Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 788 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: čtv 16.08.2018 23:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6364
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
dudaj píše:
Celej tisk je hroznej . Odhaduji, že těch špatnejch nastavení máš víc . Bohužel radit se moc na dálku nedá . Musíš si něco nastudovat a otestovat sám , protože u tisku vše souvisí se vším . Ale přijde mi i přicpaná tryska . Může to být fakt řadou věcí .

Takhle má třeba vypadat tisk.
Příloha:
mpcnc1.jpg
mpcnc1.jpg [ 176.81 KiB | Zobrazeno 652 krát ]

Je to hlava pro vřeteno frézky, rozměr cca 100 x 100 x 50 mm. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 7:49 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2569
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
s fotkama to není jednoduchý - každý výtisk mohu vyfotit ke světlu různě a vzniknou fotky dost odlišné . Ale u tebe to vypadá na málo napnuté řemeny, nebo velkou akceleraci, eventuelně rychlost. To vytlačení je taky nepravidelný - malý přítlak filamentu, vlhký filament, něco napečeného v trysce, nebo rejplá uvnitř a td. U 0,4 trysky bych dělal šíři 0,45 a výšku vrstvy 0,25. Při jednom perimetru bych dal průtok 1,05 . Při více perimetrech 0,95 .


Přílohy:
IMG_20180816_212240.jpg
IMG_20180816_212240.jpg [ 42.09 KiB | Zobrazeno 612 krát ]
IMG_20180817_072523.jpg
IMG_20180817_072523.jpg [ 36.06 KiB | Zobrazeno 612 krát ]
IMG_20180817_073616.jpg
IMG_20180817_073616.jpg [ 21.71 KiB | Zobrazeno 612 krát ]

_________________
www.3dfrezovani.cz
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 9:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.11.2009
Příspěvky: 365
Bydliště: Brno
Zkus si stáhnout nějaký ověřený model a na tom to zkoušej, ideálně na tom zkus pustit přímo Gcode odladěný na PRUSU a uvidíme co z toho leze, potom bych asi dokázal poradit kde je problém (na Anete pokud je v pořádku by to mělo cca fungovat: 3DLabPrint/Forum/test files/ Basic Gcode) i pokud si projdeš ty návody atd. tak se dozvíš plno užitečných informací.

Jinak, tisk letadel (thin wall) je na celou tiskovou hlavu náročnější a to, že to tiskne normální věci OK ještě nic neznamená...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 10:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 824
Bydliště: Dobruška
Malý přítlak filamentu. Co to vlastně je? Neumím anglicky a nastavení je pro mne o to složitější. Ani google překladač mi nepomohl. Sice přeložil, ale nic takového jsem v nastavení nenašel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 10:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17498
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Golfista píše:

Ja trubka... menili jsme i ten podavaci pastorek, plastodrat v puvodnim prokluzoval.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 10:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 824
Bydliště: Dobruška
Jirko, a za jaký?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 11:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2010
Příspěvky: 1104
Bydliště: vesničan v okr.ZR
Podle mě máš spálenou tu teflonovou trubku uvnitř extruderu. Aneta to nemá moc dobře chlazené, pak se uvnitř za zachytává plastodrát a neplní to jak by mělo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 12:11 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5322
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
pritlak filamentu neni nastaveni - to je mechanika. Kazda tiskarna macka filament na to zubate kolecko nejakou silou ktera je vetsinou regulovatelna (nejakym sroubem v extruderu)

Pokud stoji podavaci kolecko za prd, je sjety, ucpany nebo je pritlak malej tak to ma tendence preskakovat zuby a pak to muze delat todle.

A nebo je v cudu teflon, je moc velkej odpor v hotendu a vysledek je stejny.

Chce to proste vylucovat jednu vec za druhou

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 18:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 824
Bydliště: Dobruška
Tak nevím co je blbě. Nemění se to. A pro jistitu jsem zkoušel tisknout testovací kostičku. Se stěnou 0,5mm bez výplně i s výplní. Obě na nastavení hodně podobné pro to křídlo. Kostičky ve všech pohledech perfektní. Křídlo ne. Koukal jsem na to podávací kolečko a nic mu není. Zkusil jsem větší přítlak, taky se nic nezměnilo. Zoubky měli plošky a mohlo by to na nich klouzat. Mám je přebroušené-ostré. Ani to nepomohlo. Díra pro hřídel je v něm o 0,15mm větší než ta hřídel. Vadit by to nemělo, ale je to prasečina. Přidávám, ubírám materiál a nic. Měním rychlost i výšku vrstvy, taky nic... :cry:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 19:22 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2569
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
píšeš podobné nastavení. Používáš přednastavené profily ? Nepřehlédnuls něco v nastavení ?
Když tiskneš kostičku, nenabaluje se na trysku materiál ? A když tiskneš křídlo , tak se po chvilce namatlá tryska ? Protože v průběhu tisku by na trysce nemělo nic ulpívat a hromadit se .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 20:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.1.2014
Příspěvky: 448
Bydliště: Zlín
Zkus kostku tisknout 1 perimetr a idealne 2 vedle sebe
V kostce se velmi lehce schovaji problemy zacatku ci konce vrstvy, nebo prejezdu a retrakce. A na kridle se pak plne projevi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 21:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2015
Příspěvky: 210
Bydliště: Česká Třebová
Obrázky: 0
Ahoj,mám dotaz. Jakým způsobem tisknete křidélka,nebo podobné věci. Když tisknu trup,křídla tak ok. Ale pokud jde například o křidélko,nebo jiný typ křídla(úzké a dlouhé),tak ze začátku dobrý,ale s rostoucí výškou se křídlo mele víc a víc a nahoře je pak tisk řekněme nehezký. Vliv má na to zřejmě i teplota,protože tryska jezdí pomalu na malém místě tak se to více roztéká. Máte někdo radu jak to nastavit,aby kvalita byla od shora nahoru stejná? Ale nic co by zhoršovalo pružnost a pevnost výtisku. Kdyby jste měl někdo radu budu rád. :wink:

_________________
Flop 2 (EPP),Mustang P-51D (EPP), DHC-2 Beawer (EPP),Easy max ( 3D tisk) Fly sky Fs-I6


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 21:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 824
Bydliště: Dobruška
dudaj píše:
píšeš podobné nastavení. Používáš přednastavené profily ? Nepřehlédnuls něco v nastavení ?
Když tiskneš kostičku, nenabaluje se na trysku materiál ? A když tiskneš křídlo , tak se po chvilce namatlá tryska ? Protože v průběhu tisku by na trysce nemělo nic ulpívat a hromadit se .

Nenabaluje, při tisku kostičky, ani při křídle. Všechny parametry co mám zobrazené a považoval jsem za důležité jsou pravděpodobně v pořádku. Ale je otázka, jesti mám zobrazené všechny důležité. To skutečně nevím. Je složité si je pokaždé překládat v googlu, když něco dělám. Jinak to prostě nejde.
Před chvíli jsem dotiskl ofukovací trysku a je v pořádku. Ale má víc jak jednu vrstvu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 21:33 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2569
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
patamatix píše:
Ahoj,mám dotaz. Jakým způsobem tisknete křidélka,nebo podobné věci. Máte někdo radu jak to nastavit,aby kvalita byla od shora nahoru stejná? . :wink:



Problém je v tom, že se vzrůstající výškou se zvyšuje pružnost tenoučkých ploch a filament tahá za výtisk . Výsledkem je horší kvalita přes cca 8 cm výšky .
Takže buď tisknout třeba ze třech dílů a slepit je. S tímhle není problém a pevnost slepu vteřiňákem je vyšší než svár ve spáře .
Druhá možnost je nějakej přípravek, kterej by od určité výšky fixoval křidélko. Problém vidím v tom, jak ho zafixovat na správném místě (náklonu na desetinku přesně)
Další možnost je průběžně tisknout šikmo vzpěry, které se dotknou toho křidélka z boku třeba v těch 6 cm výšky.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D tisk modelů letadel
PříspěvekNapsal: pát 17.08.2018 21:39 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2569
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Golfista píše:
...


ještě jedna věc, o které jsme nemluvili . Není problém v modelu ? Nehází to v slicru v grafice nějaký dirky po naslicování ?

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 788 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz