Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 3D tisk - jaké výztuhy vyzkoušet
PříspěvekNapsal: čtv 06.07.2017 21:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.8.2008
Příspěvky: 1040
Ahoj, občas někdo nadhodí něco o vtisknutí výztuh do výtisku, ale moc informací se zatím dohledat nedá. Na tisk dílů používám převážně materiál PET-G. Máme doma Průšu mk2 a tak jsem pro pokusné zatisknutí kousku svařovacího drátu do kanálku použil tu Průšovu funkci, kdy do .gcode souboru se přidá informace ve které vrstvě má dojít k výměně filamentu za jinou barvu a tuto pauzu využil na vmáčknutí výztuhy a poté nechal zatisknout vrchními vrstvami. Ukázalo se, že pro příště se musí počítat s tím, že kanálek se v reálu vytiskne o nějakou desetinu užší než se na přesno nakreslí. Napadá někoho jaké konkrétní výztuhy by šly použít? kulaté průřezy jsou sice docela samonosné a v případě tenkostěnné trubičky i lehké, ale při namáhání či ohýbání plastového dílu se tato síla nepřenese zcela na tuto výztuhu. Kanálek pro kulatý drát jsem si sice nakreslil dole taky kulatý, ale nahoře už to muselo mít rovnou hranu. Mě napadá jako optimální použít tenkou ocelovou planžetu orientovanou na výšku (podobně jako se používá coby spojka křídel u větroňů), ale ještě lepší by byl profil L či dokonce T. Vyzkoušel jsem na výšku vtisknout plastový PP pásek na zpevnění balíků a ukázalo se, že aby to splnilo účel vyšší pevnosti, tak by musel být pásek opravdu na těsno vtisknutý. Zkusím spíš nějakou uhlíkovou pásnici tloušťky 1 mm, ten pásek neměl ani 0,5 mm a sice by šel do kanálků dobře natvarovat, ale nevyztužil to. Nejsem si ale jistý, že třeba obvyklá tenkostěnná uhlíková trubička kulatého nebo i čtvercového průřezu je nějaká velká výhra, ale právě jsem si vzal do ruky uhlíkovou trubičku průměru 5mm o síle stěny 1 mm a tady už je tuhost výborná. Budu muset pro pokusy nakoupit nějaké čtvercové či obdélníkové uhlíkové profily.

Jinak když už je řeč o uhlíku, tak mám velice dobrou zkušenost s filamentem PET-G s příměsí uhlíku od Mladče, tisknu to jako běžnou petku a funguje to. Jen jsem namontoval tvrzenou trysku.

Fotku prvního primitivního pokusu s výztuhou přikládám, drát průměru 4 mm roztáhnul příliš úzký kanálek a tak zdeformoval vnější stěny tisku.


Přílohy:
P1110886.JPG
P1110886.JPG [ 70.01 KiB | Zobrazeno 1586 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk - jaké výztuhy vyzkoušet
PříspěvekNapsal: čtv 06.07.2017 22:18 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
záleží na tom co děláš . Já nejradši používám uhlíkový roving po povrchu přilepený řídkým vteřiňákem .
Pevnost neskutečná a váha zanedbatelná.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz