Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: sob 08.07.2017 10:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.4.2016
Příspěvky: 35
ahojte,skúšal niekto vytvoriť pomocou 3D tlače dvoj a viacdielnu formu do ktorej by bolo možno niečo vypeniť(purpena??)?

zaujíma ma ničo ako micromodely park,fly*one,najlepšie na jednu lipol.lietam s Taranisom a nemám chuť kupovať externý modul.kvoli SU 26 z výpredaja mám aj DX6i,ale nevyhovuje mi svojimi možnosťami.páčia sa mi ruské stroje z druhej svetovej a ak by bol postup penenia možný,rozmýšľal by som nad kúpou tlačiarne.

skúšal som Freecad.je mi jasné že tvorba samotného modelu je zložitá na vhodnú konštrukciu,letové vlastnosti a milón ďalších drobností
viem že formu je nutné niečim naseparovať,hotový diel by nebol s dokonalým povrchom z podstaty tlače formy-bol by to viacmenej polotovar,ale tie možnosti vyzerajú dosť lákavo.

ak rozvíjam myšlienku ďalej,napadá ma možnosť použitia 3D skenera a okopírovať plastikovú stavebnicu pre získanie základných tvarov,a príslušné zväčšenie na ďalšie spracovanie

som si vedomí,že by to bolo v možnom rozpore s autorským zákonom,ale keď tu tá možnosť je,prečo sa nad ňou nezamyslieť-to hádam nieje trestné-či??

má niekto s týmto nápadom skúsenosti??
ďakujem za možné odpovede


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: sob 08.07.2017 10:38 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 69
Obrázky: 2
Nevím, ale pokud jsi zvládl práci s FreeCADem, pak pro tvorbu modelů letadel je 3D scaner k ničemu ne?
Kdo umí v 3D CADu obecně, tak ten se bude shánět po kvalitním plánku letadla včetně rozkreslení žeber a ten si pak převede do 3D modelu.

Skener má význam použít k okopírování složitých věcí jako například "hlava pilota" a nebo toho k čemu nemáš žádné plánky/podklady.

Jinak žebrorysky z modelu co máš k dispozici získáš i ručně bez digitálních pomůcek pomocí obyčejného "trubičkového cínu" nebo kopírovací šablony ....


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: sob 08.07.2017 11:19 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
pokryschin píše:
ahojte,skúšal niekto vytvoriť pomocou 3D tlače dvoj a viacdielnu formu do ktorej by bolo možno niečo vypeniť(purpena??)?

zaujíma ma ničo ako micromodely park,fly*one,najlepšie na jednu lipol.lietam s Taranisom a nemám chuť kupovať externý modul.kvoli SU 26 z výpredaja mám aj DX6i,ale nevyhovuje mi svojimi možnosťami.páčia sa mi ruské stroje z druhej svetovej a ak by bol postup penenia možný,rozmýšľal by som nad kúpou tlačiarne.



zapomeň

1. pur pěna ve flaškách je těžká a měkká . Namíchat lze , ale zase váha a křehkost a naprosto přesné množství rozmíchat a rychle nalít je problém .Proč myslíš , že to nikdo nedělá kdyby to šlo .
2. formy se budou muset dost ručně opracovat a tmelit . Špatný přístup - je lepší tisknout kopyto a zaformovat .

nelítací modely by šly , ale letadla ne .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: sob 08.07.2017 15:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3943
dudaj píše:
Proč myslíš , že to nikdo nedělá kdyby to šlo .


Ona je otázka, nakolik tohle byla reálně dostupná technologie... Řezat polystyrén horkým drátem zvládne každý už dlouho, ani CNC řezačka není zas tak mimo dosah, naproti tomu s vypěňováním do forem to pro jednotlivce dosud reálné moc nebylo, formy se vyplatily jen pro sériovou produkci. Pokud by to s využitím 3D tisku šlo snáze, tak by možná zájem narostl i pro kusovky.

Osobně se bohužel obávám, že máš pravdu v tom zbytku příspěvku a že by s přímo tištěnou negativní formou byly neskutečné potíže s po vrchem atd., to ano.
Nicméně ta poznámka "proč to asi nikdo nedělá" se mi argumentačně moc nezdá, domnívám se, že to spíš dosud nikdo seriózně nezkoušel...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: sob 08.07.2017 15:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5536
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Dvoudílnou formu na laminátovou ostruhu na Funtanu 2600 (kde se ohýbal i 4 mm dural šířky 25 mm), bez problémů vytištěno z ABS na Rebel II. Tady si počti. http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=146&t=73024&p=1249459&hilit=Tisk+formy#p1249459 .
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: sob 08.07.2017 16:03 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
klucí neřeším, že to nejde vypěnit - mluvím o pěnění polyuretanu na letadla . Prostě extruďák jako matroš je mnohem výhodnější pevnostně a váhově proti polyuretanu . No a formu na ostruhu srovnávat s modelem taky nelze . Křídla tak dělám , a trup je o něčem jiném . A proč dělat formy na pěnu, když lze tisknou rovnou letadla ? Dělat formy na laminát - to samozřejmě ano . Teď mám zrovna rozdělaný kopyto trupu . Ale na polyuretan ? A na letadla ?

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: ned 09.07.2017 9:52 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 8.1.2012
Příspěvky: 144
Bydliště: ¨Libina
Je to trochu mimo protože se to netýká PUR. Technologii vypěnování do formy ale polystyrénu používá na nádherný polomakety tuším že na CO2 pan Alfery .Jak dělá formy a vůbec ostatní to nevím. Pěkně to létá .

_________________
koksák


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: ned 09.07.2017 12:01 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16165
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
kokeš píše:
... vypěnování do formy ale polystyrénu používá na nádherný polomakety...

Ten je vakuuje z desek extrudovaného polystyrenu ("depronu"), pokud vím. Nádherné ale tak trochu křehké, musí se s tím opatrně.

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: ned 09.07.2017 13:23 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.4.2016
Příspěvky: 35
vďaka za odpovede
-tlačiť kopyto a tmeliť,formovať mi pripadá dosť zdľhavé a zbytočne pracné
-modely by mali byť max.700mm rozpätie a letová hmotnosť do 70 gramov a toto tlačiť asi nepôjde,alebo sa mýlim?
-možnosť zhotoviť netradičné predlohy
-vákuovku som nikdy nerobil
-nejde mi o predaj ale keby bola slušná cena sám by som kúpil niečo také

ale som zvedavý na ďalšie nápady,postupy a tak
ďakujem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: ned 09.07.2017 14:50 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 69
Obrázky: 2
nevim, pokud jsi uvažoval o pěně do formy a velikost do rozpětí 700mm, pak bych spíše šel místo 3D tisku směrem CNC řezačka a CNC frézka a z tuhé pěny pak máš na výběr EPS/XPS/EPP .... nehledě na to že EPS/XPS se dá hravě povrchově upravit. Dotyčné CNC "stroje" pro tvoji předpokládanou velikost výrobku a opracovávané materiály vyjdou cenově stejně jako ta 3D tiskárna.

Pro tuto technoligii najdeš plno inspirace na https://www.rcalbum.cz/ je tam plno modelů touto technologií vytvořených.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: ned 09.07.2017 18:36 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
pokryschin píše:
-modely by mali byť max.700mm rozpätie a letová hmotnosť do 70 gramov a toto tlačiť asi nepôjde,alebo sa mýlim?


Ne nemýlíš, ale tam se nedostaneš ani s xps o povrchové ani nemluvím :D .
Tohle je váha na balsový modýlek pečlivě postavený nebo na lehké epp vyztužené uhlíkem .
Na nějakou výrobu do forem zapomeň .
Ideální je, vzít kalkulačku , váhy materiálů a napřed počítat .
napiš tady kolik váží vybavení, kam se chceš dostat s váhou modelu prázdného a ten rozeber na křídla a trup .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: ned 09.07.2017 19:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2005
Příspěvky: 851
Bydliště: Val.Mez.
Zajímavá myšlenka, držím ti palce v její realizaci a jsem zvědav jak se s tím popereš. Tisknout na 3d formu mě napadlo taky...

_________________
www.rckozmodrom.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: pon 10.07.2017 8:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4715
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Osobne bych postupoval stylem :

- na 3D tiskarne vytisknout dily na MPCNC - viewtopic.php?f=146&t=73663&hilit=mpcnc
- postavit 2.5D frezku ktera muze mit rozsah bez problemu tech 700mm (ja mam 550x350x200)
- trupy frezovat - rovnou pozitivne z XPS nebo negativni formy z ruznych materialu podle technologie
- kridla bud rezat dratem nebo vyfrezovat taky. U 700 rozpeti nepredpokladam nejake potahovani povrchu balzou/dyhou takze absence negativni casti vyrezu neni zasadni problem.

Takze pak pujdou vyfrezovat


MPCNC se da postavit (pri pouziti vlastni 3D tiskarny) do 10 tisic - za predpokladu ze ti staci frezovat ruzne peny a modelarske drevene materialy.

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: pon 10.07.2017 9:34 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
mám frézu 750/1000/160 mm .
3d frezuji do mdf, mdf napouštěné epoxidem, XPS, litého polyuretanu, epoxidu , EPP, duralu 7075 . Již několik let :D

A proč to píši ?

Protože ze všeho nejvýhodnější je udělat formu nebo kopyto přímo na tiskárně z PLA . PLA se dobře tiskne, je velmi tvrdé už v jednom perimetru, lze tmelit, dobře brousit pod vodou i strojně a drží na něm výborně jak polyuretanové tak stříkací tmely a plniče .
V podstatě pouze 2 - 3 vrstvami plniče lze snadno udělat vyleštěný povrch .
Odpadá nákup materiálu na frézování, hromada odpadu ofrézováním nadbytečného materiálu, nemusí se odsávat a je v dílně čisto .
Navíc se výborně bleskově lepí vteřiňákem, takže je možno formu poskládat z mnoha menších dílů .
A nekroutí se a neprohýbá po ofrézování - na rozdíl od MDF a XPS.

Jediné kde se vyplatí frézovat jsou drobné díly z epoxidu , kde fréza udělá dokonalý povrch, kam by se člověk špatně dostával .
cena frézování vyjde vždy vyšší při porovnatelné kvalitě povrchu .
Prostě není co řešit :D

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tlač formy a PUR-pena
PříspěvekNapsal: pon 10.07.2017 10:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4715
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
muzes dat nejake fotky jak takova PLA forma vypada a jak ji pouzivas ?

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz