Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 20:05 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
Celeron píše:
Dnes jsem namaloval "solid" skutečnýho křídla Z-XII včetně lomení 40 mm a negativu 2,5 st. A teď jsem se zažvejk na tom, jak namalovat koncovej oblouk pro 3D tiskárnu. Má tvar půlkruhu, zvětšuje rozpětí o 80 mm a ve středu má 2 mm tlustý žebro, co dělá tvar oblouku. No a do tohodle žebra přechází zaoblením koncový žebro. Nojo, ale jak to namalovat? Haubna byla něčím zakončená, tady není vůbec nic. Tyhle křivky navzájem se prolínající mě snad zabijou....
Jirka


si myslel ze budes za tyzden 3d modelar :- ))

na taketo triky zvyknem namalovat krivku ktora robi ten obluk a prechadza z hrany odtokovky k najvzdialenejsiemu bodu profilu (v naryse tetiva profilu) a tu krivku natiahnem kolmo na jednu stranu do plochy .. a potom pouzijem nejaku metodu na spojenie dvoch ploch ktora ma moznost urobit tangencialne napojenie (preto natianut do plochy, aby si tomu dal "smer"), potom druhu stranu tak isto ... mozem sem dat obrazky, ale bude ti to naprd ked pouzivas ine kreslitko

je dobre to mat pozdlz niektorej osi, nie otocene o 2,5 stupna, klepne ta z toho, otocit az namalovane alebo ak ma kreslitko trik na otocenie kresliacich suradnic, tak zrovnat s tetivou profilu

EDIT: ... to plati pokial sa neches natahovat rezmi a staci to mat "nejako"


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 21:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
igorb píše:
... staci to mat "nejako"

Nějak tak?
Příloha:
koncovy_oblouk.jpg
koncovy_oblouk.jpg
[ 28.33 KiB | Zobrazeno 929 krát ]


_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 21:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
yo ...............


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 21:19 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
no... ale moc se mi to nelíbí... kdyby ta tečnost byla nastavitelná, mělo by to u profilu lepší tvarování...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 21:24 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
tak ako to robis by sa to nastavovat malo dat, len si pozri helpy, mozes si tam naukladat riadiace krivky a nastavit im "silu" tangenciality a to aj nerovnomerne, takze kludne to mozes mat vzadu ostre a vpredu gulate, da sa to az do extremu ze to bude skoro skatuloidne

proste ked mas program s 20 moznostami ako vytvorit krivku a kazda ma 5 roznych settingov tak sa neda cakat ze to za tyzden zvaladas ... treba hladat a ucit sa ( akot obolo? ucit sa ucit sa ucit sa? :- PPP )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 21:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Jen s tím začínám... jen mně to tu zaujalo a zkusil jsem si to...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 21:28 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
spravne ... a ides dalej, si na zaciatku :- ))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 22:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To kreslení v libovolně natočených souřadnicích myslím že SW taky umí, jen je taky potřeba se to naučit používat. Ale před takovouhle konstrukcí by to chtělo napřed si dobře osvojit různé způsoby konstruování křivek, včetně prostorových a vyzkoušet si nastavení různých parametrů, včetně jejich projektování na pomocné plochy a podobně. To je pro tvorbu obecných ploch základ, bez kterého se neobejde.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz