Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 29.04.2017 11:35 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.4.2008
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
Zkoušel jsem ten Honeycomb na křídle, které mělo profil dlouhý jen 100mm. A proto to tu výplň udělalo moc řídkou. Ony ty procenta bere ne vzhledem k velikosti modelu. Až když jsem to zvětšil na 6-8%, dostal jsme se na výplň, která by fungovala. Ale dost to přidává další stěnu k vnějšímu povrchu a celková hmotnost je pak víc než 1,5x větší než stejný model s vlastníma výztuhama.

Ten 3D honeycomb v řidším provedení, kdy byla stejná hmotnost jako u vlastních výztuh, byl málo pevnej, prohýbal se a celkem snadno se zlomil. Se stehným nastavením a vlastníma výztuhama je to nesrovnatelně pevnější.
Použil jsem na oboje trysku 0,4 tloušťku stěny 0,45 a multiplier 1,05

Za mě tedy zůstanu spíš u vlastních výztuh. U těch menších rozměrů jednoznačně. A u větších možná, ale např. ty odlehčení ve výztuhách můžou bejt u větších tlouštěk větší, pak se víc uspoří hmotnost, ale pevnost zůstane dobrá.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 29.04.2017 11:50 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.4.2008
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
dudaj píše:
Tady kamarád staví F-16 . Ale dělá vlastní výztuhy .

F-16 vypadá velmi slibně. A i ten tvůj Albík je taky moc pěknej :-)


Přílohy:
Poznámka: Tady mám zkušební výtisky části křídla, na kterém to testuju (mám k tomu už i celej model, zatím jen vnější plochy bez funkčních detailů ). je to přes Simplify i přes Slic3r.
20170429_124344.jpg
20170429_124344.jpg [ 46.1 KiB | Zobrazeno 1158 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29.04.2017 13:42 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.4.2008
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
Ještě k těm hmotnostem. Ta zkušební část křídla z mého obrázku výše vychází asi 13g/dm2
Přeměřoval jsem ještě Bf109F od 3Dlabprint, který mám zvětšený na 112% a jedno samostatný vytisknutý a neslepený křídlo vychází asi 16g/dm2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29.04.2017 21:16 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
MLK píše:
Ještě k těm hmotnostem. Ta zkušební část křídla z mého obrázku výše vychází asi 13g/dm2
Přeměřoval jsem ještě Bf109F od 3Dlabprint, který mám zvětšený na 112% a jedno samostatný vytisknutý a neslepený křídlo vychází asi 16g/dm2



Těch 13 g je hodně dobré . Na 16 g/ dm2 jsem se dostal s výškovkou .
Jinak pevnost s výplní je daná taky tím , jak je výplň spojená s perimetrem. Pokud zadáš větší šířku
linky, tak sice dostaneš víc materiálu na spojení vrstev, ale současně slicer přepočítá větší vzdálenost perimetru od výplně . Takže se to musí zase ladit překryvem perimetru a výplně. Což asi víš , ale jenom pro jistotu.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 30.04.2017 18:28 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Dnes jsem konečně dodělal další díl trupu.
10g/dm2 plochy. Povrch se mi líbí tuhostí a celkovou pevností . Jenom mi naštvalo, že vylezla výplň na povrch .
V podstatě o nic nejde - přebrousím , ale evidentně slicer neumí počítat, protože kdyby se obtiskla všude, tak uberu překrytí.
Jenže ona vylezla jen z jedné strany a trup je zrcadlově shodný , takže nebyl důvod .

Výškovku jsem přebrousil - foukalo :D .
Teď už tiskárnu mám zakrytou komplet.


Přílohy:
2017-04-30 19.04.43.jpg
2017-04-30 19.04.43.jpg [ 55.92 KiB | Zobrazeno 1041 krát ]
2017-04-30 19.07.05.jpg
2017-04-30 19.07.05.jpg [ 89.29 KiB | Zobrazeno 1041 krát ]
2017-04-28 23.19.40.jpg
2017-04-28 23.19.40.jpg [ 57.37 KiB | Zobrazeno 1041 krát ]

_________________
www.3dfrezovani.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.05.2017 17:20 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Tak zase kousek .
V směrovce už je vlepený servo, vytisknul jsem i tisícihran - sedí a drží výborně .
Ještě ostatní kormidla a dovím se, jestli to poletí :D . Teda poletí to každopádně , otázkou je kam .


Přílohy:
2017-05-04 13.37.38.jpg
2017-05-04 13.37.38.jpg [ 101.68 KiB | Zobrazeno 937 krát ]
2017-05-04 18.08.22.jpg
2017-05-04 18.08.22.jpg [ 76.13 KiB | Zobrazeno 937 krát ]
2017-05-04 18.09.07.jpg
2017-05-04 18.09.07.jpg [ 55.03 KiB | Zobrazeno 937 krát ]
2017-05-04 18.09.21.jpg
2017-05-04 18.09.21.jpg [ 76.68 KiB | Zobrazeno 937 krát ]

_________________
www.3dfrezovani.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 13:57 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.1.2014
Příspěvky: 25
Albík vypadá skvěle, kolik to váží (jaké má plošné zatížení)?
Mě použití jakéhokoliv infillu díly neúměrně zatěžuje, nevím co nastavit jinak ale 3% honeycomb
je pro mě moc (i když zase to hezky zpevní).
Pro zkušební tisk jsem nakonec zvolil jiný projekt a namaloval si Jak-23 na 70mm EDF
Pořád neumím namodelovat vnitřní přepážky tak aby se tiskly jako perimetr jedním přejetím extruderu
mám nejméně 0,8mm (na modelu 0,2-0,4mm). Když tomu nedám tloušťku tak se to nevytiskne.
tohle je uzavřený segment a i bez výztuže je to pevné dost
Příloha:
Poznámka: Jak 23 - nos
20170508_190233.jpg
20170508_190233.jpg [ 67.29 KiB | Zobrazeno 774 krát ]

Skouším nakonec jestli nebude lepší dělat sekce trupu po max 10cm (možná i méně) a nechat kompletní příčné přepážky (klidně s částečnýma výztuhama jako tady)
Příloha:
Poznámka: přepážka sekce 3
20170508_190207.jpg
20170508_190207.jpg [ 114.14 KiB | Zobrazeno 774 krát ]

Podélně bych tím protáhl nějaký uhlík aby se to nezlomilo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 14:13 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
MontyCZ píše:
(jaké má plošné zatížení)?

Podélně bych tím protáhl nějaký uhlík aby se to nezlomilo



Vypadá, že se budu pohybovat tak 100g/dm2
Teď jsem neplánovaně koupil podvozek, takže možná o chlup víc .

Docela dobře funguje uhlíkový roving přilepený řídkým vteřiňákem - bacha na teplo .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 21:14 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 3.1.2014
Příspěvky: 25
Tak jsem slepil předek dlouhy 330mm a jsem na 235g.
Příloha:
20170509_193547.jpg
20170509_193547.jpg [ 68.86 KiB | Zobrazeno 708 krát ]

Blok polystyrenu stejne velikosti ze kterého bych to vystrouhal má 100g a to si myslim ze i olaminovane by to bylo lehčí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 21:24 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 20.9.2007
Příspěvky: 721
Bydliště: Praha 6 Suchdol
Já s tím tiskem mám pořád problém, že vždy se táhne to vlákno přesně opačně než by bylo z hlediska pevnosti žádoucí, což ten laminát samozřejmě vůbec nezná a navíc to zvládá s poloviční hmotností. Ten 3d tisk není špatný, ale ještě by to něco chtělo...

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 21:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 14.12.2009
Příspěvky: 741
MontyCZ píše:
Pořád neumím namodelovat vnitřní přepážky tak aby se tiskly jako perimetr jedním přejetím extruderu
mám nejméně 0,8mm (na modelu 0,2-0,4mm). Když tomu nedám tloušťku tak se to nevytiskne.


To mi taky nejde. Jak to malujete ostatní ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2017 6:55 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
MontyCZ píše:
Tak jsem slepil předek dlouhy 330mm a jsem na 235g.

Blok polystyrenu stejne velikosti ze kterého bych to vystrouhal má 100g a to si myslim ze i olaminovane by to bylo lehčí.


Olaminovaný polystyren vyjde naprosto nejlehčí ze všeho .


Mě přední část Albika vyšla při délce 50 cm 135g - tryskou 0,3 mm když jsem dělal jednotlivé díly 0,4 tryskou , byly skoro o 1/3 těžší .
Střední bloky trupu už jsem dělal 0,2 mm tryskou . Jediný co mě vadí, že slic3r dělá chyby a na jedné straně výtisku vždy obtiskne
vnitřní strukturu na plášť a druhá strana je perfektní . (u té 0,2 trysky) Ještě si zkusím pohrát s akcelerací.

Výhodou tisku je vnitřní struktura , pokud se ale udělá tlustý perimetr, je to u letadel v háji - váží to tunu .

Dostanu se na plošné zatížení 100 - 105g/dm2 , což by mělo fungovat . časem zkusím přetisknout křídla taky 0,2 tryskou .

Kolik ti vychází povrchová plocha toho dílu ?

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2017 8:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.4.2008
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
MontyCZ píše:
Tak jsem slepil předek dlouhy 330mm a jsem na 235g.
Blok polystyrenu stejne velikosti ze kterého bych to vystrouhal má 100g a to si myslim ze i olaminovane by to bylo lehčí.


To se zdá dost, ale zase to není asi úplně malej model. Kolik to má průměr? Že bych zkusil nasimulovat jak vychází podobně velkej model u mne. Není to podobně velký jako ten novej Mig-15? Jim to vychází takhle:


Přílohy:
Image_203.jpg
Image_203.jpg [ 100.87 KiB | Zobrazeno 687 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2017 10:58 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 63
Obrázky: 2
dudaj píše:
.... na jedné straně výtisku vždy obtiskne
vnitřní strukturu na plášť ....


Jak máš řešeno ofukování/chlazení? Pokud ti to fouká jen z jedné strany a je jedno zda z chlazení trysky a nebo chlazení tisku ..... pak by to mohlo odpovídat tomu stavu, že to dělá pouze tam, kde to nefouká/nechladí a vrstva má jiné podmínky tisku. Stejně se to projevuje i "zvlněním" okolo otvorů a podobně.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2017 12:23 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
ofukem to nebude . Hotend je nasměrovaný nahoru, a ofuk výtisku z čela - a leze to z prava .
Ten slicer dělá víc chyb . Uvažuji že koupím Symplyfy .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz