Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: ned 11.02.2018 22:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2007
Příspěvky: 3121
Bydliště: Středočesko, ČR
Obrázky: 0
bahora píše:

Máš své tvrzení podložené praktickou zkušeností?

Minimálně u většiny PEI se od průša ULTEM liší barvou a tloušťkou, takže nepředpokládám že je to na 100% totéž a an PEI z chiny si dost lidí stěžovalo.


Otevřels odkaz na Průša PEI? https://shop.prusa3d.com/cs/dily-pro-3d ... folie.html

a kdyby to nestačilo https://en.wikipedia.org/wiki/Polyetherimide

ale hádat se nebudu asi s tím máš víc zkušeností já jsem jen amatér ...


Přílohy:
01.png
01.png [ 222.37 KiB | Zobrazeno 967 krát ]

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: ned 11.02.2018 23:57 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 131
Obrázky: 2
Nikdo se nehádá, jen znám českou povahu, ušetřím nákupem z číny a pak se bude divit že čínské PEI není to samé co na tvém obrázku. Jinak mi je to úplně fuk.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: pon 12.02.2018 9:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4439
jirka525 píše:
Já jsem PEI Ultem fólii používal a nechtěl bych už nic jiného. Tisknul jsem pouze PLA, ABS a PETG a všechno drželo výborně. Při tisku PETG jsem dokonce musel trysku přizvednout asi o 100um proti jiným materiálům protože výtisk nešel sundat ani za použití hrubého násilí.


Souhlasím s tím, že se na PEI dobře tiskne PLA i PETG. Flex se tiskne "až moc dobře", drží tak dobře, až je ho problém sundat. Nicméně pro věci s ne úplně extrémní plochou (třeba kolečka pro letadlo od 3dlabprint) to jde, stačí docela dost zvednout trysku. U něčeho "přes celou desku" už to bude horší, nicméně "fint" na úpravu adheze je popsáno dost.

S ABS je to ale podle mé zkušenosti o dost složitější, tady se extrémně liší výsledky podle typu filamentu a možná dokonce barvy. Mám například dvě cívky z Hobbykingu, podle provedení a popisek jde o stejného výrobce i typ. Ovšem zatímco transparentní zelený se tiskne naprosto perfektně, tak bleděmodrý ABS na PEI drží vyloženě blbě. Podobných odlišností je více, starší ABS z Mladče patří také k těm "problematičtějším". A tady musím říct, že mám přímé srovnání a zrovna třeba to ABS z Mladče se na skle s ABS juice chovalo naprosto perfektně, naopak na PEI je velmi podprůměrné. Je klidně možné, že například nové "ABS not dead" také z Mladče bude lepší, to ale nic nemění na tom, že materiál dobře fungující na tradičním skle s juice na PEI funguje špatně. Nedá se tedy říct, že by PEI bylo nějakým všelékem, bohužel tak ideální to opravdu není :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: pon 12.02.2018 9:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4439
bahora píše:
Minimálně u většiny PEI se od průša ULTEM liší barvou a tloušťkou, takže nepředpokládám že je to na 100% totéž a an PEI z chiny si dost lidí stěžovalo.


Tady se dohromady pletou dvě věci... Zaprvé PEI a ULTEM by opravdu mělo být to samé, v tom má kroxigor pravdu.

Na druhé straně ty máš ale pravdu v tom, že koupit z Číny přesnou náhradu pro Průšu není samozřejmost. Že existují různé tloušťky je mimo diskusi, tady opravdu není o čem polemizovat, obvykle prodejce udává. Za druhé se liší pojetí lepidla, někde je lepivá vrstva přímo na PEI, ale já třeba dostal variantu, kdy bylo lepidlo dodáno jako samostatný list oboustranné pásky. Jestli se liší i barva neumím posoudit, na fotkách se například vyskytuje PEI "do modra", ale když mi takové přišlo, tak se ukázalo, že je bleděmodrá jen ochranná fólie na povrchu, vlastní materiál byl čirý. Ale variant může být více.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: pon 12.02.2018 10:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6367
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Arcicorsa píše:
Dám to tam, po pěti minutách se ozve z mrazáku rána a je hotovo 8) ..

Nejde to i se sklem? Taková ta vyloupnutá čočka ve skle.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: pon 12.02.2018 10:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4439
kroxigor píše:
Už víc jak rok tisknu na PEI as nemám problém - zatím jsem ani plát neměnil i po stovkách hodin pořád bez poškození.


Trochu offtopic - píšeš, žes zatím u Průši neměnil, je tu někdo, kdo už u i3mk2 či novější PEI měnil?
Mám už (taky stovky hodin tisku) PEI v horším stavu (dlužno dodat, že hlavně vlastní blbostí, to bych raději nekomentoval), tak uvažuji o výměně. Vrtá mi ale hlavou, zda je opravdu nutný ten šílený postup z webu Průši, kdy se má bed kompletně rozebrat, pak nechat mrazit, odlepit, následně odstraňovat lepidlo v zábalu limonenu - no děs 8O
Docela by mne zajímalo, jak by to dopadlo "na prasáka", tedy prostě pomalu odtrhnout původní vrstvu, lehce omýt acetonem a rovnou lepit nové PEI, zkoušel někdo?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: pon 12.02.2018 13:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6367
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Třeba má Průša univerzální návod i pro země, kde je Aceton a podobná chemie zakázaná. Nedávno mě dostalo malý balení 1200-stovky epoxydu, místo acetonu byl v flaštičce odmaštovadlo benzín...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: pon 12.02.2018 18:05 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 1490
Bydliště: Pardubice
Celeron píše:
Nejde to i se sklem? Taková ta vyloupnutá čočka ve skle.


Vím co myslíš, ale stalo se mi to jednou v mrazáku a jednou když jsem to nechal chladnout na tiskárně. Takže za těch pár let dvě zrcadla KO.

_________________
Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: pon 12.02.2018 20:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2007
Příspěvky: 3121
Bydliště: Středočesko, ČR
Obrázky: 0
tomashr píše:

Trochu offtopic - píšeš, žes zatím u Průši neměnil, je tu někdo, kdo už u i3mk2 či novější PEI měnil?
Mám už (taky stovky hodin tisku) PEI v horším stavu (dlužno dodat, že hlavně vlastní blbostí, to bych raději nekomentoval), tak uvažuji o výměně. Vrtá mi ale hlavou, zda je opravdu nutný ten šílený postup z webu Průši, kdy se má bed kompletně rozebrat, pak nechat mrazit, odlepit, následně odstraňovat lepidlo v zábalu limonenu - no děs 8O
Docela by mne zajímalo, jak by to dopadlo "na prasáka", tedy prostě pomalu odtrhnout původní vrstvu, lehce omýt acetonem a rovnou lepit nové PEI, zkoušel někdo?


Mám sice Průšův PEI, ale nalepený na hliníkové podložce od Rebela, zatím jsem to nemusel sundávat. Jinak na YT jsem viděl video jak to maník serval rovnou na tiskárně a umyl acetonem aniž by demontoval bed.
MK2s mám krátce ještě není řádně ošoupaný :wink:

OT: dneska jsem do Rebela nacpal drivery TMC2208 - všem doporučuju neskutečný ticho.

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: úte 13.02.2018 0:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6367
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
To jsou mi věci, furt na tom někteří něco vylepšujou. 8O Já mám Rebela v klasice už skoro 2 roky a tisknu a problémy žádný neřeším. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: úte 13.02.2018 6:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2007
Příspěvky: 3121
Bydliště: Středočesko, ČR
Obrázky: 0
Neřeším problémy vylepšuju kvalitu tisku, použitelnost ...
Tiskárny mám vedle na stole takže se snažím je vylepšit tak, aby byly co nejtišší a samozřejmě zlepšit kvalitu tisku.

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: úte 13.02.2018 19:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2007
Příspěvky: 3121
Bydliště: Středočesko, ČR
Obrázky: 0
tomashr píše:

Trochu offtopic - píšeš, žes zatím u Průši neměnil, je tu někdo, kdo už u i3mk2 či novější PEI měnil?
Mám už (taky stovky hodin tisku) PEI v horším stavu (dlužno dodat, že hlavně vlastní blbostí, to bych raději nekomentoval), tak uvažuji o výměně. Vrtá mi ale hlavou, zda je opravdu nutný ten šílený postup z webu Průši, kdy se má bed kompletně rozebrat, pak nechat mrazit, odlepit, následně odstraňovat lepidlo v zábalu limonenu - no děs 8O
Docela by mne zajímalo, jak by to dopadlo "na prasáka", tedy prostě pomalu odtrhnout původní vrstvu, lehce omýt acetonem a rovnou lepit nové PEI, zkoušel někdo?





Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: úte 13.02.2018 20:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5323
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
hele jak je na tom PEI pri tisku bez nahrate podlozky ?

Uvazuju o moznosti tisknout nektere velke veci na MPCNC a zatim to vypada na juice na skle. Coz je neco ceho jsem se diky koresu rad zbavil ale na MPCNC se me nechce resit nahrejvani. A bluepainters me furt prijde takove kapanek moc old school

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: úte 13.02.2018 21:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2007
Příspěvky: 3121
Bydliště: Středočesko, ČR
Obrázky: 0
Za studena jsem na PEI nezkoušel tisknout, ale asi to moc nepude PLA na tom drží až od 60°- 65° kdežto na skle s Koresem už na 50°

Na studeno budeš mít lepší BuildTak na tom drží PLA spolehlivě i za studena.

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: úte 13.02.2018 23:16 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 131
Obrázky: 2
PLA na čistém průšově ULTEM drží v pohodě na 50°C pokud nastavíš jak píše kolega 60-65 tak se ti spolehlivě u tisků s jedním perimetrem jako sjou RC letadla bude následně pohledově bortit stěna. Ale to je fuk u masivních věcí :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz