Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 11:18 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 24.4.2008
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
Vidím, že každý zkouší prošlapávat svoje cesty :-)
Taky jsem experimentoval s tím, jak udělat model, aby se podobal tomu od 3Dlabprintu a uměl jsem si ho uělat sám podle sebe.
3DS MAX bych sice mohl použít, ale nejsem v něm tak sběhlý. Proto jsem to zkoušel v Autocadu/Inventoru, které umím líp. (výhoda domácích verzi firemní licence)
A i Autocad teď má ( pro leckoho překvapivě) všechny potřebné funkce pro 3D modelování křivek, těles a ploch a práci s nimi.

Podařilo se mi udělat povrch modelu a vnitřní výztuhy ( finální modely jako tělesa ). Jen z Autocadu to nešlo dobře exportovat do STL, protože ty výztuhy se ztratily, prostě to všechno sečetlo dohromady. Až export to Inventoru a z něj udělané STL zachovalo ten vnitřek. Pak si s tím poradil ale jen Simplify a ne Slic3r, stejně jako u modelu 3Dlabprint.

Použitelné to bylo ale pořád mi přišlo škoda, že to nejde v tom SLic3r a že musím používat další program jako mezikrok.
Až pak jednou, trochu se štěstím, jsem přišel na způsob, jak to udělat jen v Autocadu a exportovat přímo do STL. A že si s tím pak poradí nejen Simplify, ale i SLic3r.

Když by byl zájem, můžu to zkusit popsat a udělat k tomu nějaký vysvětlující obrázky.
Mělo by to být použitelné i v jiných modelářích.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 11:19 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7740
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 301
Blog: Zobrazit blog (3)
Udělal jsem si "profil" hloubka 150mm se stěnou 0,2mm, zatížil tahem nahoře a tlakem dole.
Příloha:
Bez názvu5.png
Bez názvu5.png [ 167.75 KiB | Zobrazeno 929 krát ]

Příloha:
Bez názvu6.png
Bez názvu6.png [ 79.22 KiB | Zobrazeno 929 krát ]



Což mě vede k otázce: Jaký by měl být ideální pincip vyztužení takového křídla?? Vytváříme tvar, takže je to jen o tom, co dokažeme poslat do tiskárny. Slicery jsou jistě optimalizované pro jiné použití než "pevná, ale lehká křídla".

Zvažoval jste někdo napsat SW, který by toto optimalizoval?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 12:07 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 24.4.2008
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
Ještě možná aspoň vysvětlující obrázky, o čem jsem vlastně tom předchozím příspěvku psal:


Přílohy:
Poznámka: Výchozí model v AutoCADu
Wing_sample_01.jpg
Wing_sample_01.jpg [ 34.41 KiB | Zobrazeno 917 krát ]
Poznámka: Model po slicování v Simplify
Wing_sample_02.jpg
Wing_sample_02.jpg [ 66.18 KiB | Zobrazeno 917 krát ]
Poznámka: A po slicování v Slic3r
Wing_sample_03.jpg
Wing_sample_03.jpg [ 56.93 KiB | Zobrazeno 917 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 12:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15842
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
TomasC píše:
Udělal jsem si "profil" .......... se stěnou 0,2mm...

Hm, je nutne te stene davat tloustku? Ja ty sve pokusy delal s plochou, nikoli telesem. Az slicer CuraEngine tomu dal tloustku jednoho perimetru. Asi zkusim vetknout i ty diagonalni vyztuhy jako plochy. Ne ze bych se chystal na tisk celych letadel ale jen mne to proste zajima.

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 12:28 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7740
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 301
Blog: Zobrazit blog (3)
Přesně tak, prostě mě to zajímá.

Ale k tvé otázce. Pro výpočet statického namáhání jsem tomu potřeboval dát tloušku. Na obrázcích je vidět namáhání. A pokud není vnitřní výztuha optimalizovaná, tak je to všude kromě středu strašně předimenzované.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 14:24 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Pár závěrů, ke kterým jsem dospěl řadou praktických testů .

1. není praktické křídlo tisknout ve větší výšce než cca 15 cm - U křidýlka ještě míň .
teplotní změny a ofuky ventilátorů při větších výškách a štíhlém profilu způsobí jemné rozhození řádek a kvalita povrchu jde znatelně dolů. S ohledem na tuto skutečnost lze v jednotlivých profilech zajistit různou výplň - u středu větší, ke krajům křídla menší.
2. Pevnost je daná mimo jiné kvalitou spojení vrstev . Používám vyšší teploty a vyšší průtok . (1 perimetr)
To zvyšuje váhu, takže jdu cestou menších průměrů trysek .
3. spoj vytvořený vteřinovým lepidlem, je vždy pevnější než svařené vrstvy.(PLA a PET-G. ABS moc nedrží)
4. pevnostně je potřeba zajistit křídlo nejen po délce, ale taky napříč .
5. Slicery neumožňují tisknout jednu neuzavřenou plochu (pokud to některý umí sem s ním :D )
To přináší problém při vyztužení .
Zkusím vysvětlit a teď to platí pouze v slic3r - pokud použiji vlastní výztuhy , musí to být uzavřený profil, takže na dvě příčné výztuhy jsou další dvě vodorovné s plochou křídla . Čím budou ty kolmé dál od sebe - což by bylo žádoucí, tím víc materiálu přidáme na stěnu.
Pokud je dáme blízko, zase máme zbytečně dvě stěny vedle sebe.
Tenhle problém řeší výplně definované slicerem. Ten dokáže tisknou výztuhu jednu a na stěnu nanést pouze každý druhý řádek.
Porovnával jsem vytištěné vzorky jak vymodelovanou výztuhou, tak s použitím různých přednastavených výplní .
Celkem asi 15 vzorků .
Váha vlastní výplně vychází podobně jako použití medové plástve 2 % . Rozdíl a to značný je v pracnosti připravení takového souboru. A odolnost proti promáčknutí povrchu a celková tuhost vychází lépe u plástve .Pevnost proti zlomení křídla je daná pevností sváru. Síly přenáší plášť . Pokud není pevný , je to hrachovina .
Mám nápady na modelované výplně a možná časem změním názor, ale zatím co jsem zkoušel, viděl a porovnával, tak medová plástev stále vítězí.

Nevýhodou Slic3r je , že medovou plástev mohu otočit předem nadefinovaným úhlem, dát jakékoli procento, ale nemohu posunout
v profilu . Kdyby někdo věděl jak , tak díky za radu .
Taky by mne zajímalo, jestli toto umí Simplify3D . To by pro mne byl důvod ho koupit .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 14:31 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15842
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Ad bod 1 - no, mne se to rozvlnilo uz od cca 80mm vyse...

Ad bod 2 - tisknout nalezato, polozene "na stojinu"; uz to tu nekdo psal, otazka je jak dopadne nabezka, mozna to zkusim, venku je stejne hnusno :mrgreen:
Jo a byla by prilezitost vlozit do toho opravdovy nosnik...

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 15:23 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Hrozně záleží na té základně
1,5 cm max tl profilu cca 13 cm
1cm ................................ 8 cm
2,5 cm .................... těch 16 je v pohodě

skoro bych odhadoval, že tisknou lze v pohodě násobek 8 x šíře základny .
A to mám tiskárnu ze všech stran obloženou polystyrenem.
Ještě možná zkusím přesměrovat chlazení heatbrake .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 16:04 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 24.4.2008
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
dudaj píše:
... pokud použiji vlastní výztuhy , musí to být uzavřený profil, takže na dvě příčné výztuhy jsou další dvě vodorovné s plochou křídla . Čím budou ty kolmé dál od sebe - což by bylo žádoucí, tím víc materiálu přidáme na stěnu. Pokud je dáme blízko, zase máme zbytečně dvě stěny vedle sebe...
\

Ty dvě stěny blízko u sebe nejsou až tak úplně zbytečné, dává to výztuhám větší pevnost. A podíl na hmotnosti např. křídla je u celých výztuh třeba jen 15%, takže by se až tolik neuspořilo. Navíc ta dvojitá výztuha se líp přilepí na povrch vnějšího pláště.
Zajímavý je, že třeba ty kruhový odlehčení ve výztuhách u tenčích profilů nepřinesou významnou úsporu hmotnosti. Možná zvýší pevnost výztuhového "nosníku" ale pracnost zvyšují asi víc. Od nějaké tloušťky ale význam mají.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 16:12 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
MLK píše:
Ty dvě stěny blízko u sebe nejsou až tak úplně zbytečné, dává to výztuhám větší pevnost. A podíl na hmotnosti např. křídla je u celých výztuh třeba jen 15%, takže by se až tolik neuspořilo. Navíc ta dvojitá výztuha se líp přilepí na povrch vnějšího pláště.
.


Tak si to ale zkus vytisknout a porovnej to s medovou pláství , ať víš o čem mluvím .
Ta tuhost povrchu a pevnost celková je prostě někde úplně jinde.

Jinak u výškovky a směrovky jsem na 16 g/dm2 . To už je dost dobrý .
Tisknuto 0,2 mm tryskou . Výplň 3,5 % .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2017 23:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15842
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
jyrry píše:
... tisknout nalezato, polozene "na stojinu"; uz to tu nekdo psal, otazka je jak dopadne nabezka, mozna to zkusim, venku je stejne hnusno ...

Zkusil jsem to...
Příloha:
20170428_234035.jpg
20170428_234035.jpg [ 70.01 KiB | Zobrazeno 828 krát ]

Plochy jsem musel uzavřít, jinak slicer blbnul. Výplň je diagonálami, 6% hustota. Je to žvýkačka jak na ohyb tak na krut - chtělo by to hustší výplň ale to zase ztežkne. Náběžka nedopadla až tak špatně.
Jdu od toho, to nebude moje parketa (tisk celých letadel).

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29.04.2017 8:12 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2007
Příspěvky: 719
Bydliště: Praha 6 Suchdol
Kisslicer mi tiskne neuzavřené plochy kreslené v nulové tl. Včetně jednoduchých ploch naházených v křídle dle libosti. Koukám že každý slicer umí něco, no chtělo by to nějaký profesionálnější, kde se dá editovat vše neomezeně. :-)
Vyzkoušel jsem včera křídlo z ABS - T od Mladeče. Což má být materiál s menší smrštitelností. S určitými problémy jsem to nakonec dal, ale nadšený z toho nějak nejsem.

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 29.04.2017 10:09 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 24.4.2008
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha
dudaj píše:
Váha vlastní výplně vychází podobně jako použití medové plástve 2 % . Rozdíl a to značný je v pracnosti připravení takového souboru. A odolnost proti promáčknutí povrchu a celková tuhost vychází lépe u plástve .Pevnost proti zlomení křídla je daná pevností sváru. Síly přenáší plášť . Pokud není pevný , je to hrachovina .
Mám nápady na modelované výplně a možná časem změním názor, ale zatím co jsem zkoušel, viděl a porovnával, tak medová plástev stále vítězí.

Tou medovou pláství myslíš asi 3D Honeycomb? S obyčejným Honeycombem je to nepoužitelný. Ten 3D Honeycomb ve SLic3r (v Simpify takový není) ještě zkusím, abych to porovnal.
Pevnost na promáčknutí je spíš daná vzdálenosti výztuh od sebe. Pevnost na promáčknutí nad výzuhou je lepší u vlastní výztuhy, ta automatická 3D honeycomb dělá ty šikmé plochy dost řídce. To by stačilo, když bude vyplnění hustější, ale u těch 2-3%, nevím nevím.
Vlastní výztuhu si můžu udělat jak potřebuju, když bude i podélná, bude fungovat víc jako nosník a na ohyb a pevnost to bude lepší.
Taky bych nesouhlasil, že je značný rozdíl v přípravě. Nejvíc času zabere příprava a modelování samotného vnějšího tvaru a ploch.
Když použiju svůj odladěný postup, není vytvoření vlastních výztuh zdaleka tak náročný.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29.04.2017 10:52 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
MLK píše:
Tou medovou pláství myslíš asi 3D Honeycomb? S obyčejným Honeycombem je to nepoužitelný. Ten 3D Honeycomb ve SLic3r (v Simpify takový není) ještě zkusím, abych to porovnal.
Pevnost na promáčknutí je spíš daná vzdálenosti výztuh od sebe. Pevnost na promáčknutí nad výzuhou je lepší u vlastní výztuhy, ta automatická 3D honeycomb dělá ty šikmé plochy dost řídce.



Používám ten obyčejný - 3d je k ničemu - moc těžký .
Na křídla o rozpětí 75cm 2% výplň. Stále mluvím o Slicer3r - jiné programy to mohou mít jinak.
Pokud to máš gumový, myslím, že to máš špatně svařené , nebo jiný problém . U PLA Mladeč mám nastavený průtok 1,25 a teplotu 224 °C pro trysku 0,3 šíři 0,33 .
Pevnost v místě podepření pláství - tam to nepromáčku, kdybych se strhal .
Mimo plástev silou mírně promáčknu, ale ne moc . Na fotce na první stránce je vidět do křídla .
Kdybych takovou silou mačkal plnou balsu, udělám výrazný důlek .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29.04.2017 11:46 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
Tady kamarád staví F-16 . Ale dělá vlastní výztuhy .


Přílohy:
2017-04-28 08.30.41.jpeg
2017-04-28 08.30.41.jpeg [ 51.9 KiB | Zobrazeno 752 krát ]
IMG_2657.jpeg
IMG_2657.jpeg [ 35.36 KiB | Zobrazeno 752 krát ]

_________________
www.3dfrezovani.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 86 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz