Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 689 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 12:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4920
Bydliště: Praha ČR
jyrry píše:
Mám asi lamadotaz: mladý chce tisknout protiskluzové "podpatky" na články tankového pásu a rád by použil nějaký ten "gumový" materiál aby to neklouzalo na hladkých površích.
Co jsem našel, tak TPE88 Mladeč by měl být nejměkčí z těch nabízených; bude to alespoň trochu fungovat jako guma = vyšší tření než "holé" PLA ze kterého jsou ty články?
Dík za informace těch kteří tím fakt tiskli (nebo s tím přišli do styku).


K tomu dotazu - jak tu padlo, guma ve smyslu náhrady na pneumatiku auta to není, ale na druhé straně na tank by to možná šlo. Vyšší tření než holé PLA je bez diskuse, jestli bude dostatečné pro daný účel posoudit neumím, ale možná ano.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 13:13 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 18503
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Chtěl jsem dát fotku ale nějak to neklaplo...
Frézuji díly z pruhu 5mm tvrdší gumy, osazení na jeden článek (2 kusy podpatku) cca 16 sec.
Funguje to jako guma, doba zhotovení je nesrovnatelná.
Ještě že jsem se zeptal :mrgreen:

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 16:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7217
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
jyrry píše:
Frézuji díly z pruhu 5mm tvrdší gumy, osazení na jeden článek (2 kusy podpatku) cca 16 sec.

Kolik metrů v tý gumě Ti přežije fréza? Já "řezal" těsnění z černý 4 mm gumy z Řempa a bylo to pro 3,15 mm kukuřice smrtelný, po pár metrech tupá jak zadel. :cry:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: úte 12.02.2019 7:56 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 18503
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Celeron píše:
...
Kolik metrů v tý gumě Ti přežije fréza?...

Nevím kolik metrů, ale 1,2mm zubatá frézička vykrájela asi 300 těch "podpatků" a stále žije...
Musel jsem to jet na 3 záběry, jinak se to žužlalo a pitvořil se tvar. Pokud byla poslední vrstva tak 1mm, bylo to už docela dobré.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: úte 12.02.2019 7:57 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 18503
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Narazil jsem na převodní tabulku tvrdostí gumy. Při srovnání s dodávanými filamenty myslím že to kupovat nebudu; přijde mi to jako taková atrapa, náhražka, možná pružná ale to je asi tak všechno. Pro gumy na RC auto bych to teda nepoužil, možná tak na drapáky pro buginu, ty se opírají o hlínu.
Jaké s tím máte praktické zkušenosti, dal jste to někdo tam kde jinak bývá guma?

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: úte 12.02.2019 22:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7217
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Gumy zkoušený ze tří výrobců flexofilamentu na tištěný formuli F1 naprosto nepoužitelný. Hrabe, nebrzdí, samej smyk. Přetáhl jsem přes ně nastříhanou duši z horalu, probrousila se po asi 200 metrech. Koupil jsem nakonec F104 Tamyia střední tvrdosti a je pokoj, jen občas vyletí z rantlu disku.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 6:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2007
Příspěvky: 3150
Bydliště: Středočesko, ČR
Obrázky: 0
Už jsem to sem dával a né jednou ... tvrdosti se měří podle SHORE stupnice a bacha různí výrobci používají různé SHORE stupnice A, D ... nestačí jen koukat na číslo, ale i na stupnici (pokud ji výrobce uvádí).
V neposlední řadě TPU/TPE není guma ... má to měkkostí připomínat gumu nikoliv např. přilnavostí, nemá to všechny vlastnosti gumy i když tomu 3D tiskaři říkají tisk z gumy ...


Přílohy:
shore1.png
shore1.png
[ 68.99 KiB | Zobrazeno 1739 krát ]

shore2.png
shore2.png
[ 208.24 KiB | Zobrazeno 1739 krát ]


_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 8:52 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 18503
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
jyrry píše:

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: pát 08.03.2019 14:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1635
Bydliště: uhlířská lhota 74
dudaj píše:

Až budeš mít zkušenosti, pochlub se :) . Vypadá zajímavě . Zatím to na nic nepotřebuji, ale kdo ví časem :D .


tak se chlubím:
Příloha:
PICT0002.JPG
PICT0002.JPG
[ 101.95 KiB | Zobrazeno 1206 krát ]


a takto to vypadá usazené v muzeu, domečky jsou z té polymerovky.
Příloha:
IMG_20190308_121239.jpg
IMG_20190308_121239.jpg
[ 64.07 KiB | Zobrazeno 1206 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019 9:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 756
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Ve 3d tisku začínám, tiskárna Anycubic Mega-S, S3d slicer. Po velmi uspokojivém odladění PLA (ke kvalitě prakticky nemám výhrad) začínám s PetG. Vyšel jsem z profilu odladěného pro PLA s tím, že jsem upravil nějaké hodnoty (vyšší teploty - 240 první vrstva, 235 další, 70 podložka), zapnutí chlazení 50% pro vyšší vrstvy, a nějaké drobnosti.
Tisknul jsem deklík zhruba velikosti kreditní karty, tloušťka 1,4 mm, výplň 25%. První vrstva a přilnutí k podložce ultrabase dokonalé, pak tam je klasická lineární výplň, ta vypadala při tisku taky OK, ale horní vrstva dělá jakoby puchýřky (viz obrázek). Může na to mít vliv, že je to tenké, nicméně totéž z PLA ty puchýřky nedělá, tj. je to jen o nějakém odlišném nastavení pro jiný materiál (v daném případě Devil PetG).
Prosím zkušenější o doporučení, s čím začít laborovat - rychlost (+/-), teplota (+/-) snížit Extrusion Multipler (jako by tam bylo moc materiálu) nebo jiný tip?


Přílohy:
petg_povrch.jpg
petg_povrch.jpg
[ 48.63 KiB | Zobrazeno 326 krát ]


_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019 10:05 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8913
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 300
Blog: Zobrazit blog (3)
A kolik je nastaveno horních vrstev? Dle mě je to jen otisk INFILL. 1,4mm bych vytiskl plný nebo s INFILL 99%.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019 11:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5441
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
kolik mas vrchnich vrstev ? Melo by pomoct vic vrstev - ty bubliny muzou byt tim ze se nema material k cemu prilepit a tryska ho za sebou vytahuje. Pri 3ech vrstvach to vetsinou zmizne. Pokud nezmizne tak vic chladit.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019 11:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 756
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Měl jsem 4 horní vrstvy, stejně jaku u PLA. Připadá mi, že se nafoukly ty bublinky právě v místech, kde není mřížka a tím je tam materiál zvednutý. Pevné je to ažaž, s plnou výplní by to bylo zbytečně tvrdé.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019 12:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 103
Bydliště: Kladno
Zkus i upravit teploty - podložka na 90, extruder na 240 nebo i ještě méně a úplně bez chlazení, žádný ofuk. Tohle občas funguje překvapivě dobře...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tiskárny v modelařině - III
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019 13:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 756
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Myslel jsem, že by tomu ofuk naopak pomohl, ale varianta, že to není roztažené teplem zevnitř ale naopak je vytažené tryskou ven se zdá být velmi reálná, tam by pak naopak vyšší teplota měla pomoct (měkčí materiál se táhne líp a vyvine mnohem menší sílu v tahu). Zkusím večer, v každém případě díky za tipy.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 689 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz