Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 26.03.2016 12:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.7.2009
Příspěvky: 874
Bydliště: EU
Vážení kolegové, připravuji jeden projekt a chci se informovat o jakém nejmenším průměru frézky by se zpracovával tento materiál:¨
# 3 mm karbon
# 3 mm sklotexti
# 3 mm hliník

Jde mi o to, abych s tímto průměrem a poloměrem počítal v návrhu při menších výřezech.
Díky


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 26.03.2016 13:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2010
Příspěvky: 345
Bydliště: Brno
No, hlinik-plech jsem zkousel pouze 1mm a sklotextit bezne 1-3mm, balsu a topolovku nepocitam ... a vystacil jsem si s 2mm 2britou frezkou. Daleko dulezitejsi je ale prizpusobit reznou rychlost ... at uz posuvem ci otackama. Nejvetsi problem je teplo. Vreteno mam KRESS 530, takze strach o vykon nemam. A 3mm Al-plech bych se taky nebal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.03.2016 13:46 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 928
Bydliště: Chocerady
Jelikož jsi neupřesnil jiné parametry a případnou potřebu nebo návratnost. Tak průměr nástroje i do hliníku může být jakýkoliv. Měď jsem frézoval i 0.5mm

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.03.2016 14:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2010
Příspěvky: 345
Bydliště: Brno
Obcas pouzivam tento on-line kalkulator ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.03.2016 14:58 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.2.2012
Příspěvky: 46
Cau. Hlinik frezujem frezou 3mm a rychlost je 200mm/min, zahlbenie 40mm/min s na 1 zaber beriem hlbku 0,6mm.
Jedna sa o cinsku frezu 6040. Vreteno kress 1kw. Otacky asi 17 000. Nechladim, len sem tam prestreknem cisticom brzd.
Freza je dvojbrita.

Sklotextit frezujem 1,2mm 4-britou frezou, posum 750mm/min a hlbka 1mm na 1 zaber.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.03.2016 16:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.7.2009
Příspěvky: 874
Bydliště: EU
Všem děkuji za příspěvky. Jednalo se mi o průměr 3 mm na některé drážky. Dle vašich názorů by to neměl být problém.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.03.2016 21:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2011
Příspěvky: 478
Bydliště: Ostrava-Poruba
Ahoj,
Jen takovou malou připomínku.
Na CNC frézkách i na manualních, se materiál neřeže nýbrž frézuje.
Frézka = stroj nezáleží na velikosti
Fréza = nástroj kterým se frézuje, ne řeže. Rovněž nezáleží na velikosti.
Na průměru frézy nezáleží, spíše tě bude limitovat rádius vnitřních rohů, pokud na nich budeš trvat.
Více tě musí zajímat řezné podmínky, na těchto modelářských pidistrojkách je třeba nejvíce hlídat,
aby se fréza "nezadusila" třískama které vytváří.
Ivan


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.03.2016 23:04 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15844
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Jo. A kdyz se to bude delit pilou, tak se to piluje.
:|

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 3:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 14.12.2009
Příspěvky: 741
Paris Ivan píše:
Ahoj,

Na průměru frézy nezáleži.....
Více tě musí zajímat řezné podmínky....
Ivan


řezné podmínky záleží na průměru frézy a počtu otáček/min a rychlosti posuvu (no a kvalitu řezu ovlivňuje i, zda se frezuje sousledne nebo nesousledne) -
http://www.tumlikovo.cz/rubriky/procesy/frezovani/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 11:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2011
Příspěvky: 572
Bydliště: Slavkov u Brna
Obrázky: 0
walter2 píše:

řezné podmínky záleží na průměru frézy a počtu otáček/min a rychlosti posuvu (no a kvalitu řezu ovlivňuje i, zda se frezuje sousledne nebo nesousledne) -
http://www.tumlikovo.cz/rubriky/procesy/frezovani/


A také na tuhosti frézky, na materiálu který se obrábí, jestli je použité chlazení, jestli je fréza dobře (správně) nabroušená atd. atd. je toho hafo, a spousta věcí kolem frézování se nikde vyčíst nedají, pouze osobní zkušenosti a poznatky začnou z člověka - učně, dělat odborníka na frézování, a někdy se to ani nepovede :( .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 11:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2011
Příspěvky: 478
Bydliště: Ostrava-Poruba
jyrry píše:
Jo. A kdyz se to bude delit pilou, tak se to piluje.
:|

čekal jsem, že se nějaký hnidopich ozve a nezlob se opravdu jsem myslel přímo na tebe.
Myslím, že vůbec nehrozí situace použití kotoučové frézy na modelářských frézkách.
A piluje se přeci pilníkem a ne frézou. :wink:
Je toto vlákno snad ještě o modelářských mašinkách?
Ivan


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 12:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15844
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Paris Ivan píše:
... čekal jsem, že se nějaký hnidopich ozve a nezlob se opravdu jsem myslel přímo na tebe.

Ano, svym hnidopisstvim jsem reagoval na tvoje hnidopisstvi, ostatnim to "řezání" nevadilo.
Ano, jsem na Velikonoce mimo zakladnu, mam modelarsky abstak a plouzim se po diskuzi.
Ano, omlouvam se za moje hnidopisstvi.

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.03.2016 14:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5341
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Teda jyrry, to sis dovolil dost, školit takovýho nástrojaře, jako je Ivan. :mrgreen:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.06.2016 23:51 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 3567
Bydliště: SK Bratislava
hehe fascinujuce vlakno co mi uslo ked som valil do Australie asi ...

... mi to neda ... ked ta freza nereze, tak preco nas teda maju zaujimat rezne podmienky? ... nj nj nj ... vlastne som nic nepovedal :- )))))

a pre autora otazky (aj ked je uz asi neskoro), v nejakom vlakne tu davnejsie o tom sla rec ... u hliniku a kovov vobec, narazis u malych priemerov na hranicu za ktoru sa s velkostou frezy u daneho stroja alebo typu (kvality) frezy nedostanes, suvisi to s uz spomenutym polomerom ostria, skus hladat, u laminatov ten problem nie je az taky vypukly ... ale kedze ta zaujima priemer 3mm tak si daleko za hranicou, kludne mozes pocitat aj s mensimi priemermi


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 10:56 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2006
Příspěvky: 95
Bydliště: Rakovnicko
Frézovat se dá při vhodných řezných podmínkách i s menšími nástroji. Mám dobré zkušenosti
s 3mm jednobřitou frézou. Obecně mi přijdou jednobřité nástroje na dural vhodnější. Řez je pěkně čistý.
Frézuji dural rychlostí 400mm/min otáčky 16000ot/min a záběr 0,5-1mm. Ofukuji vzduchem, nebo kapu líh (nebo řezný olej ve spreji).
Nechávám si přídavek a dojedu obvodovou konturu na finální rozměr celou výškou ostří nástroje. Menší průměry se odtlačují, takže
si člověk musí pohrát s řeznými podmínkami.
Frézoval jsem i s průměrem 0,5mm. Nejvíce ale záleží na slitině materiálu. Nejlepší je, když ti někdo přinese
kus materiálu, neví, co je zač a vjedeš do toho. Po pár milimetrech to víš a nástroj je pryč, protože je materiál bláto.
Materiál beru z gleichu, kde mám zaručený materiál, požadované mechanické vlastnosti a obrobitelnost.
Kvalitní materiál je na kile dražší o pár korun. To se vyplatí. Pošlou ti jakýkoli přířez.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz