Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vrtanie na CNC
PříspěvekNapsal: úte 25.07.2017 11:23 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 9.2.2012
Příspěvky: 51
Ahojte,

Mam cinske cnc 6040, klasika, Kress vreteno. Robim na tom aj dural. Potreboval by som sem tam vyvrtat presne diery. Na kress mam kliestiny 3,175mm a 6mm.
Frezy mam nejake (2mm, 2,5mm, 3mm, 4 - 6mm). Ked dam robit dieru na napr. M5, co je priemer 4,2mm, tak to robim 3mm frezou a to mi nikdy neurobi presne 4,2mm, lebo ta presnost tam nieje az taka.
Ked som urobil iba 3mm otvor a potom dodatocne som to vrtal na stojanovej vrtacke, niedy som presne netrafil stred diery.
Existuje nejaka sada vrtakov, ktora by mala stopku 3,175mm alebo 6mm?
Ako to riesite vy?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtanie na CNC
PříspěvekNapsal: úte 25.07.2017 12:11 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 365
Bydliště: Mýtna LC
Ahoj. vŕtam diery takým spôsobom ako ty. ak mi treba 8mm diera dám 3mm frézkou urobiť kapsu 8mm, spraví to o niečo menšiu dieru. Podľa mňa preto že je mašina málo tuhá. Nespraví ju oválnu ale proste menšiu. pri dlhých tenkých frézach ešte ku tomu pruží aj fréza. Kebo bolo treba viac dielov tak sa to dá doladiť ale normálne 8mm dieru prebehnem potom na stojanovke 8 vrtákom a hotovo. Frézou sa snažím viac menej dodržať len správny rozostup otvorov a v tom prípade je presnosť v norme.

_________________
http://www.rcalbum.cz/profil/StanleyP


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtanie na CNC
PříspěvekNapsal: úte 25.07.2017 14:01 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 943
Bydliště: Chocerady
Udělej 4,3mm a řízni závit.
Případně tu kapsu pro díru dělej po více průchodech neprojeví se mála tuhost stroje

Profi nástroje se stopkou 6 mm se koupit dají ale třeba v ceně 30eur za kus. Já je používám. Mám taky k cnc stopky metrické takže jen 3,4,6,8,10,12.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtanie na CNC
PříspěvekNapsal: stř 26.07.2017 7:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2006
Příspěvky: 106
Bydliště: Rakovnicko
Jiný průměr díry se dělá jako kapsa a rozměr máš menší, protože se ti nástroj o malém průměru odtlačí. Nech si přídavek
na stěnu 0,05mm a poslední záběr kontury pojedeš menší rychlostí na jmenovitý rozměr . Pak ti průměr díry bude sedět.
Není to tuhostí stroje, ale malým průměrem nástroje a nevhodnými řeznými podmínkami. Malé nástroje se při vyšších rychlostech
odtlačují.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtanie na CNC
PříspěvekNapsal: stř 26.07.2017 9:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 569
Bydliště: Černošice
Ahoj,

buď to frézuj dle výše uvedených rad nebo si kup vrtáky se stopkou 3.175 (1/8").
Osobně mám vyzkoušené tyto http://www.cncshop.cz/vrtak-karbidovy-typ-530


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrtanie na CNC
PříspěvekNapsal: stř 26.07.2017 15:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 9.2.2012
Příspěvky: 51
paf píše:
Ahoj,

buď to frézuj dle výše uvedených rad nebo si kup vrtáky se stopkou 3.175 (1/8").
Osobně mám vyzkoušené tyto http://www.cncshop.cz/vrtak-karbidovy-typ-530


Presne toto som potreboval. Dakujem.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz