClimber 2000


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2011 11:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 8982
Bydliště: Bratislava dnv SK
Samokrídla sú aerodynamicky na tom dobre, ak tam nie je veľa doplnkov na vrchu tak sú aerodynamicky čisté a majú malý odpor (ale kvoli hrúbke profilu a povrchu zas nie ako naleštený kompozit) - poletia aj s relatívne malým ťahom.
Ak ale požaduješ ťah a strmé stúpanie tak je to tak ok..

Pre mňa je skorej zaujímavá rýchlosť pri ktorej pohon ešte ťahá, teda ťah pri vyššej rýchlosti. Prípadne spotreba na malej rýchlosti v rovine na štvrť plynu..
Mám tam vrtuľku APC 6"x5.5", to už je trochu prehnané ale tak mi to vyhovuje - no to je pre motor s vyšším KV, tieto sú iné. Inak prešiel som z Mega ACn1615/5 na hračkový motorček BL2212-06 od rctimer.com -len to je KV 2200 a mám tam 4s A123/2300mah tehlu.

Pokiaľ viem tak CF - Emax - FC2822 (pomalšia verzia) používajú na EPA kombaty s 9 až dokonca 10" vrtuľami s malým stúpaním - ale tie ťahajú stuhy a to brzdí asi ako streamer.
Ten 2812 pohon s 8x4 je stavaný na trošku menšiu rýchlosť a vyšší ťah.
Každý chceme od modelu niečo iné, ale možno keby sa skúsila 7x6 vrtuľa vyhovela by tiež - len ako námet na pokusy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2011 13:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.3.2009
Příspěvky: 384
Bydliště: Kačice u Kladna
Obrázky: 7
Hotwing 1200 jsem pořídil jako nosič GoPro kamerky. Hmotnost se mi vyšplhala na 740g. Motor Turnigy TR 35-36C 1100kv, Regl HK ESC 40A BlueSeries (stačí bohatě - s vrtulí 7x6 jsem cca na 14A). Baterka 3S 1300. Motor a regl jsou asi větší než potřeba, ale měl jsem je připravené na nosič-letadlo, ale nakonec jsem zvolil toto samokřídlo. Větší motor dobře vyváží kameru na čumáku a baterka je téměř v těžišti. Jak jsem to tak zkoušel, tak při sejmuté kameře se baterka dá místo ní a taky to hezky vychází.

První pokusy nebyly moc dobré, kamarád zkušený modelář ho ve vzduchu udržel, ale stěžoval si na těžký čumák (těžiště přesně v 180mm jak radí návod). Kluz prakticky žádný. Prý to takhle měl snad u všech Hackerových stavebnic (těžiště moc vpředu). Taky jsme hned zvedli oba elevony mírně nahoru (návod o tomto mlčí) a bylo to lepší. Hlavní problém byl ve zkroucení elevonů, u kořene byly zvedlé, ale na koncích takřka v nule, možná i dolů. Chvíli jsme to zkoušeli a pak po jednom přistání praskl závěs elevonů a bylo po legraci. Doma jsem oba odřízl, bohatě vyztužil pásnicemi z uhlíku a dal na závěsy z pásky se skeln.vlákny (z HK - po zažehlení drží v pohodě). Taky motor jsem trochu vypodložil, na plný plyn se křídlo velmi vzpínalo.

2. létání bylo o 1000% lepší, křídlo hodné (elevony ponechány zvednuté), kluz ucházející. Výchylky 40% oproti plným dle návodu dávaly plynulé manévry přesně jak bych si na kamerové letadlo představoval. Hezky jsem polétal, na 5 min motorového času (stopky mi spínají při 50% plynu a výš) jsem dobíjel něco ke 40% kapacity, takže na 10min by to mělo krásně stačit.
Zbývá ještě poladit víc podložek pod motor, stále se na plný plyn vzpíná až do svíčky. Dá se s tím létat ale musí se na to myslet. Anebo aplikuji mix s výškovkou, kolik ho máš nastaven, Petře64? Rovný let mám taky asi na 1/3 - 1/2 plynu.

Vzal jsem křídlo s sebou na dovolenou na Šumavu a jeden večer zkoušel létání naostro s kamerou. Bohužel větrné podmínky nebyly ideální, stál jsem na kopci malé lokální sjezdovky, prostoru dost, ale jak jsem vystoupal nad úroveň stromů, tak se začalo křídlo zmítat ve větru a měl jsem co dělat. Proti svahu bylo silně a nepravidelně podfukováno, pořád se vzpínalo i v kluzu. Jeden krátký let jsem upáčkoval, ovšem neměl jsem zapnutou kameru :-). Odvážně jsem hodil další. Sfouklo mě to až dolů, tak jsem to už nezachránil a křídlo šlo do vývrtky :-) Je to držák, na tu šlupku co to byla jen naprasklo kolem lože motoru - trhlina začala v zeslabení kudy táhnu pásky držící baterku. Oprava velmi jednoduchá. Byla to vyloženě moje blbost, radši si ho nechám na poklidnější podmínky, zas tak zdatný rc pilot ještě nejsem.

Až ho dostanu do ruky, zkusím i to těžiště trochu dozadu.
http://rc-kubadera.rajce.idnes.cz/Hacker_Hotwing_1200_-_GoPro_nosic/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2011 13:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
... Těch 10 sec nahoru - zkusím někoho poprosit, aby mě natočil. A taky blbě vidím na dálku (brýle 2,5D).

- Vrtuli 7x6 nemám po ruce. Zkoušel jsem 7x4 (mírně do vyšších otáček, ale tak nebyl takový jak 8") Pak jsem zkoušel APC 8x3,8 SF a Ikarus 8x4 ( modrý plast) - výsledky skoro stejné, modrá se zdála lepší a pružnější. Tak jsem ji tam nechal. 9x5 už bylo vidět, že je na motor moc - sice to lítalo slušně, ale než se dostala do obrátek tak to chvilku trvalo a proud výrazně stoupl. Nejlíp výkon/spotřeba mi vychází ta 8x4.

Výše byla vyřčena myšlenka, že: "když na to naložím FPV tak to nepoletí", asi má Lukash pravdu (viděl bych to na cca 50-80 gr rezervy - a do tohoa si cele FPV "nedostanu"). Jen tak z hecu jsem na to dal kameru Contour HD GPS (150 gr) a měl jsem co dělat, abych srovnal a nešel kolmo do země - let 10 sec :( - kamera zvedla těžiště (verikálně - byla 5cm nad křídlem), neudrželo se to - hned na čumák, hned na zadek. Motor to ještě zvládal, ale byto to v ose letu vratké jak hrom.

Ok. Tak jaké jiné samokřídlo navrhujete ? Něco ne tak běžného (koupě EPP stavebnice) bych uvítal, ať je na co koukat :). Klidně i více konstrukční, netrvám na plném EPP křídle. Nějaký kompromis - vyřezaná žebra z XPS, pásnice stojiny nosníku třba z uhlí, potah Depronem/Extruporem 3mm. (Blbost?) do celobalzového křídla se mi nechce.

mám v merku dva směry:
- Northrop - dva motory, vrtule ! (jaký profil křídla zvolit? originál z éra z WW2, to asi nepůjde).
- Horten go 229 - paráda, ale turbína. Tak asi ne - (aku rychle vybité, zbytečně rychlé, menší účinnost turbíny než vrtule)

Takže zatím Northrop vítězí.

Díky moc za názory a tipy (odkaz na plánek - ideální, nebo aspoň kde hledat :)
Petr

_________________
SPEKTRUM DX6i | HD Contour GPS | ZagiKiller 1500, HotWing 1200 (+1800), Alpha 1500, SkyClimber 2000


Naposledy upravil petr64 dne úte 16.08.2011 2:38, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2011 14:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
To Kubadera:
- Lipolku mám vpředu, regl těsně u motoru vzadu, serva nejsou oproti návodu vpředu, ale už cca 10 cm od elevonů a kolmo k ose otáčení elevonů !

- křídlo je vyvážené - kameru dávam (nebo nedám) do těžiště - nemusím nic "štelovat".

- zkroucené elevony - nemám (divné - že by měly vliv jinak umístěná serva a kolmo táhla? nevím). Jediné co jsem udělal po 10ti letech jeden natržen, tak shora přelepeny sklopáskou ale na lepidle - tuším nějaký UxxPor. Vlastní lepidlo pásky naprvní pohled drží, ale za pár dní se odlepuje (EPP je strupatý).

- Přesně jako ty: elevony musely default nahoru, cca 15 stupňů ? Nedokážu úhel odhadnout (nejsem úhloměr:) - tedy nějakých 8 (možná 10) mm na konci elevonu o proti vodorovné ose. Pak to klouže krásně.

- Přesně jako ty 2: při záletu, šupa na čumák do pole, křídlo se natrhlo od odtokoky u motoru cca 10 cm - prstolep to spravil. Pro jistotu jsem nalepil od motoru cca nějakých 30 cm na každou stranu odtokovky (na křídlo zezadu, do mezery mezi křídlem a elevony) uhlí 3x0,5 na 5 min epoxy. Od té doby pokoj. Otestováno další peckou do země druhý den :)

- mix THRO - ELEV ... no na DX6i: D:0 U:-4 Trim ACT... no prostě tak, že na plný plyn se elevony srovnají téměř do vodorovna (no, možná poořád trošku - 2 mm nahoru). Chtělo by to ještě polaborovat s křivkou plynu (?) aby se to do elevonu mixovalo nelineárně. (jak jsem to popsal s mixem plný plyn OK- přímý let, půl plynu se to ještě pořád zvedá. Asi budu muset "šáhnout na" motor - je to "modedlářštější", jak mě už kdosi poradil. Kolik jsi ho vyosil? (nahoru předpokládám).

p.s. včera slušný vítr, zalítal jsem si jak nikdy (motor 100%, nahoru co to šlo, vypnout, dvakrát ťuk do trimu výškovky/přitáhnout (udělám si mix flap-> elev]... takto cca 5x po sobě nahoru motor/dolů vyp., občas trošku pomoci motorem na 1/4 - 1/2 plynu - celkový letový čas max 47 minut - paráda (nestačil jsem dobíjet Lipolky v autě). Celkem 6x 35-45 minutových letů. Kamerka co mi půjčil kamoš (taková ta prťavá z EBay) celou dobu točila - jeden let video 1,2 GB :( Ale tak to v tom větru házelo, že je většina záběrů nepoužitelná - slušný pasáže jsou, ale zatím nebyl čas to video postříhat. A dát to někam ke shlédnutí tak jak to je --- to bych nerozdejchal tu kritiku :)

Takže stabilizace gyrem (jak jsem psal výše) nutná.

Tož tak Petr - díky za všechny podnětné reakce.

P.s. Fotky dodám - pokusím se je vykuchat z iPhonu a dát je sem.

_________________
SPEKTRUM DX6i | HD Contour GPS | ZagiKiller 1500, HotWing 1200 (+1800), Alpha 1500, SkyClimber 2000


Naposledy upravil petr64 dne pon 15.08.2011 19:27, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2011 14:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
Kamoš s paraglidem byl rychlejší dokumentarista, takže nějaký fotky HotWinga s Contourem (co šel k zemi), pak jsem lítal s tou EBay kamerkou a pohoda. Super sou ale ty jeho fotky z paraglidu - oba chlapi přistávali do mlhy jak mlíko - pěknej adrenalin :)

http://www.ppg.ic.cz/130811/index.htm

jo lokace: Habrůvka u Křtin (Moravský kras).

_________________
SPEKTRUM DX6i | HD Contour GPS | ZagiKiller 1500, HotWing 1200 (+1800), Alpha 1500, SkyClimber 2000


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: úte 16.08.2011 2:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
Swift II s Emaxem 2812 http://www.rcserver.cz/archiv/ostatni/swift-ii-epp-samokridlo-od-ms-composit-53.html

To Kubadera: se tam píše ... Díky montáži motoru mimo osu křídla je při prudkém přidání plynu znatelný klopivý moment, který model tlačí čumákem k zemi. Bez zásahu do řízení se ale model po zrychlení sám stabilizuje.

Takže další možnost jak řešit vzpínání u HotWinga.

_________________
SPEKTRUM DX6i | HD Contour GPS | ZagiKiller 1500, HotWing 1200 (+1800), Alpha 1500, SkyClimber 2000


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: čtv 18.08.2011 14:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
petr64 píše:
Ok. Tak jaké jiné samokřídlo navrhujete ? Něco ne tak běžného (koupě EPP stavebnice) bych uvítal, ať je na co koukat :). Klidně i více konstrukční, netrvám na plném EPP křídle. Nějaký kompromis - vyřezaná žebra z XPS, pásnice stojiny nosníku třba z uhlí, potah Depronem/Extruporem 3mm. (Blbost?) do celobalzového křídla se mi nechce.

mám v merku dva směry:
- Northrop - dva motory, vrtule ! (jaký profil křídla zvolit? originál z éra z WW2, to asi nepůjde).
- Horten go 229 - paráda, ale turbína. Tak asi ne - (aku rychle vybité, zbytečně rychlé, menší účinnost turbíny než vrtule)




Hledal jsem, fakt poctivě 3 hod googloval, ale dostat se k plánku Northrop N9-M se mi nepodařilo. Tedy našel jsem jen takové "přehledové schématické" obrázky. Z toho ve Sketchupu 3D model nevytvořím (musím si to osahat v detailu, navrhnout umístění serv, táhel).

Chtěl bych ho (5 serv v křídle) celý postavit z dřeva/uhlíku (stojiny nosníku smrk, pásnice uhlí - nebo celý nosník z uhlíkové trubky), balzy (náběžka a elevony, flap) a extruporu 3mm (potah křídla) a 6 mm (žebra), aby to bylo co nelehčí - bude vozit FPV. Motory předběžně spočítány (opt. výkon/spotřeba) na statický tah 2x850gr ... čili letovka celého křídla is FPV 900gr, max. 1200gr. Křídlo děleno: střední část (šířka cca 40cm) po klapky (kde budou gyra, podvozek, FPV), oba konce křídel nasouvací (zbytek tj. 2x 72 cm).

Prosím:
1) kdo poradí, kde hledat (nebo má dokonce plánek 1:8 u sebe - rozpětí 72") ?
2) co říkáte na výše popisovaný konstrukční záměr (dělení křídla, materiál)

Předem děkuji
Petr

p.s. Do stavebnice bych možná v nouzi šel. Našel jsem na starém webu Telinku EPP Norhopa, ale jen 1m rozpětí a tolik kompromisů od originálu, že to nechci.

Viděl někdo stavebnici ? (okolo 3-5kKč ... víc nechci investovat - to raději vlastní konstrukce)

_________________
SPEKTRUM DX6i | HD Contour GPS | ZagiKiller 1500, HotWing 1200 (+1800), Alpha 1500, SkyClimber 2000


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pát 19.08.2011 9:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.1.2009
Příspěvky: 970
Bydliště: B.Bystrica
http://www.ebay.com/itm/Horton-Go-229-p ... 3f0d114832

http://www.ebay.com/itm/Horten-H-IV-Fly ... 3f0d11232b

http://www.ebay.com/itm/Northup-XB-35-F ... 3f0d05a71c


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pát 19.08.2011 10:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.3.2009
Příspěvky: 384
Bydliště: Kačice u Kladna
Obrázky: 7
petr64 píše:
Výše byla vyřčena myšlenka, že: "když na to naložím FPV tak to nepoletí", asi má Lukash pravdu (viděl bych to na cca 50-80 gr rezervy - a do tohoa si cele FPV "nedostanu"). Jen tak z hecu jsem na to dal kameru Contour HD GPS (150 gr) a měl jsem co dělat, abych srovnal a nešel kolmo do země - let 10 sec :( - kamera zvedla těžiště (verikálně - byla 5cm nad křídlem), neudrželo se to - hned na čumák, hned na zadek. Motor to ještě zvládal, ale byto to v ose letu vratké jak hrom.


o FPV teprve začínám číst, takže se v něm moc neorientuju, kolik v průměru váží FPV set-up co se nakládá do letadla?
Jestliže máš 350gr křídlo, k tomu 150gr baterku tak je to celkem 500 a něco by to uvézt ještě mělo. Já mám komplet 738gr včetně GoPro kamery a létá to v pohodě. A myslím že +/- 250-300gr by to klidně ještě sneslo.

Jinak vyzkoušel jsem mix výškovky s plynem, na plný kotel se elevony srovnají defacto do nuly a je to až moc, musím už zase maličko tahat. Trochu mixu uberu a bude to ono a na podložkování motoru asi kašlu, je to děsná piplačka :-)
Teď ještě vyladit techniku odhozu, obvykle se mi první nepovede, pak zapomenu očistit objektiv a skončím s 9min HD videem se šmouhou :-) Jinak jsem velmi spokojen, neřkuli nadšen!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pát 19.08.2011 13:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
Na letovku 500g HotWinga plus 200g FPV je to moc. Jak jsem psal, naložil jsem 150g kameru Contour a sotva to lezlo. Musel bych litat rychle tj. plyn cca 90% ... to vydrží a LiPo 1300mAh tak 5-6min) a na FPV je třeba pomalu (aby byl čas se kochat) a dlouho (tj. motor nahoru kluz, motor, kluz ... Celkem aspoň 1/2 hodiny, jinak to nestojí za to).

Mix do výškovky je sice fajn, ale "modelářštější" je, jak jsem byl poučen, je vyosit motor. Včera jsem o tom něco početl. Možna by stálo za to dát motor trochu výš nad těžiště, využit klopivý moment a miň vyosit motor. Pouhé vyosení motoru bude podle me v max. tahu ok, ale na pul plynu půjde křídlo dolů.

Řešení mixem není špatné, ale ten mix plynu jde do výškovky lineárně a my bysme potřebovali aby se to mixovalo exponenciálně.
Na me TX DX6i muzu jen ovlivnit velikost mixu (v%) do pul plynu a velikost mixu nad 50. Vysledek je, ze v oblasti pul plynu se mix jakoby "zlomí". Jestli někdo vi jak na to (Expo plynu?) tak prosím poraďte.

Na FPV je podle mě tozpeti 1200 málo.
Uz je mi v hlave honí Northrop N9-M, rozpeti 72", dva motory.
Ne úplnou maketu (za WWII nemeli FPV, že), nejake kompromisy budou, ale chtěl bych aby se to co nejvice podobalo originálu.
Najdi si moje příspěvky, v jednom je o to řeč.

_________________
SPEKTRUM DX6i | HD Contour GPS | ZagiKiller 1500, HotWing 1200 (+1800), Alpha 1500, SkyClimber 2000


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hotwing 1200
PříspěvekNapsal: pon 22.08.2011 20:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2011
Příspěvky: 551
Bydliště: Moravský kras
Obrázky: 98
A je to :cry: :cry: :cry: ... dneska mi uletěl - byl jsem příliš odvážný (ve výšce chytl vítr, jedna, dvě zatáčky od sebe místo k sobě, už bylo dost šero a bylo to dost daleko, vletěl do stínu a už jsem ho neviděl) i s kamerkou MP80 (půjčenou).

Když to tak sečtu (model 1000kč, přijímač 1400kč, lipolka 450Kč, serva 2x240Kč, nějaká bižuterie cca 200Kč, motor 200kč, plus ta kamerka 800Kč ... sakum prdum 4.700Kč v pr...). Peníze už nějak přežiju, ale bylo to takový vymazlený, už velmi dobře zalítaný (>50 letů) křídlo.
Bylo to nad vesnicí kde bydlím, možná se najde dobrý člověk, ale ta kamerka je na USB, takže to bude lákadlo - model k ničemu nikomu není, ale když si nechá kamerku, tak mi jaksi nemůže vrátit model bez ní. Hodí ho do kamen.

No, nebude se mi lehko spát. Zkusím ráno ještě pohledat.

- Co se dá ještě udělat pro záchranu?
- Jak příště lépe zabezpečit model, když vezme dráhu ? (existuje něco jako GSM posílač SMS se souřadnicemi - někde jsem něco četl, ale už nevím kde) ?

Díky za rady
P64 :cry:

_________________
SPEKTRUM DX6i | HD Contour GPS | ZagiKiller 1500, HotWing 1200 (+1800), Alpha 1500, SkyClimber 2000


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz