Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:21 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15890
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Mel jsem na mysli podstatne vic zuzene kridlo.
Nebo elipticke... :mrgreen:

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 8.2.2013
Příspěvky: 154
jyrry píše:
Profili ... je tu o tom vlakno. V klasickem kreslidle je to opruz s velkym podilem rucni prace (nebo se naucit makra)...
Klasicky sice profil proporcionalne rozsekas ale drazku pro nosnik musis udelat v kazdem zebru zvlast, jinak se jeji rozmery budou taky menit.


Mě by stačil i jen tvar, všechno je lepší než rašple :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15890
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Petr S... píše:
Mě by stačil i jen tvar, všechno je lepší než rašple :-)

Ale kdyz chces pripravit data pro 2D frezku, musi to byt trochu dobre...
Ale na to tu fakt je vlakno, tady jsme blbe... na mobilu mi to jde spatne, chtelo by to presunout... Igore?

Jinak ty plnohodnotne softy byvaji za slusne penize... kdyz nekdo zmini treba solidworks, mel by se pochlubit jak ho ziskal... :mrgreen:

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:37 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.7.2012
Příspěvky: 120
Bydliště: Kousek za Turnovem
jyrry píše:
Mel jsem na mysli podstatne vic zuzene kridlo.
Nebo elipticke... :mrgreen:


mě je to naprosto jasné :)
Ano je s tím o trochu víc práce, ale ve finále vycházím ze stejného postupu a funguje to.
Určíš si jestli bude křídlo ubíhat na spodní nebo horní straně profilu, nebo souměrně... základ je vždy plný model křídla jak ho chceš se všemi nakrouceními a vzepětím.
Potom modeluji nosníky a odečítám od plného tvaru včetně odtokovky, náběžky, klapek, křidélek....
Ale to už trochu odbíháme od tématu... ale kdo chce rád o tom pokecám :)


Přílohy:
dg01 kopie.gif
dg01 kopie.gif [ 74.8 KiB | Zobrazeno 568 krát ]
dg02 kopie.gif
dg02 kopie.gif [ 28.37 KiB | Zobrazeno 568 krát ]
dg03 kopie.gif
dg03 kopie.gif [ 26.19 KiB | Zobrazeno 568 krát ]

_________________
Fšechny páčky do zatáčky :o) www.j3d.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:42 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 8.2.2013
Příspěvky: 154
jyrry píše:
Ale kdyz chces pripravit data pro 2D frezku, musi to byt trochu dobre...
Ale na to tu fakt je vlakno, tady jsme blbe... na mobilu mi to jde spatne, chtelo by to presunout... Igore?

Jinak ty plnohodnotne softy byvaji za slusne penize... kdyz nekdo zmini treba solidworks, mel by se pochlubit jak ho ziskal... :mrgreen:


Frézka je pro mě scifi, jsi na mě moc technicky v předu, rád stavím éra, většinou si je sám navrhuju, jen už mě nebaví vystřihovat žebra,přepážky v trupu... z plechu a pak to mezi nimi rašplovat - moc práce, výsledek navalný. Stačí mi jen tvar toho řezu na papíře. Na mé jedno, dvě éro za rok nemá cenu nějaké profi programy nebo vybavení.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:42 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.7.2012
Příspěvky: 120
Bydliště: Kousek za Turnovem
jyrry píše:
Ale kdyz chces pripravit data pro 2D frezku, musi to byt trochu dobre...
Ale na to tu fakt je vlakno, tady jsme blbe... na mobilu mi to jde spatne, chtelo by to presunout... Igore?

Jinak ty plnohodnotne softy byvaji za slusne penize... kdyz nekdo zmini treba solidworks, mel by se pochlubit jak ho ziskal... :mrgreen:


V Solidworks nekreslím... ale když jsi ho zmínil tak třeba tady :)
http://www.moodle-trebesin.cz/pluginfile.php/8447/mod_resource/content/1/Info%20pro%20sta%C5%BEen%C3%AD%20stud%20Solid%20Works.pdf

_________________
Fšechny páčky do zatáčky :o) www.j3d.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 425
Bydliště: Zlín
SolidWorks mám jako pracovní nástroj, takže ho mám kupodivu legálně. Cenu radši nehledejte, koupíte si za to v pohodě i auto (nové, né bazar).
Pro takové to domácí legální kreslení můžu doporučit SketchUP, stačí se mrknout na uživatele RCTOM a Shevrey co v tom kreslí za letadla.
Popřípadě pokud spíše kreslit parametricky, tak můžu doporučit http://onshape.com/ , tuším že pokud modely sdílíte, tak nejste omezení počtem.
Pokud nelegální cesta, tak ať člověk bere na co má chuť, obvykle pak už člověka omezují spíše ruce a hlava, než software.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 12:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5383
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Žebra křídla bych asi nějak zplácal.
Vyřeším něco a vyleze kupa dalších neznámých.
Ach jo... Nechal jsem si před časem poslat osnovu školení a klasika, návrh klasický strojařiny s kterou si tak nějak pro potřebu 3D disku poradím ale tyhle postupy pro přípravy pro frézování "sestav" na CNC v tom nejsou.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 12:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 425
Bydliště: Zlín
Ona to není sestava, je to vícetělový díl. Můžeš udělat potah jako spojení profilů, kde si uděláš vnější tvar křídla a zároveň odsadíš entity o tloušťku potauh, pak v převodu průsečnice jen vyklikneš vnitřní plochu potahu, který se ti převede na žebro.
Pokud pak chceš přidat nosníky atd, tak tam je to buď protažením profilu po křivce, popřípadě použití přednastavených profilů ve "vložit profil"(svařování).
Pokud chceš žebra exportit do DXF, příjde mi nejjednoduší si vytvořit z dílu výkres, kde pomocí "relativní pohled" vkládáš jednotlivé žebra (u téhle funkce si vybíraš těla která v pohledu budou a orientaci pohledu) v měřítku 1:1(tohle měřítko musí mít nastavený i výkres), a následně uložíš výkres do DXF.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 13:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.11.2008
Příspěvky: 2360
Bydliště: Někde na okraji Mléčné dráhy, kousíček za Alfa Centauri. A tam někde je Lounsko
Lark píše:
Pokud to děláš jako jednu křivku tak ano, ale pokud uděláš jednu, a pak na ní navazuješ další, tak je tam určitě volba. Alespoň si to myslím, ale SW neznám.

V SW se dá manipulovat s řídícími body.

On vlastně Celeron to napsal o příspěvek níže.....


Přílohy:
Obr0295.jpg
Obr0295.jpg [ 37.73 KiB | Zobrazeno 511 krát ]

_________________
Co neubrzdíš neukecáš.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 15:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5383
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Tak už to vypadá nadějně, žebra a přepážky z solidu trupu a křídel padaj skoro samy. :) Ale samozřejmě, že narážím na další a další pro mě nepochopitelný záhady podelování. :oops: Už mě z toho bolí hlava. :cry:
Díky, geex, velké díky, jedna názorná a jsem o mnoho hodin dál.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 15:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7805
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Takže SW používá jak BSpline, tak i Bezier, takže nevidím kde má Celeron problém. Ono je ale u každého CADu důležité se ho naučit ovládat a zažít si různé funkce a postupy aby všechno nemusel pokaždé hledat, protože než to najde, zapomene co chtěl udělat. Taky by si každý než se pustí do používání jakéhokoli CADu, měl oživit geometrické konstrukce ab pak nebádal nat tím co je tětiva :D Hodně pomůžou různé tutoriály, kterých je pro SW určitě spousta. Určitě to nefunguje tak, že si stáhnu nějaký CAD a hned v něm začnu konstruovat model. Tak to určitě nefunguje. Taky jsou velké rozdíly mezi konstrukčními postupy v různých CADech, takže nějaké rady na dálku může dávat spíš ten, který používá stejný CAD. :D

to Celeron: No vidíš, ještě rok a bude z tebe profík. :D Neboj, časem si to osaháš, hlavně to chce dělat pořád a objevovat další funkce a postupy. Jde jen o pochopení filozofie tvého CADu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 16:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.7.2009
Příspěvky: 436
Bydliště: Hodonín
jyrry píše:
Ale kdyz chces pripravit data pro 2D frezku, musi to byt trochu dobre...
Ale na to tu fakt je vlakno, tady jsme blbe... na mobilu mi to jde spatne, chtelo by to presunout... Igore?

Jinak ty plnohodnotne softy byvaji za slusne penize... kdyz nekdo zmini treba solidworks, mel by se pochlubit jak ho ziskal... :mrgreen:


Ahoj,

mám ho služební, pracuju s ním asi tak 8 let.
Ale bohužel do křivek a ploch jsem zatím nikdy nedělal. Musím si doplnit zkušenosti.
jinak se dají sehnat alternativní 2D a 3D modeláře i za podstatně míň.
P


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 16:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5383
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Dnes jsem namaloval "solid" skutečnýho křídla Z-XII včetně lomení 40 mm a negativu 2,5 st. A teď jsem se zažvejk na tom, jak namalovat koncovej oblouk pro 3D tiskárnu. Má tvar půlkruhu, zvětšuje rozpětí o 80 mm a ve středu má 2 mm tlustý žebro, co dělá tvar oblouku. No a do tohodle žebra přechází zaoblením koncový žebro. Nojo, ale jak to namalovat? Haubna byla něčím zakončená, tady není vůbec nic. Tyhle křivky navzájem se prolínající mě snad zabijou....
Jirka


Přílohy:
z-xii pravý.jpg
z-xii pravý.jpg [ 20.9 KiB | Zobrazeno 356 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 17:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7805
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Nějaký obrázek toho oblouku máš. Předpokládám, že ten obvod přechází z ostré hrany odtokovky do rádiusu na náběžce, Takže si budeš muset vymodelovat ty obvodové křivky alespoň dvě plus příčné křivky toho žebra a udělat zvlášť horní plochu a zvlášť spodní, a potom teprve ten filet s proměnným rádiusem. Takovéhle plochy už se dají těžko dělat jen jako jedna plocha. Možná bude potřeba udělat samostatně i tu přední část u náběžky. Pokud by si měl víc řezových křivek a ne jen to žebro bylo by to snazší. Ale to by se taky dalo vymodelovat, a pak by se ta plocha dala táhnout po víc křivkách.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz