Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 13:52 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 8551
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 292
Blog: Zobrazit blog (3)
Taky jsem se registroval jako kutil, ale už je to skoro rok


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 15.01.2018 16:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
aha, jde to. Ale musi se pres Trial page

https://www.autodesk.com/products/fusion-360/free-trial

popis je zde :

https://knowledge.autodesk.com/support/ ... n-360.html

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 16.01.2018 9:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.1.2018
Příspěvky: 1
Zdravím všechny, jako autor návodů a příručky která zde byla zmíněna rád pomůžu když bude potřeba.

Fusion je stále zdarma pro kutily (nevýdělečná činnost). Licence je na rok a musí se pak obnovit (pokud stále platí, že jste kutil).
Jak na aktivaci už psal kolega výše, anebo zde v CZ: https://www.fusion360.cz/edu/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 23.03.2018 20:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
tak musim rict ze jsem dneska zkusil prvni dve veci s F360 a asi uz to zacinam chapat. Ze zacatku je to teda trochu mindfuck ale kdyz me doslo ze po Create se sketch jen schova a nesmaze tak uz to slo o neco lepe :-)

Mel bych ale dva dotazy :

1. lze nejak Circle zkonvertovat na Arc aby se na to dal pouzit fillet ?
2. lze nejak rict ze Fillet ma pouze namalovat fillet ale nema ustrihnout prebytek oblouku ? Resil jsem toto - mel jsem oblouk na ktery jsem namaloval "bouli" ktere jsem chtel udelat prechod. Ale fillet me vzdy zbytek oblouku smazal takze pro druhou cast "boule" jsem ho musel namalovat znova. Coz je docela pakec. Je me jasne ze by se asi dal pouzit Arc ale pak je problem urcit jednoduse kam to dat aby byl na obou stranach stejny a pekne navazoval na oblouky coz Fillet dela zadara. Jedna se o ten detail na levem spodnim rohu tohodle obrazku. Je teda fakt ze ted me napadlo ze bych to mohl zmirorovat ale to znamena zase domalovat mirror line

Příloha:
Capture.PNG
Capture.PNG [ 289.47 KiB | Zobrazeno 839 krát ]

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 23.03.2018 23:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9417
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
F360 přímo neznám, ale podle náhledů je to parametrický modelář a záleží na tom jakým způsobem jsi to modeloval. Pokud jsi ten Circle maloval ve skicáři (sketch), tak si znova ten sketch otevři (poklepáním ve stromu) a předělej ho na Arc. Po potvrzení by se solid měl přepočítat. Pokud jsi ten oblouk udělal jako zakulacení hrany, tak se dá ve stromu najít, smazat a na jeho místo udělat fillet. Nevím jestli F360 umí z jednoho sketche udělat tzv. multisolid, což by ti zrovna u toho tvého dílu ušetřilo hodně práce. Ve sketchi se namaluje kompletní půdorys včetně toho výstupku, který ale musí být v bodech rozdílné výšky rozdělený, a při generování multisolidu se každá část tvaru vytahuje do požadované výšky. Na to se pak přilepí ta kuželová část a vyřežou ta různá vybrání a otvory. Dá to míň práce a tvoříš jen jednoduché tvary. Nevím ale jestli to F360 umí. Jinak většinu parametrů můžeš dodatečně editovat poklepáním na správnou položku ve stromu. To umí určitě.
Ještě k tomu ořezávání champher, nebo fillet. Měla by tam být volba, jestli chceč ořezané zbytky zachovat, nebo ne. Možná to bude v kontextovém menu na pravém tlačítku.

Edit: Pokud F360 multisolid neumí, dá se to udělat ještě tak, že si ve sketchi namaluješ celý půdorys základny té části objímky, vytáneš z něj těleso až na celou její výšku objímky. Pak si nakreslíš v dalším sketchi pomocné těleso s tím velkým rádiusem nad zobákem s přesahem přes ten zobák a provedeš odečtení těles.

Edit 2: Tak ten multisolid F360 umí taky a ukázku dokonce v češtině najdeš tady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 9:10 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
aha, ona je asi chybka ze jsem ten fillet delal ve sketchi. Vypada to ze kdybych ho udelal az na vytazenem tak by to problem nebyl.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 9:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9417
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Když je fillet ve směru tažení tělesa, tak se může udělat i ve sketchi jako rádius, ale jinak je běžné dělat fillety až na hotovém tělese, protože pak může ten fillet být i na přechodech a rozích. Oba způsob se ale dají dodatečně editovat. Pokud ho uděláš jako rádius ve sketchi, tak ho musíš upravovat přímo ve sketchi, a pokud ho děláš jako fillet na hranách tělesa, tak musíš editovat přímo ten fillet (najdeš ho ve stromu).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 24.03.2018 21:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9417
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ještě jestli můžu poradit, zvykni si používat objektový strom, a pro lepší přehlednost si alespoň Body přejmenovávej na nějaké smysluplné názvy objektů. Budeš mít lepší přehled a zlepší to orientaci ve struktuře. Bývá to pod pravým tlačítkem myši jako Properties, nebo něco podobného. U složitějších dílů a sestav si taky zvykni skrývat (Hiden/Unhiden) objekty a pomocnou geometrii, které zrovna nepotřebuješ.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz