Pokrok se nedá zastavit. Nástroje řízené pomocí počítače ulehčují výrazně práci. Výroba strojů, příprava podkladů výkresů. I poptávky a nabídky mezi rcmaniaky.
čtv 26.03.2020 14:39
Zdravím,
začínam s 3D tlačou a potreboval by som upraviť súčiastku, ktorá je len v .STL formáte.
Na kreslenie používam Inventor (som začitočník), ten síce súčiastku naimportuje, dokážem ju otáčať a tak, ale nedokážem napr. predĺžiť jednu stranu a pod.
Vie niekto nejaký postup, ako na to?
Vďaka!
čtv 26.03.2020 14:44
Přehodil jsem ti to do CNC dílny...
Používám 3D Builder co je přímo ve Windows10. Za mě docela přijatelné.
https://www.microsoft.com/cs-cz/p/3d-bu ... zdncrfj3t6
čtv 26.03.2020 15:18
STL je formát naprosto základní. Obsahuje v podstatě jen trojúhelníky, normály a origin.
Mě se osvědčil Blender. Má spoustu skvělých funkcí, které usnadňují práci s STL, a také sadu nástrojů pro 3D tisk.
Ovšem je nutné se to naučit, tak jako asi všechno.
čtv 26.03.2020 16:25
mior píše:Zdravím,
začínam s 3D tlačou a potreboval by som upraviť súčiastku, ktorá je len v .STL formáte.
Na kreslenie používam Inventor (som začitočník), ten síce súčiastku naimportuje, dokážem ju otáčať a tak, ale nedokážem napr. predĺžiť jednu stranu a pod.
Vie niekto nejaký postup, ako na to?
Vďaka!
Namám neako moc skúseností....
pokiaľ potrebuješ len niečo rozdeliť, natiahnúť zvečšiť zmenšiť... tak by to šlo.
Ak potrebuješ večšiu úpravu - potom skôr nakresliť nanovo....
Podľa
mňa je STL needitovateľné - niečo ako bitmapa....
Ak to bol cudzí výtvor - potom som importoval do OnShape a tam použil ako podklad a na ňom som to prekreslil nanovo....
Rimr robil úpravy na Easymax v Simplify 3D - ale ten je už platený....
EDIT
Skôr by si mal dať konkrétny dotaz s obrázkom toho, čo chceš robiť
čtv 26.03.2020 16:47
Tak STL je když to zjednodušíme mračno bodů a mezi sebou nemají žádné vazby, takže zobrazit jo, upravit těžce, opravdu je mnohdy rychlejší to znova nakreslit.
čtv 26.03.2020 17:25
blesk píše:Tak STL je když to zjednodušíme mračno bodů a mezi sebou nemají žádné vazby, takže zobrazit jo, upravit těžce, opravdu je mnohdy rychlejší to znova nakreslit.
proste ako vektorový obrázok vs bitmapa....
čtv 26.03.2020 19:10
Nechcem len natiahnuť percentuálne, to dokážem aj v siceri.
Skôr potrebujem trochu upraviť, teda predĺžiť jednu stranu alebo bok súčiastky atď.
Čiže to asi také jednoduché nebude...
A pomohlo by prevod do dwg?
čtv 26.03.2020 19:41
pri jednoduchych veciach mi fungoval import do SketchUp-u, potom bolo treba sa s tym pohrat (CleanUp plugin), ale ak chces "velku" upravu, tak mozno nakoniec skoncis pri nakresleni nanovo, to maju pravdu.
čtv 26.03.2020 19:56
mior píše:Nechcem len natiahnuť percentuálne, to dokážem aj v siceri.
Skôr potrebujem trochu upraviť, teda predĺžiť jednu stranu alebo bok súčiastky atď.
Čiže to asi také jednoduché nebude...
A pomohlo by prevod do dwg?
nepomohl, ono se ti to převede jako mračno bodů...
čtv 26.03.2020 20:12
STL upravuji běžně, jak jsem psal, v Blenderu.
Pošli mi to STL a napiš, co chseš prodloužit a o kolik.
čtv 26.03.2020 21:41
mior píše:Nechcem len natiahnuť percentuálne, to dokážem aj v siceri.
Skôr potrebujem trochu upraviť, teda predĺžiť jednu stranu alebo bok súčiastky atď.
Čiže to asi také jednoduché nebude...
A pomohlo by prevod do dwg?
S .STL můžeš pracovat už buď jako s celkem -zmenšit, ořezat, protáhnout v nějakém směru. A nebo to samé s se skupinou označených trojúhelníků.
A potom dotaháním jednotlivých bodů doladit.Vše je neúměrně pracné a je jednoduší model přemodelovat. Ale můžeš danou část odříznout a modelovat nově pouze tu část , co potřebuješ upravit. Bohužel kdybys ukázal model a řekl co s ním chceš udělat, byla by odpověď mnohem jednodušší a přesnější.
čtv 26.03.2020 21:57
Lubosh už to tu psal 2x a já se přidávám, v Blenderu se STL edituje velmi příjemně.
čtv 26.03.2020 22:43
Lubosh píše:STL upravuji běžně, jak jsem psal, v Blenderu.
Pošli mi to STL a napiš, co chseš prodloužit a o kolik.
Ja to nechcem jednorázovo, ja sa to chcem naučiť.
Blender som stiahol, vraj by mal vedieť aj prevod do dwg, ale nenašiel som to tam...
no a niektoré stl mi nechce otvoriť...
V podstate to chcem kvôli tomu, že na nete sa nájde kopec hotových vecí na rc modely (držiaky serv, kužele, krytky a iné), bohužiaľ všetko len v stl. No a ja som si myslel, že by som to nejako mierne poupravil podľa seba.
čtv 26.03.2020 23:36
Ahoj, pre Inventor existuje:
https://apps.autodesk.com/INVNTOR/en/De ... 1561238771 Je to viazané nejakými podmienkami.
Ale nebuď smutný, škoda času. Model STL nemá v sebe zapísané parametre, takže ak sa Ti podarí korektná konverzia, máš objemové teleso a úžitok takmer nulový.
Potvrdzujem: vymodelovanie je rýchlejšie a zároveň tým budeš mať editovateľný model.
pát 27.03.2020 9:26
Pokud STL nevidíš po importu, musíš nastavit origin do středu modelu a posunout ho na nulové souřadnice.
Pokud není soubor poškozený, Blender ho naimportuje 100%.
Některá STL z webu jsou špatně udělaná. Blender je sice načte, ale ve sliceru to pak zlobí. Doporučuji opravit, já používám Netfabb online.
Upravuji i hodně složité STL modely, párkrát i z 3D scaneru. Používám hodně částečné deformace (Latice) a ohýbání pomocí kostí (Bones). Výhodou je, že si můžeš obarvit oblast, kam budou deformace zasahovat, a určit elasticitu okolí.
Blender je spíše pro sochaře, a není to parametrické kreslení jako ve Fusion a pod.
Nicméně technické kreslení je také možné, do určité úrovně.
Zabere dost času se to naučit, pak ale člověk ocení jeho kvality.