Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: frezovanie HPS dosiek
PříspěvekNapsal: čtv 13.04.2017 20:27 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.2.2012
Příspěvky: 46
Ahojte,
Ako frezujete HPS dosky? Ja som to skusal 1,2mm frezkou, 2mm hlbka frezovania a 720mm/min, otacky stredne a zalepuje mi to frezy.
Dosky tieto:
http://www.ema-plasty.sk/sk/hpsdosky/
Dik moc.
Vlado


Přílohy:
IMG_3103.JPG
IMG_3103.JPG [ 40.61 KiB | Zobrazeno 1116 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: frezovanie HPS dosiek
PříspěvekNapsal: pát 14.04.2017 8:51 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14.6.2008
Příspěvky: 199
Bydliště: Trutnov
Tento materiál jsem nikdy nezpracovával, ale ze zkušenosti s jinými plasty si dovolím zareagovat.

Jelikož to je polystyren, to frézování bude trochu jiné, než třeba překližka.

Nenapsal jsi, jakou frézu k tomu používáš. Dle mých zkušeností je k tomu potřeba jednobřitou frézu (jde o co nejmenší styk nástroje s materiálem), otáčky co nejnižší a posun co nejvyšší, ale s ohledem na nástroj. Dvoubřitá bude taky fungovat. Co fungovat nebude jsou diamantové, "pilníkové" frézy.
Výsledek tvého snažení je natavený materiál. Při frézování musí "odlétávat" co největší tříska a nikoliv "prach".

Lipánek

_________________
Futaba T10 2,4 gHz; T-REX 600 E FBL BeastX; Protos FBL BeastX
X-quadrocopter APM2.5.2 vlastní rám


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: frezovanie HPS dosiek
PříspěvekNapsal: pát 14.04.2017 20:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5258
Bydliště: Vsetín
Jak píše kolega, zkus dát nižší otáčky při stejném posuvu a mělo by to být lepší. Nesmíš ovšem přehnat "posuv na zub" aby fréza stíhala brát, všechno má své limity.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: frezovanie HPS dosiek
PříspěvekNapsal: pát 14.04.2017 23:02 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15846
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Frezoval jsem jak PSH tak treba "reklamni" desky z peneneho PVC, vsechno dvoubritou frezickou s hladkym ostrim. Musi byt ostra, jinak se to nalepi. Nizke otacky (nevim kolik, nastavuju to citem), rozumny posuv. Pozor na podklad, staci kdyz to do rezu vtahne treba drevo z podlozek a uz se to muze zalepit (mam material podlozeny listami 2mm).
Velky opruz jsou ty spony z toho, nabiji se to a lepi vsude...

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: frezovanie HPS dosiek
PříspěvekNapsal: pát 21.04.2017 9:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.2.2012
Příspěvky: 46
Tak sa to nakoniec podarilo.

Freza priemer 2,5mm, 1B
Posuv 1000mm/min
Otacky cca 14000
Hlbka zaberu 2mm

Dik za rady.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz