Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Databáze vyzkoušených fréz
PříspěvekNapsal: úte 27.03.2018 19:39 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.11.2008
Příspěvky: 442
Bydliště: Znojmo
Zdravím vespolek.
Postavil jsem si frézku a učím se s ní zacházet. Na webu se dají sehnat informace ke každému detailu stavby CNC, ale se samotným frézováním je to celkem bída.
Vzhledem k tomu, že je tu spousta machrů přes CNC, napadlo mě, že bychom společnými silami mohli udělat jakousi "databázi" fréz, které máte osobně ozkoušeny, a to ideálně včetně doprovodných informací:

slovní popis + průměr stopky + průměr frézy + hlouba řezu
materiály, na kterých se osvědčila + feedrate a otáčky
link do eshopu.

Protože jsem v tomhle začátečník, můžu zatím zmínit jedinou:

dvoubřitá 1,5mm fréza - 3,175 x 1,5 x 6mm
obyč buková překližka 5mm na jeden záběr při 2200mm/min a 18k rpm
banggood


Mám s ní (s jediným kusem) odhadem 40m řezu a pořád jede. Dělá ošklivé otřepy, ale vyfrézovano udesku stačí naplocho vzít houbičkou a všechno jedním tahem odpadá. Samotný řez je pěkně čistý.

Alespoň pro mě osobně by to byl skvělý zdroj informací. Prozatím hlavně lámu a tápu, jakou frézu na jaký materiál použít a metoda pokus omyl v tomhle případě není úplně vhodná:)

Ondra


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Databáze vyzkoušených fréz
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 0:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
To máš těžký, nikde nemáš záruku že když se po půl roce obrátíš na stejnýho rejžáka, že ti znova pošle stejně kvalitní frézičku jako poprvé. Osobní zkušenost. Dokonce i v sadě několika průměrů nebyly frézičky stejný kvality. Třetina byla tupá jak prd..l. :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Databáze vyzkoušených fréz
PříspěvekNapsal: stř 28.03.2018 5:02