Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 18:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.10.2013
Příspěvky: 330
Bydliště: Olomouc
efektivnější mi nepřijde. Minimálně na ecalcu vychází efektivnost u quadu 90% s tmotory. Pokud bych stavěl hexu, tak si tmotory nejspíš nebudu moct dovolit, a s motory multistar mi vychází účinnost 79%. Je něco co mi uchází?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 26.03.2014 20:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
Postav a uvidis. Ja uz postavil mraky stroju a na calc moc nedej. Vychazej z hmotnosti ktere chces zvednou. Pocitej cca 150w na 1.4 kg pri 50% zatizeni motoru pri 10 vrtuli. Pokud bude vetsi vrtule tak to bude lepsi. Potom zvol motory nejmenci aby daly dany vykon. Rozdil v motorech bude tak kolem 5% max. Efektivnejsi je nizssi napeti takze na 3s budes letat dele o proti 4s za predpokladu stejneho naboje.
Navic u quad cim vic ti bude stoupat hmotnost tim podtstne vice prikonu. Vychazi to z charakteristiky motoru. Na zacatku ma motor treba kolem 10g na wat a ke konci treba 5g/watt

Treba v calcku zvetsuj vrtuli a bude ti stoupat letovy cas coz uplne neni pravda dale nebere v potaz kroutici moment motoru zda je schopen ho dat.

Velice kvalitni motory s kvalitnima loziskama je ld power. Osobne mne zpadla brada. Loziska tichocka rotor dynamicky dovazenej ze vnitr kapkama hmoty.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 7:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 8.10.2013
Příspěvky: 330
Bydliště: Olomouc
Nedávno jsem se tady ptal, proč velké hexy létají na 6S baterie. Bylo mi řečeno, že čím vyšší napětí, tím efektivnější. I v ecalcu mi to tak vychází. Když dám nějakou sestavu na 5S a potom 4S tak 4S má mnohem menší letový čas.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 7:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1151
Bydliště: Hlučín, CZ
Vyssi napeti = nizsi proud pri stejnem prikonu = mensi ztraty na vedeni a konektorech a regulaci. Proto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 7:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1151
Bydliště: Hlučín, CZ
Kamikaze591 píše:
Je nějaký důvod jít do hexy? Opravdu při výpadku jednoho motoru dokáže přistát? Já si říkám, jestli není lepší použít kvalitní komponenty do quadu než jít do hexy s omezeným rozpočtem a něco šetřit na komponentech.

Na youtube jsou videa, kde s hexou bez jednoho motoru i letaji. Ale taky jsou tam videa, kdy za podobnych situaci havaruji. Zalezi na okolnostech.
Obecne lze rict, ze s quadem to zapichnes na 100% ale s hexou se zpravidla da nouzove pristat. DJI tvrdi, se Naza je v te situaci dokonce i riditelna (se zapnutym IOC).
Dost zalezi na konkretni konstrukci, zatizeni, velikosti vrtuli apod.
Chces-li mit jistotu, tak je treba to vyzkouset. Porid si rc spinac, protahni pres nej signal k jednomu reglu a za letu pomoci tx ho vypni. A uvidis. Kdyz budes mit dost vysky, tak ho muzes pak zase v pripade nouze zapnout.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 8:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
dt píše:
Vyssi napeti = nizsi proud pri stejnem prikonu = mensi ztraty na vedeni a konektorech a regulaci. Proto.


to je pravda, ale klesne ti g/w, takže při stejném náboji (ne kapacitě) jsi na tom lépe s nižším napětím.

proč to tak je, to nevím, ale zajímal by mně důvod. Informace je ověřena několika měřeníma v různých konfigurací.
je ta dáno asi U=IxR a je horší proměna na tah vrtule ??


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 8:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
jeho nezajím příkon, ale množství energie, které potřebuje na vis. Nebo aspoň u mně to tak je :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 9:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1151
Bydliště: Hlučín, CZ
jaroslav.falcon píše:
jeho nezajím příkon, ale množství energie, které potřebuje na vis. Nebo aspoň u mně to tak je :D

Na vis samozřejmě potřebuješ příkon i energii, nečekaně. :wink:
Příkon potřebuješ, aby to viselo. Energii potřebuješ, aby to viselo požadovaně dlouho. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 10:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1151
Bydliště: Hlučín, CZ
jaroslav.falcon píše:
to je pravda, ale klesne ti g/w, takže při stejném náboji (ne kapacitě) jsi na tom lépe s nižším napětím.

Pokud chceš letět stejně dlouho, musíš při nižším napětí zase pro změnu přidat mAh.
Dalo by se to přirovnat k tomu, že sadu původně 6S zapojíš jako 3S2P. Těžká je stejně, energie stejně, napětí poloviční.
Ale s nižším napětím máš menší otáčky, takže dáš větší vrtuli (máš větší proudy). Pokud ti to za této konfigurace letí déle, tak jenom proto, že použíté větší a pomalejší vrtule jsou více efektivnější, než kolik jsi nabral ztrát větším proudem. Jinak to neumím vysvětlit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 11:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
6S vs 3s2P ano to je stejný náboj.

ale pokud budu mít motor, který mohu provozovat např na 3S a 4S a stačí my otačky na 3S tak je efektivnější varianta , ale pro stejný náboj musím navýšit kapacitu aby se rovnala náboji na 4S.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 11:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
jasně , že tam bude příkon ale důležitý je výkon a z toho plyne kolik zvedna na watt gramu. v konfiguraci 3s a 4s to muže být klidně až 2g rozdílu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 11:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
ještě jednoduše.
platí pro jeden typ motoru, který lze provozovat např 2s-4s se stoupajícím napětím klesá účinnost.

proč? to nevím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 12:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
dt píše:
....Pokud chceš letět stejně dlouho, musíš při nižším napětí zase pro změnu přidat mAh.
Dalo by se to přirovnat k tomu, že sadu původně 6S zapojíš jako 3S2P. Těžká je stejně, energie stejně, napětí poloviční.
Ale s nižším napětím máš menší otáčky, takže dáš větší vrtuli (máš větší proudy). Pokud ti to za této konfigurace letí déle, tak jenom proto, že použíté větší a pomalejší vrtule jsou více efektivnější, než kolik jsi nabral ztrát větším proudem. Jinak to neumím vysvětlit.

Vysvětluješ to velice správně. :)
Tady je zásadní jedna věc. Stejný motor na vyšší napětí MUSÍ mít menší vrtuli. A menší vrtule má nižší účinnost. Proto je třeba při uvažovaném vyšším napětí použít motor s nižším KV, aby bylo možno použít stejně velkou vrtuli. Není správné použít stejný motor pro 3S i 4S.Nebo přesněji - motor se stejným KV. Pak se efekt lepší účinnosti vysokonapěťového setupu projeví. Jinak se to spíš zhorší. Je to třeba posuzovat v souvislostech.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 12:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
ja to provozuji na motorech 750 KV vrtule 10x4.5. létám 3s i 4s. stejný motor stejná vrtule. Pro můj kopter stačí 3S a 4S používám na divočinu, ale mohu ji použit i na klid. V tomto případě platí co jsem psal výše.

pokud použiji motory s 920kv a stejné vrtule a 3S tak účinnost stoupne cca o 8% to už si přesně nepamatuji.



podívejte se na stránky T motor nebo rc timer, u některých motorů je udávaná účinnost g/w při stejné vrtuli a různém napětí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.03.2014 13:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1151
Bydliště: Hlučín, CZ
Troll píše:
...

Jo, to by odpovídalo mé zkušenosti:

1. quad, 3S 5000mAh, 1200kV, 8x4,5", 1,2kg = 15 minut letu
2. hexa, 3S 5000mAh, 920kV, 10x4,5", 1,6kg = 15 minut letu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz