Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2011 16:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.11.2008
Příspěvky: 2356
Bydliště: Někde na okraji Mléčné dráhy, kousíček za Alfa Centauri. A tam někde je Lounsko
RiMr píše:
Dcéra mi dneska udělala pěknou fotku... Hádejte co následovalo :D

Že by se pilot katapultoval?

_________________
Co neubrzdíš neukecáš.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: ned 16.10.2011 16:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7403
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
Nekatapultoval se, ale pulky se mu stáhly... :D

Jde ještě dneska zkusit polétat s GPS, jestli změřím rychlost... Nebude nijak vysoká, to by tam musel přijít jiný motor, ale zajímá mě prostě "kolik" :)

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: stř 25.12.2013 22:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2010
Příspěvky: 1277
Ahoj, trochu oživím vlákno. Mám tohoto Foxe a chystám se na zálet. Co by mě zajímalo je, zda je k něčemu dobré vymýšlet nějaké mixy flaperony - př. přistání, vzlet a já nevím co, s větroněm jsem nikdy nelítal. A další věc, jestli je výhodně řešit diferenciaci křidýlek. Moc děkuji za odpovědi a těším se na zálet :D.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: čtv 26.12.2013 14:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7403
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
...já bych osobně tady nějaké mixování nepřeceňoval... ty křidélka jak tak mrňavé, že nějaké přizvedávání jako brzdy způsobí hlavně to, že omezíš jejich primární funkci křidélek, na nějaké "flaperony" v tomto případě nelze zareagovat jinak než "odstup satane!", diferenciaci zase uděláš jedině tak, že tu výchylku dole zmenšíš - tedy zase ve výsledku zmenšíš účinek křidélek...

Já jsem pro každou pípací špatnost :), ale tady to může být znatelně kontraproduktivní :wink:

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: čtv 26.12.2013 16:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2010
Příspěvky: 1277
Já se radši ptám, protože v návodu je doporučená diferenciace, ale tuším ty zrovna jsi to nedoporučoval a na webu flaperony - klapky vysunuté nahoru pro přistání. Teď jsem si objednal dvě 5cm prodlužovačky na serva křidýlek, abych je po rozebrání nemusel vytahoval z přijímače, ale jen z té prodlužky. Sice mohu použít V kabel, co mi k tomu dali, ale když už mám šestikanál, tak ho chvi využít pro každé křidélka zvlášť.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: čtv 26.12.2013 18:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7403
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
Pajas píše:
...na webu flaperony - klapky vysunuté nahoru pro přistání...


...webem, podle kterého jsou flaperony to co píšeš, bych se raději moc neřídil... hodinky nebo holínky, obojí se natahuje :wink:

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: čtv 26.12.2013 21:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.9.2010
Příspěvky: 1277
Omlouvám se, trochu jsem to zvoral já, na Pelikánoj píšou, že "je výhodné křidélka mixovat jako aerodynamické brzdy vysunutím nahoru" - já jsem to velice blbě interpretoval. Jinak ty toho FOXe ještě máš?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: pon 30.12.2013 20:41 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 95
Já tu diferenci mám podle návodu a s ovládáním problém není ale nemohu porovnat ovladatelnost bez diferenciace, to jsem nezkoušel. Mix křidélek jako brzdy mám také a při plném vysunutí je už třeba opravdu razantně hrabat do křidýlek.
Éro moc nezpomalí ale slušně klesá, tak že na menší plácek super.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: úte 07.01.2014 15:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Diferenciaci ve vysílači moc nedoporučuji! :!:
S Foxem1800 mám odlétáno cca 700 startů průměrně s 10min během na motor. Lecos jsem s ním už prožil, lecos vyměnil, nahradil nebo vylepšil.
S diferenciací (tedy jejím nastavením ve vysílači) jsem experimentoval hned na začátku. Neosvedčilo se to, alespoň u mne ne a řeknu proč. :idea:
Jde o to, že Fox nemá moc prohnutý profil (je to tzv polosouměrný). Malý stupeň diferenciace má nastavenou už od výroby tím, že páka serva v nulové výchylce křidélka není kolmo na osu lanovodu, ale je vychýlena směrem k trupu asi tak 30°. Tedy mělo by to tak být a je dobré si to i u nového modelu zkontrolovat, zda to tak opravdu je (setkal jsem se totiž i s tím, že na jednom křídle to bylo jinak než na druhém). V takovém případě je už z geometrie daná diferenciace výchylek cca 1:1,5 a to naprosto stačí. :wink:
Jakékoli další zvyšování diferenciace už dost vadilo při letech na zádech. Zvlášť v krizových situacích pak plná výchylka křidélek způsobovala zcela opačnou reakci (odtržení proudnic a ztráta vztlaku na křídle, které mělo jít naopak nahoru) a v malých výškách i nevyhnutnou havárii. :(

Samozřejmě dost taky záleží jaký styl létáni se s tím modelem provozuje. Jak velká předloha, tak i model je především akrobatický větroň a já taky při létání s ním preferuji neustálou akrobacii a prakticky furt na motor. Časté létání na zádech je samozřejmost. :wink:
Ale třeba ten, kdo s ním nelétá moc na zádech, dejme tomu jen svah nebo dokonce i termiku (na tu ale Fox moc není) ten tyto problémy možná nikdy nepocítí. Ale v takovém případě si ani nemusel kupovat Foxe, ale radši něco klouzavějšího (ASW a pod). :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: úte 07.01.2014 16:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Pajas píše:
...flaperony - klapky vysunuté nahoru pro přistání. Teď jsem si objednal dvě 5cm prodlužovačky na serva křidýlek, abych je po rozebrání nemusel vytahoval z přijímače, ale jen z té prodlužky. ...

Neříká se tomu náhodou spíš Butterfly? :?
Flaperony jsou přece klapky, do kterých jsou v nějaké míře domixované pohyby křidélek. :wink: Takže si myslím, že v tomhle případě je použití tohodle pojmu trochu matoucí. Flaperony mívají často větroně, když na koncích křídel mají normální křidélka (ailerons) a u kořenu klapky (flaps), případně je to dělené i na 3 části. No a ty klapky u trupu se používají především na změnu geometrie (prohnutí) profilu křídla a někdy se zejména do té další části přimixuje pohyb křidélek. Dojde tak k zvýšení jejich celkové účinnosti a ty koncové pak mohou mít o něco menší výchylky. To je výhodné zejména proto, že velká výchylka vždy způsobí značné zhoršení proudění a zvýší celkový odpor křídla. Taky se používají u samokřídel a křídel delta, kde jsou zase zmixovány pohyby křidélek a výškovky.
Ale možná máš pravdu Ty a já se pletu v pojmech :wink:
Každopádne Fox samostatné klapky nemá, má jen křidélka. I když se do nich může přimixovat funkce klapek, myslím si, že to velký význam mít nebude. Myslím si, že se tím moc nezíská, ale dost se sníží účinnost křidélek.

Každopádně s těmi produžovačkami i samostatným napájením křidélkových serv souhlasím. Je to tak lepší i z hlediska nastavení nulových poloh, případně korekcí nepřesností EPP draku. Taky si pak snadno můžeš nastavit mírné negativy (stačí u obou neutrál cca 1mm nahoru).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: úte 07.01.2014 17:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
RiMr píše:
Jde ještě dneska zkusit polétat s GPS, jestli změřím rychlost...

No a jakou rychlost jsi tenkrát naměřil s tou setovkou?
:?:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: úte 07.01.2014 18:22 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2008
Příspěvky: 7403
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Obrázky: 64
Vybírám z nějaké předverze článku co jsem psal o tomto éru do RC Revue a co jsem našel:

"I se setovým motorem ochotně stoupá (kolem 4m/s). Po srovnání modelu do horizontu, stažení plynu a “sklapnutí” vrtule, malý FOX ochotně nabere při klesavém či střemhlavém letu slušnou rychlost (až 25 m/s, to je 90 km/h!) a co je hlavní, přes svou malou hmotnost si ji dokáže dlouho udržet. Není tak problém z bezpečné výšky (která ovšem nemůže být příliš velká, jedná se o relativně malý model) 10 přemetů v bezmotorovém letu za sebou, nebo “sestavu” několika přemetů či výkrutů, let na zádech, vývrtku... A ještě mu zbude dost energie a rychlosti pro průlet kolem pilota i s následnou zatáčkou ve velkém náklonu před následujícím motorovým stoupáním k nabrání výšky před dalším bezmotorovým kocháním. Je nutné příliš netahat za výškovku a nebrzdit model. FOX má rád rychlost a pokud mu ji při létání poskytnete, chová se spořádaně a nezáludně a nehrozí nějaké nečekané padání po křídle. Jestli nabranou výšku “utratíte” v akrobatických obratech, nebo ji budete šetřit v klouzavém letu při hledání termiky nebo svahového proudění, je jen na vás. Ani tak se nedá mluvit o nějakém pomalém “brouzdání”, protože i při přeletech s malou ztrátou výšky (ztráta výšky při klouzavém letu je cca 1m/s) je rychlost modelu poměrně vysoká. Nezanedbatelným rysem je i stylový svist křídel. "

Prostě se za to nesmí tahat jako v tom vtipu "létej nízko a pomalu a v zatáčkách brzdi, ať se ti nic nestane".

Mám v tom svém už jiný, podstatně výkonnější motor (nějaký 28čkový SK3), serva vzadu, zpevněný trup, tvrdé křídlo (4 serva nakrátko) s v(y)laminovaným uhlíkovým "T" nosníkem z obou stran a potažené kombinací potištěný papír/tenký laminát (to se neprohýbá, až se jednou prohne tak to znamené že se zlomí), tvrdá výškovka i směrovka a jánevímcoještě jsem s tím chudákem provedl. Stejné věci jsem provedl i s velkým Foxem (2,3m). Něco to samozřejmě nabralo na váze, čiže to tak neklouže, ale je s tím větší prča :) Mám je zaházené (uskladněné v krabicích) ve sklepě, někdy to vytáhnu a něco natočím, stejně to chci prodat.

_________________
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: úte 07.01.2014 20:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Já jsem to měl "olaminováno" jen lepící páskou s podélnými skleněnými vlákny. Čumák a spodek trupu oblepený celý a na křídlech po 2 pásu nahoře i dole. Po téhle úpravě se křídla neprohýbala téměř vůbec, ale zas trpěla víc spojovací trubka a ta původní sklolaminátová uprostřed praskla. Nahradil jsem ji uhlíkovou a ta drží. Motor původní jsem nejprve převinul (ty samé počty závitů, ale podařilo se tam narvat drát s 1,5-násobným průřezem. S tím jsem létal téměř 2 roky, ale loni v létě jsem ho spálil. Tak jsem koupil nějakého 200W číňana, ale o moc lepší to nebylo.

Jinak podle toho co opisuješ, tak ty jsi s ním létal takovou tu pravou plachtařskou akrobacii, čili vlekem (motorem nahoru) a pak vyřádění bez motoru. No já jsem to sice taky zkoušel, ale nakonec mě víc bavilo létat furt na motor. S baterkou 1800mAh to vydrželo naplno vrčet cca 10 minut a krom stoupavých výkrutů a nožáků to s tím převinutým motorem zvládlo skoro všechno.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: úte 07.01.2014 20:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Ještě jsem se koukl na to Tvoje 2 roky staré video. Zaujalo mě:
Citace:
...kabinka opustila trup při prvním výkrutu, ale baterie jsou upevněny dobře, drží, takže letíme dál...
:lol:
Tak v mém případě jsem je tak dobře upevněné neměl, spolehl jsem se na tu jejich malou gumičku v trupu a po jednom obráceném přemetu mi také ulétla kabina a já jsem honem přistával s 1800mAh tříčlánkem visícím zboku ven z trupu a modlil se aby to ty konektory ještě chvíli udržely. :mrgreen: Od té doby navlékám na předek trupu přes kabinu 2 gumové očka a na ty jejich plastové zámky se nespoléhám.

Taky jsem jednou za letu stratil vrtuli i s kuželem. Při zastavení motoru brzda dost škubne a vrtule se odšroubovala. Vrtuli jsem pak sice našel, kužel nikoliv. Nakonec jsem původní osičku s M3 závitem nahradil hladkou trojkou z CD mechaniky a k ní koupil duralový trámec s kuželem a listy Aeronaut 10/6". Ty ale bylo nutno vyvážit. Výsledný projev byl pak mnohem lepší. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fox 1800- rcm pelikán
PříspěvekNapsal: sob 11.01.2014 21:19 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 95
VTjr píše:
Ale třeba ten, kdo s ním nelétá moc na zádech, dejme tomu jen svah nebo dokonce i termiku (na tu ale Fox moc není) ten tyto problémy možná nikdy nepocítí. Ale v takovém případě si ani nemusel kupovat Foxe, ale radši něco klouzavějšího (ASW a pod). :wink:


To je pravda ale pokud chce někdo začít koketovat s akrobacií, tak ten FOX není špatná volba. A když to přestane bavit, tak je to pořád celkem pohodový větroň. :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz