Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 15:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5534
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Tohle bude nejspíš na Larka. :)
Larku, maluju tady čumák na Z-XII https://cs.wikipedia.org/wiki/Zl%C3%ADn_Z-XII#/media/File:Zlin_XII_OK-TBX_(8235024175).jpg ze kterýho bude čumět boxer "Persy" FT160 AR. Mám tvar koncový, v podstatě motorový přepážky přes kterou se převlíkne tištěná haubna, tedy to, co bylo u originálu vyklepaný z plechu. Pak mám ještě kruh za vrtulovým kuželem. No a lámu si hlavu, jak vymodelovat "to mezi". Teoreticky bych asi ještě dokázal vygenerovat pomocnou rovinu (přepážku) v místě, kde začínají válce motoru, ale jak potom ty všechny oblouky čumáku v několika osách křivosti?
Kurňa, vyřezat a vybrousit z polyše bych to asi zvládnul rychlejc, než namalovat ty všechny splajny. :oops: Nojo, ale kdo by pak dělal formu a pak se s tím laminoval, když to jde vytisknout. :wink:
Dík!
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: pakoho
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 15:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.7.2009
Příspěvky: 450
Bydliště: Hodonín
Ahoj, a v cem to modelujes? V Solidworksu bych si na jedne rovine udelal tvar prepazky a pak v rovnobezne rovine kruh pod vrt. kuzelem. Pak spojenim profilu udelat hruby tvat a ten pomoci zaobleni a odebrani dotvarovat. Pak z toho udelat skorepinu a hotovo. Popripade tazenim po krivkach udelat potrebny tvar.
At se dilo dari.
P


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 16:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8008
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Takový tvar jako jednu plochu určitě neuděláš. Hlavně bych dělal jen polovinu k vertikální tovině alespoň ze dvou částí. Pro první část bych vzal polovinu křivky přepážky na trupu, další křivku někde v úrovni přední strany hlaby motoru, kde se začíná tvar zaoblovat k vrtuli. Pak bych si udělal křivky tvaru na vertikální dělicí rovině a z nich vytáhnul na opačnou stranu než bude tvar haubny pomocné plochy (stačí úzké pásky), ke kterým se nastaví tangencialita tvořené plochy, aby tam po ozrcadlení nebyla hrana. Nejspíš ale bude potřeba ještě několik řezových křivek buď svislých od zadu do předu, nebo po obvodu profilu haubny. Ty dvě ktajní pak vybereš jako vodicí a ty příčné jako profilové a ty pomocné plochy zadáš jako tangentní. Podobně pak uděláš ten předek s otvorem, kdy jako tangentní vybereš už hotovou plochu zadní části.
Ono se to takhle dost blbě popisuje a navíc neznám postupy v SW.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 16:51 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 952
Bydliště: Chocerady
Celeron píše:
Tohle bude nejspíš na Larka. :)
Larku, maluju tady čumák na Z-XII https://cs.wikipedia.org/wiki/Zl%C3%ADn_Z-XII#/media/File:Zlin_XII_OK-TBX_(8235024175).jpg ze kterýho bude čumět boxer "Persy" FT160 AR. Mám tvar koncový, v podstatě motorový přepážky přes kterou se převlíkne tištěná haubna, tedy to, co bylo u originálu vyklepaný z plechu. Pak mám ještě kruh za vrtulovým kuželem. No a lámu si hlavu, jak vymodelovat "to mezi". Teoreticky bych asi ještě dokázal vygenerovat pomocnou rovinu (přepážku) v místě, kde začínají válce motoru, ale jak potom ty všechny oblouky čumáku v několika osách křivosti?
Kurňa, vyřezat a vybrousit z polyše bych to asi zvládnul rychlejc, než namalovat ty všechny splajny. :oops: Nojo, ale kdo by pak dělal formu a pak se s tím laminoval, když to jde vytisknout. :wink:
Dík!
Jirka


to bych měl snad rychleji i s tou formou a haubnou.
Sry nedalo mi to. tohle nakreslit bude asi zajímavé.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 16:55 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3592
Bydliště: SK Bratislava
ospravedlnte ignoranta ... v com je presne problem ak mas rezy?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 17:03 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3592
Bydliště: SK Bratislava
neumely pokus .... sietka da chvilku roboty, ale potom je to jeden prikaz a je to :- ))

... co mi uniklo?


Přílohy:
1.png
1.png [ 836.25 KiB | Zobrazeno 1494 krát ]
2.png
2.png [ 430.04 KiB | Zobrazeno 1494 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 17:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8008
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Nechci z toho dělat žádnou vědu a žádná věda to ani není, to jen ten popis vypadá složitě. Takhle zjednodušeně to ale má ke skutešnosti hódně daleko. Na druhou stranu jde o to jak dokonalé to Celeron chce.


Přílohy:
Haubna.jpg
Haubna.jpg [ 89.37 KiB | Zobrazeno 1444 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 17:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5534
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
igorb píše:
neumely pokus .... sietka da chvilku roboty, ale potom je to jeden prikaz a je to :- ))

... co mi uniklo?


Uniklo Ti, že se ptám jak na to a né kdo to umí. :) I když se to navzájem nevylučuje.

Tu skicu 3 přepážek mám, rovněž bok a půdorys ale nevím, co dál... V čem to čaruješ?
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 18:01 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3592
Bydliště: SK Bratislava
Celeron píše:

Uniklo Ti, že se ptám jak na to a né kdo to umí. :) I když se to navzájem nevylučuje.

Tu skicu 3 přepážek mám, rovněž bok a půdorys ale nevím, co dál... V čem to čaruješ?
Jirka


no pytam sa lebo problem nevidim ... teda pokial nepocitame drevorubacinu urobit to presne podla predlohy, to co som urobil ja ma stalo ak dobre vidim 8 minut lebo som si tie krivky urobil ako prislo a ako sa najlahsie dalo :- ))

postup tam vidis v druhej sprave ... proste namalujest siet rezov a povies prislusnym prikazom tvojho malovatka "olepit" ... lahke ... tazke je urobit tu siet ... spravna reakcia celeho vlakna bola ta prva ... "vcom to robis" ... to dost silne ovplyvni postup, toto je rhine ... ale ak cakas radu ktora ta usetri tych dat co na ten tvar musis doniest (na tu siet rezov) tak na to tak sa obavam nic nedostanes :- ))

no a potom budes este upravovat ... vyrezy, deaily atd, zase len drevorubacina ... robil som asi rok po veceroch kym som dostal moj model do stavebnicovito- frezovatelnej podoby


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pakoho
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 18:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5534
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
kocispavel píše:
Ahoj, a v cem to modelujes? V Solidworksu bych si na jedne rovine udelal tvar prepazky a pak v rovnobezne rovine kruh pod vrt. kuzelem. Pak spojenim profilu udelat hruby tvat a ten pomoci zaobleni a odebrani dotvarovat. Pak z toho udelat skorepinu a hotovo. Popripade tazenim po krivkach udelat potrebny tvar.
At se dilo dari.
P

To jsem zkoušel jako první, vznikl nepoužitelný paskvil. Zaoblením to došlechtit nejde. Zkoušel jsem k tomu přidávat různý přílepky a žádná sláva. A nejhorší bylo, že z toho pak nešla udělat skořepina, stále nějaký chyby.

to Lark: Ty Tvý tangencinality vůbec netuším vo co go. Deskriptivu jsem měl jen rok. :oops:

Něco jsem zplodil ale je to takovej spíš pokus. Nějak nemůžu přijít na to jak spojit přední kruh s zadním oválem. Jde mi to jen mezi sousedníma řezama. Takže tohle jsou dvě spojení za sebou. Ale myslím si, že to vodícíma splajnama půjde došlechtit i s tím vybráním pod kuželem.

Jirka


Přílohy:
z xii.jpg
z xii.jpg [ 24.72 KiB | Zobrazeno 1365 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 18:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8008
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Tangencialita je jen hladké napojení na sousední křivku, nebo plochu. Nejvíc je to vidět na té horní hraně, že ta křivka přední části ke kroužku, nepokračuje z té předchozí ve stejném směru ale v tom bodu napojení je to zlomené. Neznám jak je to v SW, ale ta tangencialita by tam měla jít ve skicáři dodatečně zadat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pakoho
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 18:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3592
Bydliště: SK Bratislava
Celeron píše:
To jsem zkoušel jako první, vznikl nepoužitelný paskvil. Zaoblením to došlechtit nejde. Zkoušel jsem k tomu přidávat různý přílepky a žádná sláva. A nejhorší bylo, že z toho pak nešla udělat skořepina, stále nějaký chyby.


ukaz z coho si vysiel, bez toho radu nedostanes

yo a prilepky nefunguju, to este zhorsis hned na zaciatku :- ))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 19:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5534
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Co takhle, to je ta tangenta....? Ono se musí spojit dva řezy ale neuzavírat a přidávat vždy jeden další řez. Akorát ně to stále hází chybu pokud přidám boční vodící křivku. Nevím proč... Jako kdyby to neumělo povrch ze dvou křivek na sebe kolmých.
Ale to se dá voblbnout přidáním dalších řezů.

Nojo, tyhle křivotiny je něco jinýho než dělat hranatoidy a válcoidy s sešikmením či zaoblením a k nim připlácávat další díly. S tím jsem si u 3D tisku zatím vystačil ale tohle je jinčí liga. :) To už chce trochu prostorový představivosti.

Jirka


Přílohy:
z xii_1.jpg
z xii_1.jpg [ 22.94 KiB | Zobrazeno 1322 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 20:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8008
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Tangenta je jakoby pokračování sousední křivky (plochy) a v tom směru pak vychází pokračování nové křivky (plochy). A není to žádná deskriptíva, ale geometrie základní školy. :lol:


Přílohy:
Export1.png
Export1.png [ 239.23 KiB | Zobrazeno 1273 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak vymodelovat haubnu
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 21:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5534
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
No ale tohle dělá splajn automaticky, nebo né?
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz