Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 16:24 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.11.2008
Příspěvky: 442
Bydliště: Znojmo
dural frézuju úplně poprvé, 6mm 3břitou frézou, 1mm do hloubky a max 2mm úběr. Můžu prosím ještě vědět, na jaké otáčky a s jakým posuvem frézuješ? Díky.

Nechci, aby to vyznělo, že si nevážím rad, ale zdá se mi, že dokud nevyřeším problém s tím, že se kapalina ve vřeteni neohřeje, nemá zatím smysl řešit průtok..
Teď jsem zkusil pod tlakem prohnat celým oběhem vodu, vyteklo z toho cosi kalnýho a průtok se okometricky zvýšil cca o 1/2. Zapínám frézku a uvidím, jestli se něco zlepší.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 17:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Legionely*) patří mezi takzvané slizotvorné organismy, tam kde nejde odstranit teplotou proplachovací vody
nad 80°C, se ze sloučenin chlóru, nejčastěji využívá oxid chloričitý (ClO2). Ten oproti jiným používaným metodám
chemické dezinfekce dokáže účinně odstranit i biofilmy a úsady *)Tibet houba, Kombucha, japonské krystaly
Pokud by tam mohly být i jiné úsady spíš obvyklé v chladicích soustavách automobilů, tak pro následný výplach
se použije některý z čističů chladiče (před vypuštěním vhodný oběh po dobu cca 1/2 h) určený pro proplach
chladící soustavy (odstraňující rez, mastnotu, vodní kámen a veškeré usazeniny z vnitřního povrchu).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 19:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
to mě těší s tím tlakem, máš směr, ale zkus následně i zredukovat tu délku hadic, ....praktický pokus:
Zkus tu hadici naplněnou vodou ,,per-huba,, vodu vyfouknout v celé délce a pak zkus stejnou, ale jen metrovou...... a pak si to promítni do malého nanicovatého oběhového čerpadélka..... Myslíš , že to zvládá dobře?
Jen pozor na ty bakterie při testování ,,per-huba,, :wink:


Naposledy upravil ufon13 dne čtv 25.07.2019 19:59, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2019 19:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
Zatím nemám osobní zkušenosti s vodním chlazením. Ale v počítačích se radiátorem s jedním 120mm větrákem chladí jen 100W procesor. Je tady pravda, že větrák bývá pomaloběžný a pumpa skoro neslyšná.
Teplota procesoru je vždy mnohem větší než vody (např. 65°C vs 35°C).
Důležité je, aby voda odebírala dostatek tepla a aby radiátor byl schopen toto teplo uchladit. V opačném případě i nezavzdušněný systém prostě nestačí.
Také by se neměl kombinovat hliník a měď, kvůli riziku galvanické koroze.
Chladící médium be neměla být obyč voda, ale destilovaná s příměsí glykolu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2019 8:06 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Pokud máš takhle zaprasený vřeteno, tak je opravdu nejvhodnější ho rozebrat a vyčistit.
Označ si polohy všech dílů a zase to stejně slož. Doporučuju si celý postup fotit.
Kal ti z toho téct nesmí.

Jako alternativu bych čerpadlo vyndal. Připojil na něj hadici s horkou vodou a nějakou dobu proplachoval tlakem. Chce s tím ale otáčet do různých poloh aby z něj ten sajrajt vytekl. Ale jestli to pomůže nejde říct s jistotou.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2019 8:54 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Grugh píše:
Teplota procesoru je vždy mnohem větší než vody (např. 65°C vs 35°C).

Ano, ale tady neporovnává teplotu motoru na závitech uvnitř, ale na plášti motoru. Takže ten teplotní rozdíl v jeho případě musí být nepatrný.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2019 9:03 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ondra1402 píše:
dural frézuju úplně poprvé, 6mm 3břitou frézou, 1mm do hloubky a max 2mm úběr. Můžu prosím ještě vědět, na jaké otáčky a s jakým posuvem frézuješ? Díky.



já posuvy mám malé - u tohoto průměru tak 5-6 mm/s. Jde hlavně o to jak chladíš. Já pouze nepatrně olejem. Vždy jde o to, aby se to stačilo uchladit a co je to za materiál. Já jedu výhradně 7075 T651. otáčky přesně nevím -odhaduji kolem 15000.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2019 9:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.11.2008
Příspěvky: 442
Bydliště: Znojmo
ufon13 píše:
to mě těší s tím tlakem, máš směr, ale zkus následně i zredukovat tu délku hadic, ....praktický pokus:
Zkus tu hadici naplněnou vodou ,,per-huba,, vodu vyfouknout v celé délce a pak zkus stejnou, ale jen metrovou...... a pak si to promítni do malého nanicovatého oběhového čerpadélka..... Myslíš , že to zvládá dobře?
Jen pozor na ty bakterie při testování ,,per-huba,, :wink:


Je mi jasný, že ta dlouhá hadice klade dost významný odpor. Však taky když jsem zkoušel různá čerpadla, většina pohořela na tom, že přes tu hadici nedovedly rozumně protlačit dostatečné množství vody. Zapojím provizorní okruh s krátkými hadicemi a uvidím, jak se to bude chovat.

Pořád si ale myslím, že zvýšením průtoku se neřeší prvotní příčina - že vřeteno z nějakého důvodu neodevzdává proudící kapalině dost tepla.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2019 13:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Nedostatečný prostup - odvod tepla. Pokud jde změřit průtok a rozdíl teploty vstupní a výstupní kapaliny
je to více méně objektivní hodnota. Zejména pokud jde porovnat s jiným vřetenem za obdobných podmínek
Jasně, že to neodhalí primární příčinu - kořenový problém. Stejně tak větší průtok zlepšené chlazení, by mohl
tu primární příčinu překrývat. Pokud je ta primární příčina mimo schopnosti uživatele, nezbývá než to řešit:
přestávkami, větším průtokem, snížením teploty kapaliny na vstupu - nejjednodušeji asi výkonem ventilátoru


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2019 21:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
docela mě to zajímá , dej vědět jak to vypadá s krátkými hadicemi.
pokud je chladící struktura na vřetenu z hliníkua má problém s ucpáním je tu ,,kacířská,, verze odstranění..... proplach louhem sodným leč pak je třeba velmi rychlá neutralizace alespon octem....... ale je to riziko těsnící kroužky louh přežijou minimálně v 5 minutách ale netuším jak vypadá ,,vnitřní povrch,, motoru vřetena..... a co sním louh udělá......
Každopádně pokud to jde rozebrat rozebral bych to ...... než riskovat je to spolehlivější ..... pokud to nejde stejně budeš mít problém který časem vyřešíš jiným vřetenem pak bych zkusil to louhování zevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz