Celeron píše:
Dnes jsem namaloval "solid" skutečnýho křídla Z-XII včetně lomení 40 mm a negativu 2,5 st. A teď jsem se zažvejk na tom, jak namalovat koncovej oblouk pro 3D tiskárnu. Má tvar půlkruhu, zvětšuje rozpětí o 80 mm a ve středu má 2 mm tlustý žebro, co dělá tvar oblouku. No a do tohodle žebra přechází zaoblením koncový žebro. Nojo, ale jak to namalovat? Haubna byla něčím zakončená, tady není vůbec nic. Tyhle křivky navzájem se prolínající mě snad zabijou....
Jirka
si myslel ze budes za tyzden 3d modelar :- ))
na taketo triky zvyknem namalovat krivku ktora robi ten obluk a prechadza z hrany odtokovky k najvzdialenejsiemu bodu profilu (v naryse tetiva profilu) a tu krivku natiahnem kolmo na jednu stranu do plochy .. a potom pouzijem nejaku metodu na spojenie dvoch ploch ktora ma moznost urobit tangencialne napojenie (preto natianut do plochy, aby si tomu dal "smer"), potom druhu stranu tak isto ... mozem sem dat obrazky, ale bude ti to naprd ked pouzivas ine kreslitko
je dobre to mat pozdlz niektorej osi, nie otocene o 2,5 stupna, klepne ta z toho, otocit az namalovane alebo ak ma kreslitko trik na otocenie kresliacich suradnic, tak zrovnat s tetivou profilu
EDIT: ... to plati pokial sa neches natahovat rezmi a staci to mat "nejako"