Autor |
Zpráva |
ondra1402
|
Napsal: čtv 25.07.2019 16:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.11.2008 Příspěvky: 442 Bydliště: Znojmo
|
dural frézuju úplně poprvé, 6mm 3břitou frézou, 1mm do hloubky a max 2mm úběr. Můžu prosím ještě vědět, na jaké otáčky a s jakým posuvem frézuješ? Díky.
Nechci, aby to vyznělo, že si nevážím rad, ale zdá se mi, že dokud nevyřeším problém s tím, že se kapalina ve vřeteni neohřeje, nemá zatím smysl řešit průtok.. Teď jsem zkusil pod tlakem prohnat celým oběhem vodu, vyteklo z toho cosi kalnýho a průtok se okometricky zvýšil cca o 1/2. Zapínám frézku a uvidím, jestli se něco zlepší.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 25.07.2019 17:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Legionely*) patří mezi takzvané slizotvorné organismy, tam kde nejde odstranit teplotou proplachovací vody nad 80°C, se ze sloučenin chlóru, nejčastěji využívá oxid chloričitý (ClO2). Ten oproti jiným používaným metodám chemické dezinfekce dokáže účinně odstranit i biofilmy a úsady *)Tibet houba, Kombucha, japonské krystaly Pokud by tam mohly být i jiné úsady spíš obvyklé v chladicích soustavách automobilů, tak pro následný výplach se použije některý z čističů chladiče (před vypuštěním vhodný oběh po dobu cca 1/2 h) určený pro proplach chladící soustavy (odstraňující rez, mastnotu, vodní kámen a veškeré usazeniny z vnitřního povrchu).
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: čtv 25.07.2019 19:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
to mě těší s tím tlakem, máš směr, ale zkus následně i zredukovat tu délku hadic, ....praktický pokus: Zkus tu hadici naplněnou vodou ,,per-huba,, vodu vyfouknout v celé délce a pak zkus stejnou, ale jen metrovou...... a pak si to promítni do malého nanicovatého oběhového čerpadélka..... Myslíš , že to zvládá dobře? Jen pozor na ty bakterie při testování ,,per-huba,,
Naposledy upravil ufon13 dne čtv 25.07.2019 19:59, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: čtv 25.07.2019 19:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Zatím nemám osobní zkušenosti s vodním chlazením. Ale v počítačích se radiátorem s jedním 120mm větrákem chladí jen 100W procesor. Je tady pravda, že větrák bývá pomaloběžný a pumpa skoro neslyšná. Teplota procesoru je vždy mnohem větší než vody (např. 65°C vs 35°C). Důležité je, aby voda odebírala dostatek tepla a aby radiátor byl schopen toto teplo uchladit. V opačném případě i nezavzdušněný systém prostě nestačí. Také by se neměl kombinovat hliník a měď, kvůli riziku galvanické koroze. Chladící médium be neměla být obyč voda, ale destilovaná s příměsí glykolu.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pát 26.07.2019 8:06 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Pokud máš takhle zaprasený vřeteno, tak je opravdu nejvhodnější ho rozebrat a vyčistit. Označ si polohy všech dílů a zase to stejně slož. Doporučuju si celý postup fotit. Kal ti z toho téct nesmí.
Jako alternativu bych čerpadlo vyndal. Připojil na něj hadici s horkou vodou a nějakou dobu proplachoval tlakem. Chce s tím ale otáčet do různých poloh aby z něj ten sajrajt vytekl. Ale jestli to pomůže nejde říct s jistotou.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 26.07.2019 8:54 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Grugh píše: Teplota procesoru je vždy mnohem větší než vody (např. 65°C vs 35°C).
Ano, ale tady neporovnává teplotu motoru na závitech uvnitř, ale na plášti motoru. Takže ten teplotní rozdíl v jeho případě musí být nepatrný.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 26.07.2019 9:03 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
ondra1402 píše: dural frézuju úplně poprvé, 6mm 3břitou frézou, 1mm do hloubky a max 2mm úběr. Můžu prosím ještě vědět, na jaké otáčky a s jakým posuvem frézuješ? Díky.
já posuvy mám malé - u tohoto průměru tak 5-6 mm/s. Jde hlavně o to jak chladíš. Já pouze nepatrně olejem. Vždy jde o to, aby se to stačilo uchladit a co je to za materiál. Já jedu výhradně 7075 T651. otáčky přesně nevím -odhaduji kolem 15000.
|
|
Nahoru |
|
|
ondra1402
|
Napsal: pát 26.07.2019 9:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.11.2008 Příspěvky: 442 Bydliště: Znojmo
|
ufon13 píše: to mě těší s tím tlakem, máš směr, ale zkus následně i zredukovat tu délku hadic, ....praktický pokus: Zkus tu hadici naplněnou vodou ,,per-huba,, vodu vyfouknout v celé délce a pak zkus stejnou, ale jen metrovou...... a pak si to promítni do malého nanicovatého oběhového čerpadélka..... Myslíš , že to zvládá dobře? Jen pozor na ty bakterie při testování ,,per-huba,, Je mi jasný, že ta dlouhá hadice klade dost významný odpor. Však taky když jsem zkoušel různá čerpadla, většina pohořela na tom, že přes tu hadici nedovedly rozumně protlačit dostatečné množství vody. Zapojím provizorní okruh s krátkými hadicemi a uvidím, jak se to bude chovat. Pořád si ale myslím, že zvýšením průtoku se neřeší prvotní příčina - že vřeteno z nějakého důvodu neodevzdává proudící kapalině dost tepla.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 26.07.2019 13:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Nedostatečný prostup - odvod tepla. Pokud jde změřit průtok a rozdíl teploty vstupní a výstupní kapaliny je to více méně objektivní hodnota. Zejména pokud jde porovnat s jiným vřetenem za obdobných podmínek Jasně, že to neodhalí primární příčinu - kořenový problém. Stejně tak větší průtok zlepšené chlazení, by mohl tu primární příčinu překrývat. Pokud je ta primární příčina mimo schopnosti uživatele, nezbývá než to řešit: přestávkami, větším průtokem, snížením teploty kapaliny na vstupu - nejjednodušeji asi výkonem ventilátoru
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pát 26.07.2019 21:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
docela mě to zajímá , dej vědět jak to vypadá s krátkými hadicemi. pokud je chladící struktura na vřetenu z hliníkua má problém s ucpáním je tu ,,kacířská,, verze odstranění..... proplach louhem sodným leč pak je třeba velmi rychlá neutralizace alespon octem....... ale je to riziko těsnící kroužky louh přežijou minimálně v 5 minutách ale netuším jak vypadá ,,vnitřní povrch,, motoru vřetena..... a co sním louh udělá...... Každopádně pokud to jde rozebrat rozebral bych to ...... než riskovat je to spolehlivější ..... pokud to nejde stejně budeš mít problém který časem vyřešíš jiným vřetenem pak bych zkusil to louhování zevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|