Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 22:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7792
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Pokud to děláš jako jednu křivku tak ano, ale pokud uděláš jednu, a pak na ní navazuješ další, tak je tam určitě volba. Alespoň si to myslím, ale SW neznám.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 1:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5338
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Lark píše:
Pokud to děláš jako jednu křivku tak ano, ale pokud uděláš jednu, a pak na ní navazuješ další, tak je tam určitě volba. Alespoň si to myslím, ale SW neznám.

Nenašel jsem.
Jirka
Edit: Ale jo, našel. Ale není to přímo v kreslení splajnů ale až v jejich editací, pak se ty tangenty objeví a je možno s nima různě kroutit.


Naposledy upravil Celeron dne ned 29.01.2017 10:24, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 10:10 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 8.2.2013
Příspěvky: 154
Ahoj, chtěl jsem využít Vašeho tématu o kreslení a poprosit Vás o radu, i když to nemá s kreslením haupny moc společného, za což se omlouvám. Existuje nějaký program, kde bych zadal či nakreslil počáteční profil ( žebra, přepážky trupu ..) a konečný profil a zadal délku (křídla, trupu...). Aby mi to automaticky vykreslilo řezy trupem (jednotlivé přepážky), nebo vykreslilo jednotlivá žebra dle nastavení počtu řezů ( například, když u kořene křídla mám jiný profil, šířku žebra než na koncovém...). A kdyby takový program existoval, zda by byl volně stažitelný? Děkuji


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 10:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5338
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Petr S... píše:
Ahoj, chtěl jsem využít Vašeho tématu o kreslení a poprosit Vás o radu, i když to nemá s kreslením haupny moc společného, za což se omlouvám. Existuje nějaký program, kde bych zadal či nakreslil počáteční profil ( žebra, přepážky trupu ..) a konečný profil a zadal délku (křídla, trupu...). Aby mi to automaticky vykreslilo řezy trupem (jednotlivé přepážky), nebo vykreslilo jednotlivá žebra dle nastavení počtu řezů ( například, když u kořene křídla mám jiný profil, šířku žebra než na koncovém...). A kdyby takový program existoval, zda by byl volně stažitelný? Děkuji

Proč by to nemělo nic společnýho? :) Hapna je vlastně jedna z počátečních přepážek. :wink: Zrovna teď řeším to, na co se ptáš. Prostě mám namalovaný těleso křídla a trupu. Udělal jsem z něj skořepinu tlustou jako potah. Přidal jsem tolik rovnoběžných rovin co bude žeber a nebo do míst přepážek a zatím jsem skončil. Večer jsem 5 hodin na netu hledal v návodech, na Trubce i v učebnici, jak vygenerovat přepážky a žebra ale nikde nic nenašel. Určitě to jde, před časem mi to jeden profík ukazoval. Asi to bude chtít ještě hóódně duševního sádla spálit. :oops: Bohužel, lidi co modelují jedou v jinejch modelářích kde jsou postupy odlišný, takže není kam na rozumy. :(
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 10:39 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.7.2012
Příspěvky: 120
Bydliště: Kousek za Turnovem
Petr S... píše:
Ahoj, chtěl jsem využít Vašeho tématu o kreslení a poprosit Vás o radu, i když to nemá s kreslením haupny moc společného, za což se omlouvám. Existuje nějaký program, kde bych zadal či nakreslil počáteční profil ( žebra, přepážky trupu ..) a konečný profil a zadal délku (křídla, trupu...). Aby mi to automaticky vykreslilo řezy trupem (jednotlivé přepážky), nebo vykreslilo jednotlivá žebra dle nastavení počtu řezů ( například, když u kořene křídla mám jiný profil, šířku žebra než na koncovém...). A kdyby takový program existoval, zda by byl volně stažitelný? Děkuji


dám příklad
1. ze dvou profilů (kořenový a koncový) si jednoduše uděláš celý model křídla včetně geometrie (nakrouceni, negativy....) . Tzn, že si uděláš solid (plný tvar).
2. odečtem si z toho "vysekáš" žebra v tloušťce jaké potřebuješ včetně roztečí.
V jádru jsou všechny parametricé 3D programy stejné, jen mají příkazy pod jiným názvem a s jinou ikonou a na jiném místě :)


Přílohy:
nahled pudorysu_b kopie.jpg
nahled pudorysu_b kopie.jpg [ 60.98 KiB | Zobrazeno 449 krát ]
02 kopie.gif
02 kopie.gif [ 123.94 KiB | Zobrazeno 449 krát ]
01 kopie.gif
01 kopie.gif [ 69.27 KiB | Zobrazeno 449 krát ]

_________________
Fšechny páčky do zatáčky :o) www.j3d.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 10:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15842
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Profili ... je tu o tom vlakno. V klasickem kreslidle je to opruz s velkym podilem rucni prace (nebo se naucit makra)...
Klasicky sice profil proporcionalne rozsekas ale drazku pro nosnik musis udelat v kazdem zebru zvlast, jinak se jeji rozmery budou taky menit.

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 10:48 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.7.2012
Příspěvky: 120
Bydliště: Kousek za Turnovem
jyrry píše:
Profili ... je tu o tom vlakno. V klasickem kreslidle je to opruz s velkym podilem rucni prace (nebo se naucit makra)...
Klasicky sice profil proporcionalne rozsekas ale drazku pro nosnik musis udelat v kazdem zebru zvlast, jinak se jeji rozmery budou taky menit.


Drážky taky dělám odečtem. Rozdíl je řádově v 1 desetině mm, podle rozměru. Zohledním to při přípravě dat pro CNC.

_________________
Fšechny páčky do zatáčky :o) www.j3d.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 10:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5338
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Funfly píše:
2. odečtem si z toho "vysekáš" žebra v tloušťce jaké potřebuješ včetně roztečí.


Nojo, ale jak? Mohl bys to nějak víc rozepsat? Mám skořepinu potahu, co dál?
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3567
Bydliště: SK Bratislava
jyrry píše:
Profili ... je tu o tom vlakno. V klasickem kreslidle je to opruz s velkym podilem rucni prace (nebo se naucit makra)...
Klasicky sice profil proporcionalne rozsekas ale drazku pro nosnik musis udelat v kazdem zebru zvlast, jinak se jeji rozmery budou taky menit.

Urobis povrch ako som to urobil hore, urobis kostru nosnikov a odcitas ako uz bolo povedane ... zostatok rozkrajas rezmi a mas prepazky ... za chvilu hotove ... tazke je vediet ten tvar popisat (doniest udaje) ako som pisal hore ... nie vytvorit to, na to su tie kresliace programy, ale programy na donesenie dat z tvojej hlavy este ziadne nemame, na tom to stoji ... a to presne vecsina ludi caka ze im kreslitko urobi ... v tom je najvecsi problem 3d kreslenia : -))))))))))))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:01 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3567
Bydliště: SK Bratislava
Celeron píše:

Nojo, ale jak? Mohl bys to nějak víc rozepsat? Mám skořepinu potahu, co dál?
Díky
Jirka

si prilis daleko, zacni tym v com to robis a najdi tu niekoho co to pouziva, pretoze kazde kreslitko to robi nejako inak


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:12 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15842
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Funfly píše:
...

Takze drazku pro nosnik musis vytvorit v telese vzniklem spojenim koncovych profilu a to cele az nasledne rozrezat.
Nevim jak dneska, myslim ze na prumce staci davat pozor, treba Inventor se tam bezne uci, ne?

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 423
Bydliště: Zlín
Celeron píše:

Nojo, ale jak? Mohl bys to nějak víc rozepsat? Mám skořepinu potahu, co dál?
Díky
Jirka

Pro solidworks
Pokud máš skořepinu, vložíš si roviny v místě žeber, vytvoříš na rovině skicu a použiješ "průsečnici", kde si vybereš plochu jejiž průsečnice s rovinou skici se ti převede od skici. Doplníš odlehčení (pokud jsou shodné pro více žeber, není špatné si je protáhnout v základním ploše/těle potahu křídla) atd a vytáhneš to na tloušťku žebra. Výsledna žebra jsou 2D.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 8.2.2013
Příspěvky: 154
Děkuji za odpovědi, máte nějaký konkrétní program který Vám vyhovuje?, ve slunečnice.cz jsem jich našel asi deset. Jeden název mi něco říká- SketchUp Make . používáte to někdo, jde to v něm?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.7.2012
Příspěvky: 120
Bydliště: Kousek za Turnovem
jyrry píše:
Takze drazku pro nosnik musis vytvorit v telese vzniklem spojenim koncovych profilu a to cele az nasledne rozrezat.
Nevim jak dneska, myslim ze na prumce staci davat pozor, treba Inventor se tam bezne uci, ne?


velice jednoduchá ukázka... odfláknul jsem to u ranního kafe :)


Přílohy:
01 kopie.gif
01 kopie.gif [ 26.58 KiB | Zobrazeno 436 krát ]
02 kopie.gif
02 kopie.gif [ 41.17 KiB | Zobrazeno 436 krát ]
03 kopie.gif
03 kopie.gif [ 63.34 KiB | Zobrazeno 436 krát ]
04 kopie.gif
04 kopie.gif [ 59.77 KiB | Zobrazeno 436 krát ]

_________________
Fšechny páčky do zatáčky :o) www.j3d.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 29.01.2017 11:18 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.7.2012
Příspěvky: 120
Bydliště: Kousek za Turnovem
jyrry píše:
Takze drazku pro nosnik musis vytvorit v telese vzniklem spojenim koncovych profilu a to cele az nasledne rozrezat.
Nevim jak dneska, myslim ze na prumce staci davat pozor, treba Inventor se tam bezne uci, ne?


Přílohy:
05 kopie.gif
05 kopie.gif [ 62.52 KiB | Zobrazeno 432 krát ]
06 kopie.gif
06 kopie.gif [ 30.21 KiB | Zobrazeno 432 krát ]

_________________
Fšechny páčky do zatáčky :o) www.j3d.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz