RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Odlepování 3D výtisků
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=146&t=83073
Stránka 1 z 2

Autor:  samuel [ sob 10.02.2018 12:02 ]
Předmět příspěvku:  Odlepování 3D výtisků

Možná hodně divná a hloupá otázka ale jelikož jsem do teď používal na odlepení výtisků z PLA klasický zalamovák a málem sem si uříznul prst (tři stehy) tak bych se rád zeptal čím odlepujete? Tisknu na sklo potřené koresem a drží to pekelně. :lol:

Autor:  Vladimir7 [ sob 10.02.2018 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

Obyčejnou špachtli - tenkou, šíře 30mm, zbroušenou ala dláto


Sent from my iPad and I will remove the signature Pro

Autor:  bahora [ sob 10.02.2018 14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

Tisknu na laminátovou desku, na které mám přilepen Ultem a tu desku pak sundám a jednoduše prohnu.
Výtisk se sám odlepí a pokud je to velká plocha tak se odlepí rohy a pak pod výtisk hravě zasuneš nerezovou špachtli ...

https://www.ges.cz/cz/cuh-1-5-200x300-GES07713737.html

Autor:  Amper [ sob 10.02.2018 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

nepracuje ta deska pri nahrati ? Uvazoval jsem o jejim pouziti ale s medi misto skla - na med bych dal kores a jeste by to cetla pinda :-)

Autor:  bahora [ sob 10.02.2018 17:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

Amper píše:
nepracuje ta deska pri nahrati ? Uvazoval jsem o jejim pouziti ale s medi misto skla - na med bych dal kores a jeste by to cetla pinda :-)


Každý materiál při nahřátí musí pracovat... Natemperuješ požadovanou teplotu a pak se to nemá kam hnout.Nahřívám z "nuly" na 110°C za 4 minuty a laminát na to nic neříká. Ultem na tom drží taky perfektně.

S tím koresem na měď nevím zda si pomůžeš, laborování a patlání všeho možného už mám za sebou, Ultem řeší skoro vše.

Věci na ní vytištěné sedí přesně, oproti hliníkové desce je jediný rozdíl že je zapotřebí ji pořádně připnout sponkama k podložce, aby já nezvedalo pnutí materiálu. 1,5mm laminát je akorát, menší tloušťku bych již nedával.

Autor:  Amper [ sob 10.02.2018 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

Ultem mas odkud ?

Autor:  Amper [ sob 10.02.2018 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

a funguje na nem pla, abs i pet-g ?

Autor:  jirka525 [ sob 10.02.2018 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

Já jsem PEI Ultem fólii používal a nechtěl bych už nic jiného. Tisknul jsem pouze PLA, ABS a PETG a všechno drželo výborně. Při tisku PETG jsem dokonce musel trysku přizvednout asi o 100um proti jiným materiálům protože výtisk nešel sundat ani za použití hrubého násilí.

Autor:  bahora [ sob 10.02.2018 23:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

Ultem normálně od Průši, pošle ti to ze svého ešopu.

Vše na něm drží dobře, pouze u malých dílů z ABS s podstavou výtisku o průměru 3-5m a stěně 0,8mm potírám koresem.

Autor:  Celeron [ ned 11.02.2018 2:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

samuel píše:
Tisknu na sklo potřené koresem a drží to pekelně. :lol:

Tak na ten kores fokni Megastrong a bude ti to po zchladnutí na cca 40 stupňů odskakovat samo. Ale bacha, když to úplně vystydne, tak jde taky strašně blbě.

Autor:  kroxigor [ ned 11.02.2018 8:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

Seřiď si 1. vrstvu máš to moc připláclé, pak to moc drží.... ABS chce větší rozplácnutí u PLA stačí jen mírné

Na PLA stačí jedna tenká vrstva Kores a za tepla to sundám lámacím nožem nebo po vychladnutí se to odloupne samo

Jinak doporučuju koupit PEI/Ultem na tom drží téměř vše (akorád pozor na Flex) Už víc jak rok tisknu na PEI as nemám problém - zatím jsem ani plát neměnil i po stovkách hodin pořád bez poškození.
(Jedu na 3 tiskárnách - 2 PEI a 1 se sklem/hliníkem)
https://shop.prusa3d.com/cs/dily-pro-3d ... folie.html

Jo a taky je dobré místo skla použít hliník - rovnoměrnějc rozvádí teplo ale nelze na něj použít Kores
http://obchod.rebelove.org/mechanicke-d ... o-mk2.html

Autor:  bahora [ ned 11.02.2018 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

kroxigor píše:
Jo a taky je dobré místo skla použít hliník - rovnoměrnějc rozvádí teplo ale nelze na něj použít Kores
http://obchod.rebelove.org/mechanicke-d ... o-mk2.html


Jde, nalepíš na hliník zdrsněný PEI nebo Kapton nebo ten ULTEM a můžeš mazat kores nebo lak

Autor:  kroxigor [ ned 11.02.2018 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

No pak nemažeš Kores na hliník, ale na to co už máš nalepený na hliníku. Bylo to myšleno tak že nelze mazat Kores přímo na hliník.

Jo a jen tak pro info PEI=ULTEM

Autor:  bahora [ ned 11.02.2018 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

kroxigor píše:
Jo a jen tak pro info PEI=ULTEM


Máš své tvrzení podložené praktickou zkušeností?

Minimálně u většiny PEI se od průša ULTEM liší barvou a tloušťkou, takže nepředpokládám že je to na 100% totéž a an PEI z chiny si dost lidí stěžovalo.

Autor:  Arcicorsa [ ned 11.02.2018 17:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlepování 3D výtisků

Já když to nemůžu sundat z podložky tak s tím letím do mrazáku... Dám to tam, po pěti minutách se ozve z mrazáku rána a je hotovo 8) ..

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/